Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Telezoom

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 18:15   #1
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Telezoom

Jeg har tenkt å kjøpe et objektiv med telezoom i bursdagsgave til min kjære. Han har Canon 350D (EOS).

Vil dette objektivet passe?
Sigma 70-300mm F4-5,6 DG Macro Canon

AF Macro Tele zoom til Digital, Norsk



Eller er dette bedre?

Sigma 70-300mm F4-5,6 APO DG Canon

AF Macro Tele zoom til Digital, Norsk



Jeg fant objektivene her: http://www.fotovideo.no/Produkter/Ob.../Telezoom.aspx

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 23:13   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telezoom

Det skulle passe ja. APO-versjonen er vel bare 100-200 kr dyrere, så sats på den.

Har et slikt, bare i Nikon-utgave. Helt greit sett opp i mot prisen hvis behovene er relativt begrenset. Den har sine ulemper - man trenger mye lys og bør kjøre med høy bleder. fokus er ganske treg og uten bildestabilisator trenger man raske lukketider når det zoomes kraftig - og til raske lukketider trenger man bedre lys... men igjen - det er et rimelig objektiv og man kan vel her si man får det man betaler for. Men for mange dekker det nok behovene...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 17:24   #3
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telezoom

Takk for svar. Jeg tolker svaret ditt dithen at det duger for de glade amatører.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no