Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifte

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 11:52   #41
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifte

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nin: Komfyren har keramikktopp, stekeovnen er matt inni og viften er kobberfarget.

Aha.
Som min.
Jeg "vasker" stekeovnen med ovnsrens. Sprayer på og lar det virke og skrubber med en pad, tørker av med papir og vasker med zalovann til slutt.
Innsiden av stekeovnsdøra, glasset, skraper jeg rent med skrapa til steketoppen og vasker så med jif vindusvask til slutt.

Jeg har stål på vifta. Denne vasker jeg med et vidundermiddel, tror de kaller de stensåpe. Jeg kan finne boksen og google det, den er genial. En slags skurejif som ikke lager riper eller slitasje.
Filteret til vifta tar jeg i oppvaskmaskinen.

Fett på glatte flater synes jeg forsvinner lettest med skurejif. Enten med en klut, pad eller i verste fall tannbørste - spørs litt hvor møkka sitter. Jeg synes skurejif tar det meste, men det funker desverre dårlig på matte flater.

Vil du vite hva for vidundermiddel jeg vasker med så si ifra, jeg tror adressen til leverandøren står på boksen.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:06   #42
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifte

Ja, jeg tar gjerne mot navn på produkter, ja.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:14   #43
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifte

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, jeg tar gjerne mot navn på produkter, ja.

Det heter Universalstein - Miljøvennlig, rengjørings og polermiddel. Utrolig drøyt, jeg har en boks i et par år. Bruker den til stål, vasken på kjøkkenet, dusjen osv.

Boksen koster 220 kroner.
Nå sto det selvfølgelig ikke på boksen noen nettside, denne er svensk. Den forrige jeg hadde sto det nettside på.
Jeg har kjøpt denne på marked.
Men det står et telefonnummer i Sverige. +46(0)42-71074
Fax: +46(0)42-71075

Den er absolutt verdt en telefonsamtale med forespørsel om kjøp.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:17   #44
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifte

Hvis kjøkkenvifta di er like ille som min var da vi flytta inn her så kan jeg anbefale CilitBang. Og gassmaske. Men effektivt var det.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:19   #45
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifte

Se her, jeg fant. Utrolig, jeg fant ingenting første gang jeg googlet.



HER kan du bestille.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no