Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

En lett, fengende og feelgood politiserie?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-23, 13:12   #21
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Magnum PI har jeg kost meg med. Den er i hvert fall veldig lett. Og Hawaii 50. ��

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 13:21   #22
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg har blitt tipset om Harrow, men ikke sett den ennå.

Harrow er fin!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 22:01   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Jeg likte lenge Blacklist (er vel FBI da). Men jeg gikk lei en gang i sesong 4 eller 5.
Scorpion var lett og gøy (Tror det var Homeland security har veilederen til gjengen var).
Homeland var også bra.

Ingen av disse er egentlig politi da

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 12:56   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Nå kom jeg plutselig på "Silke - on TV2!" - fra 90-tallet?
Lurer på om den var god eller dårlig, men lett var den i hvert fall - noen som har sett den igjen?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 13:58   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nå kom jeg plutselig på "Silke - on TV2!" - fra 90-tallet?
Lurer på om den var god eller dårlig, men lett var den i hvert fall - noen som har sett den igjen?

Håhå, den husker jeg! Den var lett, ja. Så plutselig at Pacific Blue (de sykkelpolitifolkene) er på TV2 Play, stort lettere enn det blir det vel neppe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 14:12   #26
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg likte lenge Blacklist (er vel FBI da). Men jeg gikk lei en gang i sesong 4 eller 5.
Scorpion var lett og gøy (Tror det var Homeland security har veilederen til gjengen var).

Ingen av disse er egentlig politi da

Blacklist hang vi vel med til sesong 5 tror jeg, så ble vi litt lei vi også.
Scorpion likte vi godt, lett og enkel.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nå kom jeg plutselig på "Silke - on TV2!" - fra 90-tallet?
Lurer på om den var god eller dårlig, men lett var den i hvert fall - noen som har sett den igjen?


Silke var topp på 90-tallet. Ikke noe jeg gidder å se opp igjen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 14:47   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nå kom jeg plutselig på "Silke - on TV2!" - fra 90-tallet?
Lurer på om den var god eller dårlig, men lett var den i hvert fall - noen som har sett den igjen?

Silk stalkings, ja! Jeg elkset den. Tror ikke den holder seg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 14:51   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Og Moonlightning med Bruce Willis og Sybill Shepherd.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 15:19   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Det hadde vært spennende å se om NYPD Blue holdt seg.


... og så husker jeg jeg synes Rob Estes var sååååå kjekk (Silk stalkings) og Jim Davidson i Pac Blue

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 15:22   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

NYPD Blue fikk jeg også lyst til å se igjen her om dagen! Den bør i det minste ha klart å beholde en viss nostalgiverdi.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 17:04   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Det var også en serie som het Blue brothers, Brothers in blue elns. Serien fulgte en familie der "alle" var enten i politiet eller jurister. 4 generasjoner og søndagsmiddag hos far.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 17:48   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det var også en serie som het Blue brothers, Brothers in blue elns. Serien fulgte en familie der "alle" var enten i politiet eller jurister. 4 generasjoner og søndagsmiddag hos far.

Den heter Blue Bloods og lages faktisk fortsatt. S13 går nå. Tom Selleck, Donnie Wahlberg og Bridget Moynahan i hovedrollene. I følge Playpilot så ligger S1-11 på Viaplay.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 18:47   #33
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Siden vi er på mimresporet har jeg nylig oppdaget at det ligger en del Derrick-episoder med norsk tekst på YouTube. Feelgood er muligens å strekke det litt langt, men for meg ga det godfølelse å se overklassen i München bli nådeløst avslørt av Derrick og Harry Klein igjen. Dessverre ikke tekstet på nynorsk slik jeg mener å huske det var dengangda.

Aus der Reihe... Derrick!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 18:59   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Tenkte akkurat på Derrick, jeg også. Hadde et gjensyn med serien på tredemølla for kanskje 4-5 år siden. Den hadde ikke stått seg. Skjønner nå at pappa hadde rett den gangen tidlig på 80-tallet: «Sånt overspill, da gitt!»

Die Mordkommission!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 19:22   #35
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Åh, hva med den danske Dicte?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 20:20   #36
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Tenkte akkurat på Derrick, jeg også. Hadde et gjensyn med serien på tredemølla for kanskje 4-5 år siden. Den hadde ikke stått seg. Skjønner nå at pappa hadde rett den gangen tidlig på 80-tallet: «Sånt overspill, da gitt!»

Die Mordkommission!

Hahaha, ja!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 23:09   #37
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Siden vi er på mimresporet har jeg nylig oppdaget at det ligger en del Derrick-episoder med norsk tekst på YouTube. Feelgood er muligens å strekke det litt langt, men for meg ga det godfølelse å se overklassen i München bli nådeløst avslørt av Derrick og Harry Klein igjen. Dessverre ikke tekstet på nynorsk slik jeg mener å huske det var dengangda.

Aus der Reihe... Derrick!

Min mor kalte serien Aus der Reihe.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 00:33   #38
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Håhå, den husker jeg! Den var lett, ja. Så plutselig at Pacific Blue (de sykkelpolitifolkene) er på TV2 Play, stort lettere enn det blir det vel neppe.

Sykkelpoliti! Den var jo kjemoegøy!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 08:12   #39
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Vi ser en serie nå, sikkert fra 2010-tallet en gang, Spooks. Fra MI-5, jeg liker den godt med bl.a Peter Firth og Nicola Walker i hovedroller.
Den har mange sesonger, og jeg jeg synes foreløpig ikke den blir dårligere utover sesongene, jeg er kanskje på sesong 3 eller 4 nå.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 08:42   #40
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En lett, fengende og feelgood politiserie?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Vi ser en serie nå, sikkert fra 2010-tallet en gang, Spooks. Fra MI-5, jeg liker den godt med bl.a Peter Firth og Nicola Walker i hovedroller.
Den har mange sesonger, og jeg jeg synes foreløpig ikke den blir dårligere utover sesongene, jeg er kanskje på sesong 3 eller 4 nå.

Hvor går denne?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no