Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hvor gammel er din eldste plante?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-13, 09:02   #41
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Et år. Fått til jul av blomstekspert-venninnen, spesiellt utvalgt til sånne som meg som aldri husker å vanne noe som helst.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 10:58   #42
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har en orkide jeg kjøpte når jeg og mannen kjøpte vår første leilighet sammen, i 2001 (?)

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 11:03   #43
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.005
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Mannen og jeg har fortsatt orkidéer som vi fikk da vi gifta oss, det er snart fem år siden.
Vi snakker ikke like høyt om alle de andre vi fikk, blant andre pasjonsblomsten , som ikke overlevde familieforøkningen seinere det året.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 11:06   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har noen orkideer som nok er i hvertfall 7-8 år gammel. Og en St.Paulia som er like gammel. Den er fortsatt liten, jeg prøver ubevisst å ta livet av den en gang i blant.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 11:18   #45
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har en plante jeg kjøpte da jeg kom hjem fra Mexico i 98 - dvs at den er snart 15 år. Ellers har vi mange som er typ 10 år. de blir ikke stelt godt med, så jeg vet ikke hva som gjør det.
Orkideene mine blomstrer for 3 og 4 gang - to år kanskje de da?

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 11:27   #46
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.399
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har en eldgammel potteplante, en Hoya carnosa. Norsk navn er voksblomst tror jeg, den som kalles porselensblomst ser annerledes ut. Den er førkrigs i alle fall, min farmor arvet den av en venninne en gang i mellomkrigstiden, venninnen var lei av den og ville ikke ha den mer. Farmor ga den videre til søsteren min og meg da hun ble for gammel til å bære vannkannen selv, og nå lever den et hardt liv hos meg. Innimellom beskjæres den på de underligste måter av barna, men den overlever alt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 00:49   #47
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har klart å holde liv i en asalea i to måneder og den blomstrer og blomstrer. Nå kommer det til og med nye grener!! I dag har jeg til og med vært å kjøpt blomsternæring, denne skal jeg gjøre mitt ytterste for å holde liv i.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 23:47   #48
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har en gullranke som jeg kjøpte når jeg flyttet inn i min første ettromsleilighet i 1996! Så den er 17 år snart! Nå er den ene gullranken blitt til 5, etter at jeg har delt den flere ganger. Det er forøvrig den eneste planten jeg klarer å holde liv i, for det går greit å droppe å vanne den i 5 uker, for så å drukne den når man ser at den er på nippet til å dø!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 00:12   #49
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.051
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Vi har to planter og de kjøpte vi for 1-2 uker siden.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 00:16   #50
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg elsker å ha grønne planter rundt meg vi har mange store planter og noen mindre små. Enkelte av plantene er nesten 20 år gamle og er helt fra jeg flyttet hjemmefra. Et bjerkefikentre er arvet og er 30 år gammelt.
Min erfaring er at store grønne planter som står i store selvvanningspotter og får jevnlig stell og ny jord enten hvert år eller annet hvert år tåler en støyt (tørke) og er umulig å ta livet av. Orkideene kommer om igjen og om igjen og blomstrer hyppig. Små potteplanter med småblomster lever ikke lenge i huset.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no