Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

"Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-08, 18:13   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

"Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Jeg har et spørsmål til denne boka, en ting som kanskje mer oppvakte lesere har fått med seg. Hva var det med disse journalene til Havstein? Hvorfor var de så viktige?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:24   #2
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Ingen som har noe input her?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 12:50   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Siden ingen bidrar i denne tråden kan jeg i det minste legge inn et lite ferieminne med tilknytning til boka.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gjogv_small.JPG (37,9 KB, 27 visninger)
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 13:05   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Jeg har dessverre glemt det meste av denne boka - en stygg uvane der. Men jeg likte den veldig godt, og holder nå på med Harstads novellesamling Ambulanse. :bidrar:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 13:06   #5
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Boka står i hylla... Ikke lest, men takk for påminnelsen!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 12:25   #6
Thalia
Nysgjerrig
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 75
Thalia er litt kulThalia er litt kul
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Jeg vet ikke hvorfor jeg svarer i denne tråden, for jeg husker heller ikke og kan dermed ikke svare deg.

Men jeg likte boken godt og den "satt igjen" lenge etter at den var ferdiglest.

Jeg vil også reise til Færøyene. Har du virkelig vært i Gjógv? *misunnelig*

__________________
Tvang er frihetens forstandige fetter.
Thalia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 13:32   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Opprinnelig lagt inn av Thalia, her.

Jeg vet ikke hvorfor jeg svarer i denne tråden, for jeg husker heller ikke og kan dermed ikke svare deg.

Men jeg likte boken godt og den "satt igjen" lenge etter at den var ferdiglest.

Jeg vil også reise til Færøyene. Har du virkelig vært i Gjógv? *misunnelig*

Jepp, jeg var der fredag 8. august. Vi (to familier, dvs. fire barn og fire voksne hvorav tre hadde leste boka) hadde tre dagers opphold på Færøyene på vei fra Island til Bergen med Smyril Line, og måtte selvsagt gå litt i fotsporene til bokas hovedperson. Så det ble både Café Natur (tragisk), SMS shoppingsenter og Gjógv (koselig sted, mye finere enn jeg hadde forestilt meg - bestill overnatting om du drar dit en gang).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 14:07   #8
Thalia
Nysgjerrig
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 75
Thalia er litt kulThalia er litt kul
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Takk for tips og link!

Det høres og ser herlig ut. Mannen har også lest boken og ble like betatt som meg.
Vi har snakket om å ta turen og gå i Mattias' fotspor.

Du skriver at Café Natúr var tragisk. Hva var det som var tragisk?

I boken står det om kafeen:

Sitat:

Café Natúr lå i Áarvegur 7, ikke så langt fra havnen, og var en hyggelig kafè, med en viss andel fordrukne sjøulker som mer eller mindre hang over bordene med full slagside og skapte naturlige buffere mellom de vanlige kaffegjengene.

Fortell mer, da! Så dere den nedlagte fabrikken?

__________________
Tvang er frihetens forstandige fetter.
Thalia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 14:22   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Det var akkurat sånn Natur var - full av bomser. Stinket gammel fyll. Ikke noen hyggelig kafé.

Det var en nedlagt fabrikk i Gjógv, men om det var den vet jeg ikke (det var ikke fler å velge i, så det må vel ha vært det). Den så bare ikke ut sånn jeg forestilte meg. Ellers var det ekstremt flott natur, en knøttliten kafé med vafler og færøysk ulltøy - og, vel, that's basically it. Men det var flott vær, ankomsten var litt dramatisk sånn landskapsmessig - et par kilometer nedoverbakke blant grønne færøy-fjell - og stille, stille, stille. Havna var akkurat så fin som på bildene jeg har sett, og det var noe så rolig og idyllisk over det hele. Men det skjer jo ikke akkurat noe, da. He he.

Her er forøvrig litt bilder jeg fant på google.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 14:21   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Noterer meg at jeg selv er hovedbidragsyter i denne tråden.

Nå skal denne historien vises som tv-serie på NRK1. Jeg kan knapt vente, men klarer ikke å finne ut når den skal gå.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 19:45   #11
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Jeg har gode minner fra kafe Natur (opplevelsen av stedet er veldig avhengig av tidspunktet man er der), men dårlige fra boka. Ga opp da jeg kom halvveis, men skummet gjennom slutten.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:36   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Noen som vet når i høst tv-serien begynner?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:32   #13
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Og der var første episode ferdig! Jeg synes den var fint laget, at stemningen fra boka gjengis på en god måte. Pål Sverre V. H. er en av de skuespillerene jeg liker best for tiden. Noen andre som så?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:34   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Nei! Glemte å se. Er det noen som vet når og hvor den eventuelt går i reprise?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:43   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Æsj, glemte det, jeg også - naturlig nok, ettersom jeg aldri ser på TV.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:47   #16
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Jeg likte serien veldig godt. Fikk lyst til å lese boken også.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:48   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Har aldri lest boka, men for en nydelig serie!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:51   #18
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Satte den på serieopptak på Get-boksen, og skal se den i morgen. Gleder meg masse allerede.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:52   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Så og likte. Likte boka også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 23:05   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

Likte også serien godt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no