Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-13, 22:46   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Sjåååå kva du kan gjere med ein puddel!










Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Labradoodle skal også være røytefrie og allergivennlige. Kronprinsparet har sikkert noen de skal selge.

Labradoodle og andre doodler er så absolutt ikke alltid allergivennlige og røytefrie. Problemet er jo at du ikke vet hva du får. Kjøp heller en renraset hund.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 22:51   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Har du vurdert Eurasier?

De er fantastisk fine. Men de kan være rimelig sære... Vi har ett par i familien og den ene av dem er - hva skal man si - full av personlighet? Morsom personlighet, men den vil være den største blomsterdekorasjonen på bordet for å si det sånn.
De krever endel pelsstell og røyter MYE i perioder.


Pugs er også søte da. Kjenner ikke til lynnet, men jeg syntes de er veldig morsomme å se på.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 20-06-13 kl 22:58.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 23:08   #23
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Har i en lang periode gått å tenkt på å skaffe meg hund. Rett og slett for selskapets skyld og at jeg får en turkamerat.

Jeg har ikke så stor plass. Mine to nærmeste venner er allergisk, men de tåler noen raser. Jeg er ikke den som går lengst og mest.

Jeg ønsker en hund som er lettstelt i pelsen, helst korthåret. Den må like barn og andre dyr og ikke for stor. Helst ikke så bjeffete av seg for jeg bor i en 4 manns bolig.

Er veldig hundevant. Har hatt settere, terveuren og passet en hel haug med andre raser.

Ang dine allergiske venner, så tenker jeg at du må ta en prat med de ang valg av hund, før du kjøper, hvis dette er folk du omgåes en del, og som du både ønsker og trenger å ta hensyn til. Som flere har nevnt så er det ingen garanti at en "allergisikker" hund faktisk er det.

Når det gjelder det du sier om deg selv og turgåing, så tenker jeg at du må tenke litt på at alle hunder trenger trim. En god tur om dagen, helst. Er du villig til å ta den oppgaven? En hund kan jo være det man trenger for å faktisk komme seg ut på turer også, så jeg er ikke negativ altså, men ser bare så altfor mange hunder som ikke får den trimmen de trenger.

Hvorvidt en hund er glad i barn, andre dyr og ikke bjeffer, så kommer det mye an på oppdragelsen. Sosialiser hunden med både barn og dyr fra starten av, så kommer du langt med nær sagt alle raser, og viser du hunden at bjeffing i tide og utide ikke er ok, så lærer den det også. Der må man bare være konsekvent.

Jeg er veldig glad i, og opptatt av hunder, og jeg legger merke til de fleste jeg møter på min vei. Og jeg må si jeg blir oppriktig glad når jeg møter hunder som virkelig bærer preg av å ha eiere som kan hund.

Jeg og guttungen var på sykkeltur her om dagen, og vi tok oss en pause ved et lite vann. Her matet vi ender og bare koste oss.

Så kom en mann kjørende, og han stoppet og slapp ut en stor Schæfer. Hunden lusket rundt løs, og holdt seg ved eieren.
Da de skulle returnere til bilen så kom hunden mellom oss to og vannet, og jeg fulgte den med blikket, for den kom veldig nær endene som var i vannkanten.

Hunden enset dem ikke. Jeg kunne ikke dy meg og sa til eieren at det var sannelig imponerende å se en hund som ikke brydde seg om fuglene. Han svarte med den største selvfølge at det fikk den ikke lov til, så sånn var det med det.

Jeg oppdaget da også at hunden ikke enset oss, noe jeg også kommenterte. Og neida, hunden fikk ikke lov til å gå bort til mennesker den møtte heller, men rop på henne sa han, så skal du få se.

Jeg kalte på hunden, og da kom hun ilende til og ville ha kos.

Guttungen var nærmest måløs og sa til eieren at dette var den første Schæferen han ikke følte seg usikker sammen med, for den hoppet ikke og var ikke vill.
Da forklarte mannen at det var slik han ville ha en hund, og dermed hadde oppdratt den.

Jeg var nesten rørt jeg. Det finnes folk som kan, og som får det til!!

Jepp, det var dagens avsporing...

Lykke til med valg av hund, Misteri!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 23:44   #24
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg vil slå et slag for Shih Tzu.(Se avatar)
Venn den til å bli klippet kort. Den røyter ikke i det hele tatt, og er verdens elskeligste lille vesen

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 08:33   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Portugisisk vannhund er vel den som er mest allergivennlig. De røyter heller ikke.
Men det er alt jeg vet om den.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 09:46   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg vil slå et slag for Shih Tzu.(Se avatar)
Venn den til å bli klippet kort. Den røyter ikke i det hele tatt, og er verdens elskeligste lille vesen

Jepps.
Vi har en i samme familie.
Lhasa Apso.
Det er en skikkelig hårball men jeg klipper den hver 3-4 måned. Tidligere gikk jeg til frisør men det kostet 600,- pr gang så jeg kjøpte klipper i vinter.
Min tass er verdens enkleste hund. Han står helt rolig, legger seg ned og lar meg klippe han.
Pelsen hans er utrolig nok kjempebløt nå selv om han er 2 år.
Barn digger han og han digger barn. Kos er det beste han vet.
Han er utrolig lettlært og enkel hund. Jeg sykler også med han, ikke så fort da, og stopper når han skal tisse, og han skjønte fort (etter to ganger inn i hjulet) at det er lurt å holde seg på avstand fra hjulet.

Skal finne bilder. Får ikke linket her..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 26-06-13 kl 10:35.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 12:09   #27
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Takk for at dere engasjerer dere. Kjempefint med masse tips.

Det jeg mener med mosjon er at jeg ikke kan ha en hund som krever mange timers trening om dagen. Før slitasjegikta tok meg så kunne jeg ha settere og andre hunder som måtte trenes mye, men nå blir det mer turgåing og mental trening. Grunnen for at jeg ønsker hund er jo nettopp for å få en grunn til å gå ut på tur.

Har gått både dressur og agility med hunder. Belgeren min var kjempedressert og superlydig.

Skal bort i ti uker for å trenes opp og da håper jeg å ha funnet en hund til jeg kommer tilbake. Har ikke råd til de dyreste hunderasene, så derfor omplassering er en tanke. Pluss at jeg vil hjelpe en hund som trenger et hjem også.

Hannhund er det jeg har bestemt meg så langt for.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no