Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-15, 16:10   #61
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:10   #62
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

De aller fleste har tilgang til data og internett hjemme. Jeg husker ikke tallene fra SSB i hodet, men det er så mange at skolene trygt kan anta at det finnes en datamaskin hjemme, så lenge de sørger for å dekke opp for det bittelille mindretallet med tilgjengelige maskiner på skolen.

Det er selvsagt godt mulig at det finnes noen skoler, særlig i de større byene, der en betydelig andel av elevene ikke har tilgang på internett hjemme, men det er i så fall bare snakk om noen veldig få, og da vet nok skolene godt selv at de er en slik skole.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:15   #63
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Fra SSB "Bruk av IKT i husholdningen":

Sitat:

Blant husholdninger med barn, og husholdninger med inntekt over 600 000 kroner, har så godt som alle tilgang til Internett hjemme.

http://ssb.no/teknologi-og-innovasjo...stikker/ikthus

I befolkningen generelt var det i 2014 93 prosent som hadde tilgang til internett hjemme, men dette er altså ikke jevnt fordelt i befolkningen, og SSB sier altså at nesten alle barn har tilgang på internett hjemme.

Og videre:

Sitat:

Av de som ikke har tilgang til Internett hjemme, oppgir omtrent halvparten av husholdningene at de ikke har behov for Internett. Egen nedsatt funksjonsevne nevnes av hver tredje, og manglende kunnskaper oppgis av 15 prosent av husholdningene. Begrunnelser som at man har nett-tilgang andre steder, at utstyr eller abonnement er for dyrt, at man er bekymret for mulige sikkerhetsproblemer eller at bredbånd ikke er tilgjengelig, oppgis som begrunnelse av færre enn 10 prosent av de som ikke har Internett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 20:08   #64
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.829
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Høyst sannsynlig, siden den siste utgaven av Store norske leksikon kom ut i 2007.

Som min mann sa da jeg snuste på det en gang på 90-tallet: Informasjon på dødt treverk er ut.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 21:39   #65
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Jeg tror jeg kjenner én person uten data og Internett, og det er min 93 år gamle bestemor. Jeg har ikke sjekket, men jeg antar hun ikke har. Kjenner jeg henne rett.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no