Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? (Gammel tråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-14, 19:40   #981
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

The Goldfinch er fortsatt ikke klar så da ble det Russel Lawrence sin Noen kjenner mitt navn først.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 10-05-14, 16:03   #982
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Hannamoren: Du har lest Theorins Ølandskvartett har du ikke? Hva syntes du om Blodleie? Jeg holder på med den nå, og likte godt de to første bøkene så målet har jo vært å lese alle fire. Jeg synes begynnelsen var bra, men i det det ble snakk om disse alvene må jeg innrømme at jeg falt litt av og ble uinteressert. Er det verdt å fortsette eller er alvene hele poenget med boken? Akkurat nå har jeg mest lyst til å hoppe over denne og gå rett på den siste.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 10-05-14, 16:10   #983
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

The Return of the King.

Stønn. Men siden man ikke kan uttale seg negativt om en bok før man har lest den, så bare MÅ jeg slite meg gjennom denne. Selv om de to første delene var så kjedelige at jeg kjenner at jeg nesten får behov for å klore meg i fjeset.

Ellers så har jeg Joël Dickers Sannheten om Harry Quebert-mysteriet på nattbordet. Ble anbefalt den av en kollega, men har ikke lest nok i den til å ha dannet meg en mening.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 10-05-14, 23:45   #984
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Eg skal til med den siste i trilogien av Jonas gardell. Dei to første gjorde inntrykk på meg, eg har sjølv midt i tenåra då hiv/aids vart eit tema her i Norge. Eg likar at det er faksjon, det gjer at historien vert endå sterkare.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 16-05-14, 17:58   #985
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg er ferdig med bind 14 i Norges nasjonallitteratur: Amalie Skram med "Lucie" og "Agnete".

Nå leser jeg Orkideens hemmelighet av Lucinda Riley.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 16-05-14, 19:15   #986
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser også The Goldfinch av Donna Tartt.

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 20-05-14, 13:10   #987
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Et helt halvt år av Jojo Moyes.

banana er ikke aktiv  
Gammel 20-05-14, 13:16   #988
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.876
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Eleanor Catton: The Luminaries. (Foreløpig noe skeptisk.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 20-05-14, 14:08   #989
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Lars Kepler - Ildvitnet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 20-05-14, 15:48   #990
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg kobler ut hodet med PD James - The Lighthouse.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 20-05-14, 17:42   #991
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Har pint meg gjennom "Når gjøken galer" av J.K Rowling og hører nå på "Papirgutten" av Kristina Ohlsson.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 23-05-14, 21:59   #992
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Hannamoren: Du har lest Theorins Ølandskvartett har du ikke? Hva syntes du om Blodleie? Jeg holder på med den nå, og likte godt de to første bøkene så målet har jo vært å lese alle fire. Jeg synes begynnelsen var bra, men i det det ble snakk om disse alvene må jeg innrømme at jeg falt litt av og ble uinteressert. Er det verdt å fortsette eller er alvene hele poenget med boken? Akkurat nå har jeg mest lyst til å hoppe over denne og gå rett på den siste.

Jeg har ikke lest Ølandskvartett, men Blodleie. Jeg likte den, ikke gi opp, den er verd det :-)

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 23-05-14, 23:37   #993
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg har ikke lest Ølandskvartett, men Blodleie. Jeg likte den, ikke gi opp, den er verd det :-)


Ølandskvartetten er bare samlebetegnelsen til de fire bøkene fra Øland.

Men takk, hadde lagt boken fra meg, men skal prøve å holde ut.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 24-05-14, 09:46   #994
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg hører på "Himmel over London" av Håkan Nesser. Jeg synes som vanlig han skriver godt, men plottet begynner å bli litt sært synes jeg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 24-05-14, 21:17   #995
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Et offer til Molok, Åsa Larsson.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv  
Gammel 24-05-14, 21:20   #996
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Extinction Point av Paul Antony Jones. Lest halvparten så langt og liker det jeg leser. Blir nok å kjøpe de to neste bøkene i serien.

Fuja er ikke aktiv  
Gammel 27-05-14, 22:22   #997
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har begynt på The Goldfinch av Donna Tartt. Virker veldig lovende.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 28-05-14, 00:06   #998
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg hører på "Himmel over London" av Håkan Nesser. Jeg synes som vanlig han skriver godt, men plottet begynner å bli litt sært synes jeg.

Klarte visst ikke den jeg. Hang ikke med.

Leser Krypet av Ragnar Enger.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 28-05-14, 08:49   #999
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

The Return of the King.

Stønn. Men siden man ikke kan uttale seg negativt om en bok før man har lest den, så bare MÅ jeg slite meg gjennom denne. Selv om de to første delene var så kjedelige at jeg kjenner at jeg nesten får behov for å klore meg i fjeset.

Ha ha, jeg klarte ikke å komme meg opp av senga en hel helg mens jeg leste ferdig Retur of the king. Så forskjellige kan man være.

Jeg leser forøvrig aldri noe bare for å kunne uttale meg negativt. For en utrolig fjern idé. Hvorfor skal jeg kaste bort tid på Knausgård når jeg ikke tror jeg kommer til å like det? Hvorfor skal jeg tvinge meg gjennom "Snømannen" når et helt kapittel var mer enn nok? Liver er for kort til å lese bøker man ikke liker, i alle fall hvis motivet er bare for å kunne uttale seg. Er man litteraturkritiker av yrke er det jo en del av jobben ens, men ellers, nei takk. (Ikke dermed sagt at man ikke skal ha et åpent sinn, og prøvesmake ting man ikke har prøvd før, også i litteratur).

__________________

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 28-05-14, 08:58   #1000
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Chris Tvedt og Elisabeth Guldbrandsen: "Den blinde guden"

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no