Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Oppvaskmaskinen er obsternasig

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-16, 20:27   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppvaskmaskinen er obsternasig

Oppvaskmaskinen min er frekk som få, og nekter å vaske koppene mine. I og med at mannen er på vinterferie kan jeg ikke sette han igang med oppvask heller, så jeg må finne ut av dette. Jeg vasker ikke kopper for hånd.

Når jeg trykker på ønsket program og startknappen, høres det ut som maskinen starter, men så går det 30 sekunder, så stopper den.
Det blinker en lampe som indikerer at det enten er :
-Skitne filter
-Bøy på avløpsslangen
-Vannlåsen er lukket

Jeg har renset det filteret som jeg ser er der (nede i bunnen der avløpet er), og jeg har sjekket at vannlåsen står riktig. (Vi driver ikke og skrur av og på den, så den står slik den alltid har stått). Bøy på avløpsslangen er vel lite trolig all den tid ingen har flyttet på oppvaskmaskinen/kjøkkeninnredningen de siste 3 årene.

Hva er neste punkt på programmet da? Finnes det noen filter jeg ikke har tenkt på? Jeg håper så veldig jeg slipper å ringe Whirlpool, for vi har ikke en veldig trivelig historie, og jeg er sikker på at alle varsellampene på servicekontoret blinker hvis nummeret mitt kommer opp i displayet. (De har elendig kunnskap og kundeservice, og jeg måtte nesten fortelle det til dem en gang... )

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 20:38   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Min vil ikke tømmes, og da viste det seg at det var en liten plastbit eller noe som satt fast i pumpa. Fikset det helt selv. Fikk litt hjelp av en youtube video da. Prøv å google modellen så finner du kanskje en quick fix.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 20:39   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Sensoren nede i avløpet kan være skitten. Bruk oppvaskbørsten og børst rundt nedi der.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 20:39   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Har du prøvd å fylle på et par mugger varmt vann og så starte den igjen?
Høres nemlig ut som vår gamle, den drev på sånn hele sitt liv, men ble nylig skiftet ut. Etter to år, for da gadd de ikke komme og se på den mer.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 20:42   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Enkleste rådet først. Nå skal jeg børste nedider med en oppvaskkost og se om det hjelper for noe. Og fylle vart vann inni.

Youtube og pumpe og slikt får være plan B.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 20:44   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Enkleste rådet først. Nå skal jeg børste nedider med en oppvaskkost og se om det hjelper for noe. Og fylle vart vann inni.

Youtube og pumpe og slikt får være plan B.

Det var slett ikke vanskelig altså. Trengte ikke skrujern engang. Men det er nok litt forskjeller mellom de forskjellige merkene og modellene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 22:11   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Hm. Det funket ikke.
Og jeg har så dårlig lys på kjøkkenet at jeg må vente til i morgen med å se mer på det, tror jeg. Tipper jeg må ringe Whirlpoolgjengen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 22:13   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.499
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Så det nytter ikke å snakke til den? True med at den blir byttet ut dersom den ikke skjerper seg?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 23:39   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Du har fått opp alt av filter og renset hele kladasen nedi der?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 09:35   #10
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Vår fra Ikea er helt rævva (beklager ordbruken, men den er det). Den starter og stopper like fort, da må vi nedi og vaske med kostog fylle på MYE varm vann. Da pleier den starte igjen. Hvertfall etter forsøk fem.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 10:14   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Du har ikke vært borti kranen og slått av vanntilførselen da?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 10:26   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Vår vannslange bøyer seg av seg selv pga vinkel, så det hender vi må sette den tilbake I rett posisjon. Ellers får vi feilmelding. Fikk hjelp av youtube ved å google feilmeldingskoden.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 11:19   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskinen er obsternasig

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Du har ikke vært borti kranen og slått av vanntilførselen da?

Jeg mener den bryteren står slik den alltid har stått. :usikker: Men jeg har prøvd å skru den motsatt, og skrudd den tilbake. Ikke noe forskjell.

Sitat:

Vår vannslange bøyer seg av seg selv pga vinkel, så det hender vi må sette den tilbake I rett posisjon. Ellers får vi feilmelding. Fikk hjelp av youtube ved å google feilmeldingskoden.

Den biten av vannslangen jeg ser er under vasken og tilkoblet under der. Ser helt fin ut.

Sitat:

Vår fra Ikea er helt rævva (beklager ordbruken, men den er det). Den starter og stopper like fort, da må vi nedi og vaske med kostog fylle på MYE varm vann. Da pleier den starte igjen. Hvertfall etter forsøk fem.

Nå kjøpte ikke vi vår fra Ikea, men det er nå Whirlpool likevel, og vi liker'n ikke.

Jeg skal prøve å tømme, fylle med varmvann, bruke vaskekosten nedi der én gang til.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no