Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-09, 19:34   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Jeg sydde utrolig mye før.Begynte da jeg gikk på barneskolen å sy klær til meg selv.
Alltid tegnet mønster selv.
Så for noen år siden sydde jeg for noen butikker, dvs reparerte, sydde inn , la opp etc. Har også sydd gardiner på bestilling (gjennom gardinbutikk)
Litt sånn kronglete saker ,ikke fag rett op og ned, men fôret lengder , kapper etc. på 90-tallet.
Lang pause fordi det tok litt av innen IT jobbingen.
Men nå har ånden kommet over meg etter at jeg har lest og kikket på alt det fine som dere lager.

På lørdag kjøpte jeg stoff til 4 kjoler. To blir ihvertfall tunika eller litt kortere kjole, og ihvertfall en blir en ganske lang en.

Den ene korte ble jeg ferdig med i går.

Har tegnet mønster selv.

Selvsagt tok jeg det stoffet som var tynnest og glattest ...litt vanskelig kanman si.
Men resultatet ble igrunne fint.
Datteren min på 19 har bestilt maken. I samme stoff. Får finne i en annen fargekombinasjon.



Så tusen millioner takk til dere kreative flinke damene som har produsert så mye flott at jeg fikk inspirasjonen tilbake.

Her er bilder

Disse tre typene stoff er mitt neste prosjekt

__________________
Angelique

Sist redigert av Angelique : 24-02-09 kl 17:43.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:42   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Gleder meg til å se!!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:42   #3
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Akkurat sånn har det vært med meg. Sydde mye før, men etter at jeg fikk barn har jeg omtrent ikke sydd... 11 år har det gått nå og jeg har savnet det veldig !! Har også fått tilbake lysten til å sy etter å ha sett alt det flotte damene her inne har produsert.

Gleder meg til å se det du har laget Kanskje får jeg også sydd et og annet plagg å vise fram etter hvert. Planer har jeg i hvertfall!!

Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:46   #4
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Så moro! Gleder meg til å se det spennende og helt sikkert flotte du lager!

Jeg kjenner på savn til tid foran både maskin og med strikkepinner i hendene. Gleder meg til å få en hverdag som gir slike kreative muligheter igjen!

Kos deg!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:53   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Blir spennende å se.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:02   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.505
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Gleder meg til å se bilder. Pleide å sy før, for en tyve års tid siden... og nå har jeg i det minste begynt å tenke på det igjen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:20   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.865
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Så spennende - gleder meg til å se bilder!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:22   #8
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Gleder meg til å se bilder.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:22   #9
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Venter i spenning.


Sist redigert av Patsy : 24-02-09 kl 19:38.
Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:23   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Så spennende da, gleder meg til å se bilder.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:23   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Spent på bildene.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 21:34   #12
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Gleder meg til bildene.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 21:37   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Venter i spenning!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 21:54   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.108
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Så gøy! :spent på bilder:

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:20   #15
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Så artig at du er blitt inspirert til å ta opp igjen en gammel hobby da. Gleder meg til å se resultatet.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:23   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Blir spennende og se bilder. Det er ikke bare du som har blitt inspirert her tror jeg. Har faktisk begynt å tenke tanken selv. Sydde mye barneklær og klær til meg selv for 15 år siden. Aldri sydd en ting til mine egne unger.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:34   #17
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Å! Gleder meg til å se!

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 01:21   #18
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Jeg gleder meg veldig til å se! Kanskje du blir bitt av basillen du også?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 17:45   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Her er bilder

Disse tre typene stoff er mitt neste prosjekt







Dette blir den lange

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 17:48   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirert av alle de flinke her inne ...jeg har begynt å sy igjen!

Den jeg har sydd
Strengt tatt en tunika
Glatt og tynt stoff, vanskelig å sy i. Det gled og skled.
Ikke fikk jeg strøket ned kantene heller fordi det var ganske glatt



Lagde skråbånd av overskuddstoff rundt halsen


Skal feks ha den inni denne hvite blusen



Matchende sko

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no