Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-23, 20:00   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Spørsmål

Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Jeg har begynt å høre på klassisk musikk på banen til jobb. Det er en nydelig start på dagen!

Men, jeg er kun konsument og kan for lite til å finne den fine musikken selv. Jeg hører derfor på spillelister som andre har laget, men trenger større utvalg!

Har du en liste å anbefale? Det bør ikke være altfor krevende (masete) stykker, siden musikken skal konsumeres før første kaffekopp.

Eller har du kanskje noen favoritter å dele med meg?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-23, 20:46   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify spilleliste

Spotify har veldig gode lister, og søker du «classical» i spillelister så kommer det opp mye med stemningsforklarende titler. Du kan jo kikke på «Morning Classical», for eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-23, 21:36   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify spilleliste

Haha jeg skulle inn for å foreslå at du spør Maverick

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-23, 21:43   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify spilleliste



Min yndlingsliste er «Dark Academia», og den er ikke særlig krevende og kan gjerne lyttes til før morgenkaffe, men den er jo ikke akkurat full av kvitrende menuetter, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-23, 23:46   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify spilleliste

Relaxing Mozart gir sjelefred.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-23, 23:49   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify spilleliste

Adagios inmortales er en annen spilleliste som er helt vidunderlig.

Jeg anbefaler ellers albumet
Albinonis adagios - det er så vakkert at man kan dø av det, nesten. (Prøv spor 4 - adagiosatsen fra obo konsert i D-moll, det er noe av det aller vakreste jeg vet i hele.) verden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-23, 00:39   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Jeg elsker cellomusikk og hører en del på GnuS cello. Han spiller ikke klassiske stykker (tror jeg) da, men låter av Twenty one pilots, Elton John, Linkin park og mange andre.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-23, 00:56   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Jeg foretrekker å lage mine egne spillelister fremfor de Spotify lager. Deler de gjerne
Har flere med generell klassisk, flere med filmmusikk/soundtrack, noen med enkeltkomponister, lister med rolig klassisk, egen for piano, cello etc...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-23, 09:08   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify spilleliste

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Adagios inmortales er en annen spilleliste som er helt vidunderlig.

Jeg anbefaler ellers albumet
Albinonis adagios - det er så vakkert at man kan dø av det, nesten. (Prøv spor 4 - adagiosatsen fra obo konsert i D-moll, det er noe av det aller vakreste jeg vet i hele.) verden.

Woh, nå satte jeg på den - til morgenkaffen! - og den er vakker!

Jeg har egentlig softspot for piano og har Gnossienne-ene høyt på listen, men elsker også pompøse greier som Dance of the Knights fra Romeo og Julie, og verdens vakreste cello-stykke er Bachs suite nr 1.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 08:51   #10
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Izzi- deler du?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 11:11   #11
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Calming Chopin er fint.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 11:21   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Izzi - jeg er i marked for filmmusikklisten din om du vil dele!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 14:03   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Ah, dere altså!

Her har jeg massevis å se frem til! Jeg har søkt på klassisk på Spotify, innser jo at utvalget ferdige lister er større på engelsk.

Izzy, jeg hører veldig gjerne dine lister!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 16:59   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Adagio for strings av Samuel Barber, utrolig vakker musikk.

Hvis du liker med sang: Vocalise av Rachmaninov, Bachianas Brasileiros av Hector Villa-Lobos,

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 20:10   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Okidoki! Her er noen:

Marvelous Movies vol. 1

Marvelous Movies vol. 2

Passionately Piano vol. 1

Classically Magnificent vol. 1

Classically Magnificent vol. 2

Too Sick To Function (denne er veldig rolig)

Serene Saint-Saëns

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-23, 13:53   #16
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

For meditasjon må jeg bare ile inn og anbefale The submerged cathedral (La cathedrale engloutie) av Debussy.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-23, 22:13   #17
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Jeg har ikke noen spillelister å anbefale, for jeg kan ikke sånt. Men kan anbefale:
Mozart: Sinfonia concertante for fiolin og bratsj. (Med Anne Sofie Mutter på fiolin, gjerne).
Brahms strykekvartetter
Sibelius symfoni nr 2 (men ikke særlig enkel, da)
Arvo Pärt tabula rasa (moderne, minimalistisk)
Philip Glass strykekvartetter (innspilt av Kronos kvartetten

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-23, 22:16   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Jeg mener... Hvis du setter på en symfoni eller en konsert, trenger du ikke en spilleliste for å fylle t-baneturen!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-23, 22:44   #19
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassisk musikk - Spotify-spilleliste

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg mener... Hvis du setter på en symfoni eller en konsert, trenger du ikke en spilleliste for å fylle t-baneturen!

Takk!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no