Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Sex og samlivsforumet (sic!)

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 21:41   #1
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sex og samlivsforumet (sic!)

Jeg vil også flisespikke! Det skulle vel hett LaBangas sex- og samlivsforum...

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:24   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Takk.
Fikset.

Hvorfor står det sic i overskriften? (Hva betyr det?)

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:26   #3
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.


Hvorfor står det sic i overskriften? (Hva betyr det?)

At det ikke er jeg som har skrevet feil, men at jeg er klar over at det jeg refererer til er skrevet feil. Om jeg klarte å forklare meg godt nok.

....
Sakset fra Wikipedia:

Sitat:

Sic (latin, «slik») er en merknad man setter i parentes for å indikere at en uvanlig staving/skrivemåte for et ord, en frase eller et sitat skal leses eller skrives på nøyaktig den måten det er vist (at det altså ikke er en stavefeil), og derfor ikke skal rettes opp.
Sic kan ha to forskjellige betydninger; enten var stavefeilen gjort fra før av personen man siterer, men at det ville være ukorrekt å rette opp feilen, eller at det bare ser ut til å være en feil, men faktisk er korrekt. For eksempel, hvis man siterer en person som heter Sandra Bollock (altså ikke skuespilleren Sandra Bullock), kan man skrive «En lokal innbygger, Sandra Bollock (sic), sa i et intervju at ...».
Hovedformålet med å bruke ordet er å unngå hyperkorreksjoner, det vil si feilaktige rettelser, det være seg tenkte korreksjoner eller endringer utført i teksten.
Mange tror at «sic» står for det engelske «spelled incorrectly» (stavet feil), men det er en misforståelse, selv om «sic» ofte brukes til å peke ut en uvanlig eller ukorrekt stavemåte.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:27   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hvorfor står det sic i overskriften? (Hva betyr det?)

Jeg husker ikke hva ordet betyr, men det brukes når man ønsker å påpeke at det som står før [sic] er rett sitert – for eksempel for å presisere at en skrivefeil kommer fra sitatet og ikke er ens egen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:27   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Oki. Det er i alle fall rettet opp nå.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:30   #6
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg husker ikke hva ordet betyr, men det brukes når man ønsker å påpeke at det som står før [sic] er rett sitert – for eksempel for å presisere at en skrivefeil kommer fra sitatet og ikke er ens egen.

Takk, Teofelia.

Jeg la inn forklaring i innlegget mitt, som du kanskje så.

(Jeg finner ikke de klammeparantesene på macen, er det noen som kan hjelpe?)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:58   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.


(Jeg finner ikke de klammeparantesene på macen, er det noen som kan hjelpe?)

Alt+parantes.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:01   #8
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Alt+parantes.

[DER ja!]

Tusen takk!

Vet du også hvor jeg finner tegnet for pund? Altså tilsvarende dollartegnet $ ?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:03   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Alt+3.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:06   #10
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)



Er det bare jeg som er treg - dette er da ikke helt logisk? Finnes det en oversikt et sted kanskje? :ut-og-google-litt:

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:22   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.



Er det bare jeg som er treg - dette er da ikke helt logisk? Finnes det en oversikt et sted kanskje? :ut-og-google-litt:

Denne er grei - det er ikke bare for tegn og karakterer, men for hurtigkombinasjoner. Hadde den som bokmerke og brukte den flittig da jeg konverterte for halvannet år siden!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:22   #12
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Er vel bare å prøve seg litt fram kombinasjoner av shift, alt(option), ctrl og command(eple). Ta et blankt dokument og test i vei. Der skjuler seg igrunnen mye nyttig

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 02:40   #13
Venus
Nybegynner
 
Venus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3
Venus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Så vidt jeg vet er sic latin og står for "slik står det skrevet". Dvs det betyr vel bare "slik" egentlig - altså en forkortelse.

Sic transit gloria mundi = slik forgår verdens herlighet.

Venus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 09:45   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

En flisespikker som heter Mehmet? Det var jo nesten rørende. Jeg hadde en gang en skilpadde som het Mehmet, og det var skilpaddene som gjorde at jeg valgte det nicket jeg har. Kanskje vi er i slekt?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 09:55   #15
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En flisespikker som heter Mehmet? Det var jo nesten rørende. Jeg hadde en gang en skilpadde som het Mehmet, og det var skilpaddene som gjorde at jeg valgte det nicket jeg har. Kanskje vi er i slekt?


Et (om ikke annet) åndsmessig slektsskap med Skilpadda! O lykke!!!

(Eller kanskje vi har like auraer?)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:36   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Jeg er overbevist om at det har med auraen å gjøre!

Hvis ikke prismene hadde strålt i riktig retning, så ville mehmet aldri kalt seg for det, og ville aldri kommet inn her, og tiltrukket seg skilpaddas aura så fort.

Dette er et skjebnebestemt møte.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:52   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Dere kan garantert ta en øl uten å bekymre dere for auraskvulping.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:02   #18
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Prismene var vendt mot nord på riktig tidspunkt...

(Hvor er aura-smilyen? Kan denne brukes? Eller denne? )

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:28   #19
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sex og samlivsforumet (sic!)

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Alt+parantes.

Ah!! Dette har jeg lurt på i to år. Takk, Desembermamma!

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no