Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ny komfyr - hjelp

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 09:32   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Ny komfyr - hjelp

Jeg fikk ny komfyr forleden. En sak med "tenkende" plater. Her har jeg et problem. Når jeg får f.eks. potenene til å koke opp, er jeg fra gammelt aav vant med at jeg bare slo ned platen og satte kasserollen litt til siden. Nå slar platen seg av når jeg skrur litt ned, dermed slutter det jo å koke. Jeg står og vokter maten, og for ikke gjort annet mens jeg venter på at middagen skal blir ferdig.
Hvordan gjør dere dette?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:44   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny komfyr - hjelp

Det er ikek slik at platene skrur seg av og på for å holde en ca jevn varme da?
Det gjør mine plater. Setter jeg den f.eks på 6 så vil den ikke være på konstant med gå av og på (elendig forklart), men jeg har ikke "tenkende" plater da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:46   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny komfyr - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det er ikek slik at platene skrur seg av og på for å holde en ca jevn varme da?
Det gjør mine plater. Setter jeg den f.eks på 6 så vil den ikke være på konstant med gå av og på (elendig forklart), men jeg har ikke "tenkende" plater da.

Før sto de på 1, nå må jeg ha de på 6? Jeg får prøve det.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 15:04   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny komfyr - hjelp

Om du setter plata på 1 vil den skru seg av og på for å holde en evn temperatur. Jo lavere du setter den, jo lengre tider vil den være "av"
når du setter den på det aller laveste vil nok kokingen stoppe opp.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no