Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-23, 21:30   #101
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Lovteksten sier at man beholder full lønn, men slik jeg leser det må man ha sykemelding. Men man kan få permisjon og full lønn på grunnlag av sykemelding.

Puh. Det var godt det var for idiotisk til å være sant!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 21:35   #102
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Heldigvis har vi ikke et samfunn der vi vurderer offentlig om folk fortjener sykepengerettigheter eller ikke. Hvordan skulle det fungert?

Nei det lar seg jo ikke gjøre. Likevel synes jeg det er misbruk av tanken bak sykepengerettigheter. Det riktige er å ta en permisjon, synes jeg. Men det er lov å være uenig.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 21:43   #103
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Jeg tror nok at dersom noen i mitt yrke var fersket for lovbrudd hadde det vært mer sannsynlig med suspensjon enn sykemelding med full lønn.

Når dette skjer gang på gang at offentlig personer sol begår kriminelle handlinger kan få sykmelding, så sender det et sterkt signal.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 21:53   #104
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.596
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Nei det lar seg jo ikke gjøre. Likevel synes jeg det er misbruk av tanken bak sykepengerettigheter. Det riktige er å ta en permisjon, synes jeg. Men det er lov å være uenig.

Men hvem skal vurdere, om ikke leger?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 21:53   #105
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Uansett hva man måtte mene om selve saken, så er det ikke rart at dette er veldig belastende. Synes det er helt ok (og sikkert bra for han selv) at han er sykemeldt

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Nei. Rød sier han ikke lengre uttaler seg fordi han er sykemeldt. Så da kan han enkelt skjerme seg fra media og ikke måtte forholde seg til spørsmål

Tror nok sykemeldinger er bra for Rødt som parti også - gir de litt tenkepause. Vet ikke helt hva jeg hadde sagt hvis jeg var i en slik situasjon, kom nok sikkert bardisk på alle.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det kommer jo til å henge ved ham i uoverskuelig fremtid og potensielt ødelegge politisk karriere og fremtidige karrieremuligheter.

Mja. Usikker. Vi får se.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 21:55   #106
Bonzai
Superaktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 306
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Full video på VG nå, den viser jo at dette var soleklart tyveri. Ikke noen tabbe der han går bak en hylle og putter de i lomma. Samboeren er også inneforstått med dette, hun går vekk i det øyeblikket han sniker seg unna for å putte brillene i lomma og kommer tilbake når det er overstått.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 21:58   #107
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.479
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Overvåkningsbildene viser jo med tydelighet at dette var helt bevisst, og måten han opptrådte på kan indikere at det ikke er første gang han stjeler. Måten han har opptrådt på i etterkant viser ganske dårlig dømmekraft. Det er jo åpenbart at Romerikes blad har hatt svært gode kilder, og måten de har lagt frem saken på er smart med tanke på å virkelig ødelegge maks for han, med å avsløre litt om gangen. Han hadde kommet mye bedre ut av det om han bare hadde fortalt alt med en gang og ikke bli tatt i løgn etter løgn. Hvordan han kan ha trodd at han skulle komme fra dette sier en del om karakteren hans, og det bør være det som eventuelt feller ham.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 21:58   #108
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg tror nok at dersom noen i mitt yrke var fersket for lovbrudd hadde det vært mer sannsynlig med suspensjon enn sykemelding med full lønn.

Dette kunne jo Rødt med nestledere og fylkesleder ha gjort, men de har jo tatt ferie. Når lederen er sykemeldt MÅ de møtes. Nå vet ikke jeg hva du jobber med, men det som skjer med Moxnes nå er ikke uvanlig på ledernivå uansett hvor du jobber. På gølvet er det mye hardere (jeg messer til mine barn om at toppjobber er ikke bare bedre på grunn av lønn, men de er mye lettere og har mange flere goder.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:01   #109
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Jeg skjønner sykemeldingen, det er nok ikke lett å være i han sko nå, selv om det er aldri så selvforskyldt. Jeg synes alle kan huske Tønnesaken hver gang det blir et enormt mediepress. Han må nok forholde seg til media igjen når han friskmeldes.
Personlig synes jeg han hadde kommet best ut av det nå om han trakk seg som leder. Det er trist og ødeleggende for politikere generelt at det så mange som driter seg ut, jeg tenker på politikerforakten og demokratiet.

Og så tenker jeg at både Søviknes og Northug kanskje ikke er de som burde ha kastet stein i glasshuset sitt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:03   #110
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Ok. Lykke til med «full tillit til Moxnes», Rødt. Nå forstår jeg hvorfor han er sykemeldt. Dette blir ikke bra. Jauda. Jeg kan tenke meg at man kan bli skikkelig dårlig av å bli avkledd på den måten som videoen viser.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:05   #111
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.780
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

https://www.aftenposten.no/norge/pol...brilletyveriet

Omdømme eksperter uttaler seg om hans fremtid. Den ser ikke lovende ut for å si det sånn (karrieremessig)

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:06   #112
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Og som alltid når man blir offentlig avkledd: jeg håper han har folk rundt deg som passer på ham. Selvforskyldt eller ei, dette må være absolutt knusende å stå i.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:06   #113
Bonzai
Superaktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 306
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Nå må han bare innrømme at han er kleptoman og ta i mot behandling om dette skal gå noen vei.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:07   #114
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Den videoen var svært avslørande.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:09   #115
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.416
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Sykemelding er helt greit, mener jeg. Sikkert noen søvnløse netter de siste par ukene feks, men jeg forstår at det kan virke provoserende. Jeg tror ikke han kommer tilbake, da blir jeg overrasket. Videoen viser kanskje ikke hele sannheten, men der fremstår det jo som de to var sammen om tyveriet. Det er krise, det.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:11   #116
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Jeg synes helt ærlig at det var unødvendig å legge ut den videoen. Det er bare slemt. Vi hadde allerede forstått greia liksom.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:14   #117
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes helt ærlig at det var unødvendig å legge ut den videoen. Det er bare slemt. Vi hadde allerede forstått greia liksom.

Han har selv bedt om a tiden ble offentliggjort slik jeg har forstått det på det Rødt har sagt til pressen. At den blir offentliggjort for å frikjenne ham.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:15   #118
Bonzai
Superaktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 306
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes helt ærlig at det var unødvendig å legge ut den videoen. Det er bare slemt. Vi hadde allerede forstått greia liksom.

Han ba selv om at den skulle legges ut. Er vel greit å stoppe spekulasjonene, ta en sykmelding og håpe ting roer seg før den går ut.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:16   #119
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Opprinnelig lagt inn av Bonzai, her.

Han ba selv om at den skulle legges ut. Er vel greit å stoppe spekulasjonene, ta en sykmelding og håpe ting roer seg før den går ut.

Ok, det hadde jeg ikke fått med meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-23, 22:17   #120
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Jeg tror det beste for ham er å gå av og gå til psykolog for kleptomani. Om han har det eller ei, omdømmemessig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no