Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Iset - kosttilskuddsspørsmål

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 11:36   #1
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Iset - kosttilskuddsspørsmål

Fikk jeg det ordet riktig?

Hva er den riktige sammensetningen og doseringen av forskjellige kosttilskudd når man følger et lavkarboopplegg? Når på dagen skal man ta hva? Kan man kombinere det med å ta en detoxkur som f.eks Ortis Metho Drain detox? Hva med Avena Sativa?

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:59   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset - kosttilskuddsspørsmål

Det er ikke vits i å ta noen spesielle detoxkurer når man følger et lavkarboopplegg, egentlig. Fraværet av all den usunne maten vil "rense" kroppen i seg selv, så heller spar de pengene og bruk dem på sunn mat.

Når det gjelder sammensetningen av kosttilskudd så vil jeg påstå at det holder å ta en organisk multivitamin og et par omega 3-kapsler. Når du spiser på den måten du gjør nå, vil du få i deg ganske mye fra kosten også, og fraværet av sukker og raske karbs generelt, vil gjøre at kroppen ikke mister så mye viktige næringsstoffer. Men for sikkerhets skyld kan du høre med Torkil Andresen, legen bak ketolysekuren, han kan endel om dette. Du kan spørre ham på lavkarbo.no.

Avena Sativa inneholder vel endel sukker, så den ville jeg prøvd å holde meg unna om det ikke var fullstendig nødvendig å ta den, spesielt om du skal TELLE karbohydrater. Men brukt med måte innenfor en viss periode skal det nok gå greit.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 12:03   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset - kosttilskuddsspørsmål

Jeg tok visst feil av Avena Sativa, blandet den med en søt hostesaft fra samme produsent, er jo noen år siden jeg sluttet i Life.

Jeg tror du kan bruke den, men den kan inneholde endel karbo. Spør Torkil du.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 12:21   #4
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Iset - kosttilskuddsspørsmål

Ah, men så var de dette med magnesium og leggkramper osv.? Det står ingenting om sukkerinnhold i Avena Sativaen, men det står alkohol og at det er en tinktur. Men det trenger vel ikke nødvendigvis si at det er sukker. Detoxkuren har jeg allerede kjøpt. Ja ja...

Jeg paster hovedinnlegget på lavkarbo, og hører hva han sier om vitaminer. Takk for svar.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no