Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hagesenter på vinteren

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-13, 17:16   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Hagesenter på vinteren

Av en eller annen grunn, så fikk jeg en impuls om å kjøre innom et hagesenter på veien hjem i dag (typen: Åh, den avkjørselen har jo et hagesenter! :vrenger meg over i riktig fil og svinger av: ), og jeg er bare skikkelig glad for at jeg fulgte den impulsen.

For det første hadde de alle julevarer til halv pris, for det andre hadde de alle utebusker og trær til halv pris, og for det tredje så hadde de løk til halv pris, og for det fjerde fant jeg roen. Dere vet den deilige følelsen av å vandre rundt på hagesenter om sommeren? Se på planter, lese om dem, tenke hvor de passer, hvor lenge de varer, hva man kan plassere sammen og hva som kan avveksle hverandre på samme plass? Den følelsen! Den deilige herlige, flyt-følelsen. Den fant jeg i dag, inne på et vått og kaldt tåkelagt hagesenter.

Det skadet jo såvisst ikke at prisen på handlelappen ble halvert heller.

Så nå gleder jeg meg til å få ordnet litt opp i hagen. Har ikke gjort noe siden sommeren var over, og jeg kjenner at jeg har savnet det, og at jeg gleder meg til våren, – og håper veldig på at løken jeg setter nå vil blomstre i år. Det var bare skikkelig kult å oppdage at hagearbeid ikke bare trenger å høre sommeren til. I hvert fall ikke når vinteren er så mild som nå.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 17:30   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagesenter på vinteren

Jeg elsker også å få på hagesentre om vinteren. Varmen og lukta av jord hjelper virkelig i vinterkulda.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 21:02   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.610
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagesenter på vinteren

Jeg var på Plantasjen i helga. Ga ikke den følelsen nei... Under ombygging. Mye tomme hyller, hadde ikke alt jeg skulle ha.

Skal tilbake om ei stund, håper det er mer på plass da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 21:03   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.888
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagesenter på vinteren

Jeg kommer meg liksom ikke på hagesenter før rundt påsketider.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 21:47   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.610
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagesenter på vinteren

Det er for sent for meg til påske.

Årets første frø er jo i jorden allerede (og noen av dem ble kjøpt på nevnte plantasjentur.) Det jeg ikke fikk tak i var mer såpotter bl.a og jeg skal jo så langt flere frø før påske, så jeg må definitivt tilbake før den tid. Stiklingene kommer vel også sånn før den tid? (Vel og merke er det tidlig påske i år...) Sånn i tilfelle overvintringene mine ikke overlever... alternativt uansett, egentlig...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:07   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.888
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagesenter på vinteren

Frø det bestiller jeg på nett, så det er ikke noe problem.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:12   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.610
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagesenter på vinteren

frøene ja, det er greit. Jeg bare plukket med meg noen når jeg likevel var der, det var såjord jeg skulle ha... Jord kjøper jeg ikke på nett. Også skulle jeg ha "innmat" til vinduskarm-minidrivhusene mine, for den var visst i hovedsak borte, men jeg vet at de solgte sånne i fjor, så jeg tenkte å plukke med meg en pakke, men det var tomme hyller...

Ja, nå kjøper jeg en del frø sånn på butikk også jeg da, men avanserer litt på nett også, litt etter litt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:20   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.888
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagesenter på vinteren

Hvordan ser vinduskarm-mimidrivhusene dine ut?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:27   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.610
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagesenter på vinteren

Sånne plastgreier, enkle greier, lord nelson eller noe sånn? (det aller minste er det bilde av med den ene sånne inn-matinnsatsen jeg fant, i den nystartede hagebloggen min her: http://tarashage.blogspot.no/2013/01...r-i-jorda.html) men da uten det blanke plastlokket da.

Men altså, de enkleste greiene man får egentlig. Det har funket fint for meg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no