Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hjelp meg å tolke brev fra NRK (lisens)

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 20:45   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp meg å tolke brev fra NRK (lisens)

Jeg skrev:

Sitat:

Hei,

Vi er innehaver av en ca 10 år gammel tv. I mai 2010 sa vi opp tvabonnementet vårt, og nå brukes den bare til tv-spill. Etter at det digitale bakkenettet forsvant har vi ikke mulighet til å ta inn noen kanaler på tv, da v i ikke har antenne, parabol, kabel eller lignende. Vi har ikke noe mottaker utstyr knyttet til tv. Skal vi da betale lisens?

De svarer:


Sitat:

KRINGKASTINGSAVGIFT
Vi viser til melding mottatt 29.11.2012 der det blir opplyst at du ikke benytter fjernsynsmottaker til å motta fjernsynssignaler.

Kringkastingsavgiften er en offentlig avgift som fastsettes av Stortinget hvert år. Den årlige avgiften deles i to terminer med terminstart 1. januar og 1.juli. Avgiften forfaller til betaling 31. januar og 31. juli.
I følge Forskrifter om fjernsynsmottakere § 1, skal alle som har fjernsynsmottaker betale kringkastingsavgift. Den som disponerer mottakerutstyr er i utgangspunktet pliktig til å betale kringkastingsavgift uavhengig av hva fjernsynsmottakeren brukes til.
Dersom mottakerutstyret ikke kan motta fjernsynssignaler og husstanden ikke er tilknyttet kabel, parabol, Riks TV eller annen mottakerteknologi, kan vedlagte oppsigelsesskjema benyttes.
Saken er behandlet i henhold til Forskrifter om fjernsynsmottakere som finnes på baksiden av våre brev og www.nrk.no/lisens
Ved henvendelse ber vi om å få oppgitt vår referanse

og videre

Sitat:

Jeg er kjent med at den som eier, leier eller låner mottakerutstyr plikter å betale den kringkastingsavgift som til en hver tid er fastsatt av Stortinget. Mottakerutstyr er en hver teknisk innretning som har mulighet til å motta fjernsynssendinger.
Du må krysse av de forhold som stemmer med din mulighet for å ta inn fjernsynssendinger.

og

1
Har fjernsyn
Ja
Nei
Hvis ja, vennligst fyll inn produsent og modellnummer
Hvis nei, vennligst fyll inn hva som har hendt med fjernsynet
__________________________________________________ _____________
__________________________________________________ _____________
2
Har anskaffet dekoder
Ja
Nei
3
Er det installert kabel-TV i husstand
Ja
Nei
4
Er det installert parabolanlegg i din husstand
Ja
Nei
5
Har husstanden annen antenne/dekoderteknologi som gjør at husstanden kan ta inn fjernsynssendinger
Ja
Nei


Betyr det at vi da, når vi ikke hat noe tvabonnement (streamer bare på data) men har tv, som ikke brukes til tv som jeg skriver, faktisk kan slippe å betale?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no