Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Oppvaskkluter

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-06, 20:12   #1
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Oppvaskkluter

Hvordan klarer dere ordentlige husmødre å holde de hvite? Mine blir jo grå/gul/brune etter en gangs bruk. Jeg er lei av å klore

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:13   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Du skyller dem skikkelig i rent vann hver gang etter bruk.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:14   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper engangskluter. Blir de sure så kaster jeg bare og tar en ny.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:16   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skyll kluten etter bruk.
Mine oppvaskkluter går stort sett i vaskemaskinen hver dag.
Sjelden jeg bruker klor.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:18   #5
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skyller de da etter bruk, men gris etter tomatsaus o.l setter flekker paa alle klutene.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:19   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg kjøper engangskluter. Blir de sure så kaster jeg bare og tar en ny.



Vasker som regel de en runde og jeg, det tåler de. Men ikke så mye mer, da blir de hullete..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:28   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper ikke hvite
Kid har flotte gasskluter i masse fine farger som matcher oppvaskkostene til Jordan

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:29   #8
Boo
Fullverdig medlem
 
Boo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Innlegg: 63
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg bare infinner meg med at de blir grå jeg.

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:29   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg kjøper ikke hvite
Kid har flotte gasskluter i masse fine farger som matcher oppvaskkostene til Jordan



__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:33   #10
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Jeg skyller dem godt etter bruk, henger de opp over krana så det ikke skal lukte av dem. Og så vasker jeg dem på 60 grader i maskina og klorer innimellom....

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:37   #11
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg kjøper ikke hvite
Kid har flotte gasskluter i masse fine farger som matcher oppvaskkostene til Jordan

Smart!

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:37   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Skal de liksom være hvite også nå?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:46   #13
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Husker for ikke så alltfor lenge siden så kunne en finne oppklipte langunderbukser hos oldemor og andre gamle tanter og de ble brukt til oppvask kluter. Selvsagt ble de kokt til de var hvite i en diger stamp på komfyren

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 21:57   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Husker for ikke så alltfor lenge siden så kunne en finne oppklipte langunderbukser hos oldemor og andre gamle tanter og de ble brukt til oppvask kluter. Selvsagt ble de kokt til de var hvite i en diger stamp på komfyren

Jepp, sånt er man da oppvokst med. Men nå tror jeg at modern skeier ut med kjøptue i gilde kulører.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 22:02   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jepp, sånt er man da oppvokst med. Men nå tror jeg at modern skeier ut med kjøptue i gilde kulører.

Nå må jeg påpeke at ikke min moder hadde slike men farmor b.la hadde det.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 22:06   #16
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker hvite kluter, men har hatt god tilgang på dem og brukt dem som engangskluter. Når bæreposene i kjeller'n er tomme, skal jeg kjøpe en del mikrofiberkluter fra Jordan.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 22:15   #17
Tullerusk
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Bruker ikke hvite jeg heller

  Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 22:17   #18
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg bruker heller ikke hvite kluter. Venninna mi pleier å kjøpe rimelige hvite gasskluter og farge dem

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 00:09   #19
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hihi. Du minnet meg på da jeg første gang kom inn i butikk i Oslo og skulle kjøpe kopptua....*Nordnorsk ord for Oppvaskkluter *(dama skjønte ikke bæret av hva jeg ville ha, og jeg hadde aldri hørt noe annet ord for det..)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jepp, sånt er man da oppvokst med. Men nå tror jeg at modern skeier ut med kjøptue i gilde kulører.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 00:11   #20
Tittei
Borte bø!
 
Tittei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22
Tittei har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg bryr meg ikke om fargen. Jeg har maaaaange kluter, og skifter flere ganger om dagen. Her henges ikke klutene over krana til tørk, de går rett i vask.

Tittei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no