Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ibelin

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-24, 17:26   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Ibelin

Det er så bra at Netflix har kjøpt inn filmen! Jeg grugleder meg så til å se den, men er usikker på om jeg tør se den på kino. Jeg vet jeg kommer til å gråte en hel masse, men historien er så sterk og vakker. Jeg husker jeg leste om Mats hos NRK etter at han var død, hvor faren forteller. Det traff rett i hjertet.

https://vink.aftenposten.no/artikkel...ld-of-warcraft

Både gutta og jeg har venner, ordentlige venner, som vi har møtt online gjennom gaming. Slike vennskap er like ekte og sterke som andre vennskap.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 20:24   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.416
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ibelin

Jeg ble veldig berørt av historien om Mats i Aftenposten, og er veldig spent på filmen. Gaming hadde «dårlig rykte» på den tiden og jeg husker godt diskusjoner i klassen til eldste om makstider etc. og min kid hadde mye av sin sosialisering digitalt, så var det så fint (selv om den historien var så trist) at det ble vist hvor sosialt det kan være og ordentlige vennskap som dannes.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 20:27   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.752
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ibelin

Kommer den på Netflix altså.? Jeg skal definitivt se den, intervjuet i Aftenposten eller Nrk (-husker ikke)gjorde inntrykk på meg altså.
Og hver gang jeg så Robert Steen på tv under pandemien tenkte jeg på sønnen hans.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13

Sist redigert av Millen : 27-01-24 kl 23:34.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 22:05   #4
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ibelin

Jeg så den europeiske premieren på filmfestivalen i Tromsø, og anbefaler filmen varmt. Den fortjener dessuten stor skjerm, så jeg anbefaler å se den på kino. Ja du kommer til å gråte, og det gjør resten av salen også. Etterpå kommer dere alle til å gå ut med tårer på kinnene og smil om munnen. Det er en trist historie, men også en fin historie.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 22:34   #5
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ibelin

Her er NRK-saken fra 2019: https://www.nrk.no/dokumentar/xl/for...ans-1.14197198

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:44   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.233
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ibelin

Mange av dere som har sett denne?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:59   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.387
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ibelin

Jeg har sett denne, og den traff ikke meg. Jo, fin historie og veldig bra at det kommer frem at det går an å ha et rikt sosialt liv online. Delen i filmen som var fra spillet ble uutholdelig kjedelig synes jeg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:11   #8
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.922
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ibelin

Har sett den, og den traff meg veldig. Gråt og gråt på kinoen, men var ikke alene om det. Vakkert og rørende, veldig godt laget dokumentar.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:21   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.744
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ibelin

Vi så den på kino og hulkegråt alle sammen. Jeg kjenner flere med denne sykdommen og har i tillegg hatt en syk sønn med kun nettvenner, mulig det er derfor det traff så veldig. (Hadde med meg nevnte sønn og fikk klemt litt underveis).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:49   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.424
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ibelin

Har planer om å se den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 17:09   #11
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.876
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ibelin

Jeg så den på kino i påska sammen med kjæresten som og har mange timer tilbrakt i WoW. Synes den var veldig fin og sippet meg gjennom flere av scenene. Kjæresten likte den og godt, og kjente seg igjen i "spilldelen" selv om han ikke har brukt spillet til rollespill, så var det vist veldig gjenkjennelig.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I går, 17:25   #12
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.102
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ibelin

Vi så den hele familien i påsken. Historien berører meg veldig, og jeg synes den har et svært viktig budskap i den tiden vi lever i.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 18:18   #13
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.614
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ibelin

Filmen rørte meg og det ble tørket en del tårer.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 19:34   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.859
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ibelin

Har ikke sett filmen enda men har hørt faren snakke om dette på et foredrag.
Jeg sippet hele tiden.
Har snakket med andre mammaer om dette og mitt inntrykk er at jentemammaer som ikke har spillende barn skjønner ikke greia.
Her har mannen, stedatter og begge mine gutter spilt i hele oppveksten og mannen har faste å spille med/møte på nett så det er en stor plattform.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 19:54   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.135
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ibelin

Vi så den med Datteren i påsken og likte den godt alle tre. Det er jo ikke den aller beste dokumentaren i verden, men selve historien er jo så fryktelig rørende at det funker uansett.

Jeg tror kanskje den er mest imponerende for folk som ikke allerede vet om at nettvenner er ekte venner og at onlinespilling kan føre til ekte og reelle samfunnn og miljøer, altså sånne som foreldrene til Mats i filmen. Men vi likte den som sagt og syntes den fikk frem mye bra og fremstilte Mats, vennene hans og forholdet han hadde til dem på en god og balansert måte. (Jeg var glad for at filmen viste at ikke alt var bare solskinn og at Mats ikke var en perfekt helgen, selv om han var en fin og på mange måter imponerende ung mann.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 20:05   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.684
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ibelin

Likte den veldig godt. Og som Skilpadda nevner så er det fint at den ikke fremstiller han som perfekt, men en omsorgsfull ung mann.

Jeg har gamere, autistiske sådan. For de er mye i gaming verden. Generelt så har spill kultur mye godt å komme ned for denne gruppen. Det er jo ikke så ulikt hva vi gjør her inne også? Mange gode vennskap er laget her inne, min beste venninne møttes på snart mamma, og videre her og andre steder.

Eldste er 17 og aktiv med D&D, gaming, styre på LAN party, driver organisasjonen der. Når han var på sitt dårligste så var gaming eneste han orket, og noen uker er det fortsatt det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:08   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.233
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ibelin

Veldig interessant det dere sier, Skilpadda og Isolde. Jeg har ikke sett den, men den står på lista. Jeg er gamer selv, og har mange gamingvenner over hele verden. En av de har vært her og besøkt meg og familien, og jeg har besøkt henne to ganger i sør-Europa. Lurer veldig på om jeg vil oppleve filmen annerledes nettopp fordi det er et miljø som er så kjent, men som også i perioder (feks covid!) har betydd så mye.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no