Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Småkryp i melskuffa

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-13, 18:07   #21
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Småkryp i melskuffa

Jeg tenkte dampvasker etter at jeg hadde kastet og støvsugd. Det blir vel i allefall ikke verre av det!

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 00:45   #22
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Småkryp i melskuffa

Vi har melbiller, men uansett hvor mye jeg vasker så søler kattene så mye tørrfor at de forer billene. *himle* I tillegg hiver mannen alltid fra seg åpnede matvarer i skuffer (melposer, godteposer etc) så de lever godt, vil jeg tro.

*klør over hele kroppen*

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 01:33   #23
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Småkryp i melskuffa

Jeg vet ikke hva jeg har. Syns ingen bilder jeg finner ligner. Har tømt skuffene og støvsugd alle krinker og kroker. Alle åpne pakker er kaster og resten er lagt i fryseren. Etter noen timer åpnet gubben skuffa hvor melet har vært og der var der fant han en som hadde krøpet frem fra en eller annen plass. De er bittesmå, greier ikke se noen vinger, ligner ikke bille i form, avlang. Forsøkte å sjekke litt i pakker og poser men fant ikke noe der. Ikke laver og ikke noe som kravlet. Det var heller ikke mange som var synlig i skuffa, 5-6 stk kanskje.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 01:48   #24
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Småkryp i melskuffa

Tørfruktmøll? De formerer seg ubehagelig raskt. :urk:

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 02:24   #25
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småkryp i melskuffa

Gjør disse krekene noen skade, annet enn at de er ekle å komme over?

Jeg har en og annen gangen funnet et par melbiller i skuffene her. (Tror det er melbiller...svarte små biller med en lysebrunt belte over ryggen.)

Jeg har ikke gjort annet enn å fjerne dem, samt å se over matvarene for å se om det er flere. Finner jeg ingen i selve matvarene, så fortsetter livet som før. Egg og slikt har jeg faktisk aldri tenkt over...

Men nå kjenner jeg at jeg nok kommer til å kaste alt av åpne pakker neste gang jeg finner en

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 02:26   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småkryp i melskuffa

Nei, de er overhodet ikke farlige, men de kan gi maten en litt kvalmende smak om de får mingle nok oppi der, visstnok.
Jeg lot forrresten en uåpnet, helt ny melpakke stå på kjøkkenbenken over natta. Da jeg åpnet den dagen etter, satt det en melbille i bretten. Den har sikkert luktet melet og krøpet bort til den, fy fader. Så nå pakkes ALT inn i plast med EN gang jeg kommer hjem fra butikken!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-18, 19:36   #27
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småkryp i melskuffa

Jeg drar opp igjen denne! Oppdaget nettopp 4 biller i en pakke med sløyfepasta Så nå må jeg til pers med hele matskapet og kjøkkenet. Naboen har slitt i hele høst med det samme.

Hva kaster dere folkens? Alt? Det er jo virkelig helt tragisk... Er jo et høyskap fullt av mat...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 23:35   #28
Cunniva
Nybegynner
 
Cunniva sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2018
Innlegg: 7
Cunniva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Småkryp i melskuffa

Jeg har også hatt dem ett par ganger. Nå har jeg tette bokser og klype på alle åpne poser.

Cunniva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 23:36   #29
Cunniva
Nybegynner
 
Cunniva sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2018
Innlegg: 7
Cunniva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Småkryp i melskuffa

Tror du må kadte alt som er åpent, jeg fant i melet...

Cunniva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no