Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-11, 22:29   #1241
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Overaskende unøyaktig for å komme fra The Independent.

Ja.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 28-07-11, 22:36   #1242
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Fanatisme er vel aldri bra uansett hvilken retning det gjelder!

amelia er ikke aktiv  
Gammel 28-07-11, 23:01   #1243
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Overaskende unøyaktig for å komme fra The Independent.

Ja, vet du, det sa jeg også nettopp til mannen min - det var ting som ikke stemte der. La inn linken etter skumlesing, og finleste først etterpå.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 08:11   #1244
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

(..bra innlegg)

Jeg tror SFs siste analyse var temmelig paa kornet.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 16:24   #1245
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Om "hatprat.no" av Torgrim Eggen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 17:30   #1246
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg kom plutselig til å tenke på hvor lite jeg tenker på gjerningsmannen. Jeg kommer ikke en gang på hans fulle navn. Jeg har ikke orket bruke tid på han. Jeg har latt tankene gå til ofrene, de etterlatte og landet vårt. Og det har jeg tenkt fortsette med. Jeg orker ikke bruke tiden min på han. Rett og slett.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 19:56   #1247
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg kom plutselig til å tenke på hvor lite jeg tenker på gjerningsmannen. Jeg kommer ikke en gang på hans fulle navn. Jeg har ikke orket bruke tid på han. Jeg har latt tankene gå til ofrene, de etterlatte og landet vårt. Og det har jeg tenkt fortsette med. Jeg orker ikke bruke tiden min på han. Rett og slett.

Jeg har heller ikke tenkt mye på gjerningsmannen. Men i går kveld, da jeg puttet mine deilige og uskyldige små guttebabyer i seng, slo det meg at han har også vært en uskyldig liten baby en gang. Hva er det som gikk galt på veien, hva kan drive et menneske til å bli så gal/ond/whatever at han gjør noe sånt? Er det oppveksten hans? Samfunnet? Jeg får vondt i magen av å tenke på det, kjenner jeg.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 19:59   #1248
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Var så mange som flagget på halv stang når jeg kjørte hjem fra jobb i dag. Trist, men også fint.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 20:02   #1249
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Vi har vært i Oslo i dag og da det plutselig kom et skikkelig tordenbrak løp betjeningen i butikken vi var i inn på bakrommet.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 20:20   #1250
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vi har vært i Oslo i dag og da det plutselig kom et skikkelig tordenbrak løp betjeningen i butikken vi var i inn på bakrommet.

Huff og huff. Jeg er også ufattelig lettskremt om dagen, ved det minste tegn på uventet adferd hos andre skvetter jeg til og forventer nærmest en terrorist. Dette må bare gi seg. Jeg sliter også med mareritt, ser for meg gjerningsmannen og moren hver eneste natt. Men det blir vel bedre.

Fryktelig sterkt å se så mange navn og bilder i dag også.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 21:31   #1251
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vi har vært i Oslo i dag og da det plutselig kom et skikkelig tordenbrak løp betjeningen i butikken vi var i inn på bakrommet.

Huff. Vi var også der da, og skvatt skikkelig. Men av vanlige skvetteårsaker.

I dag hørte jeg et intervju på P1 med mannen som er avbildet tidligere i tråden her, bildet som florerer på FB og i aviser. En mann mørk i huden som hjelper en kvinne. Ut i fra det jeg fikk med meg, så synes han oppmerksomheten var ubehagelig. På den måten at det settes fokus på at en "innvandrer" også kan hjelpe folk som er skadet, liksom. "Se her! Wow. En mørkhudet mann hjelper en som ligger skadet på gaten." Nå var han riktignok nordmann adoptert fra Colombia. Jeg kan godt forstå reaksjonen. Jeg synes uansett bildet var sterkt i den settingen hvor det var publisert, før det var klart at en etnisk nordmann sto bak ugjerningen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 22:34   #1252
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg har aldri hatt noe særlig sans for Fabian Stang, men jeg synes han har vært fin den siste uka. Blant annet dette sitatet fra besøket i moskeen på Grønland, delt av en fb-venn gjør meg litt mer glad i mannen:

Fabian Stang er undervurdert, det har jeg alltid sagt. Hørte noen intervjuer med ham før han ble aktuell som ordfører, og det gjemmer seg en ganske klok man bak det litt fjottete ytre der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 22:41   #1253
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Jeg har heller ikke tenkt mye på gjerningsmannen. Men i går kveld, da jeg puttet mine deilige og uskyldige små guttebabyer i seng, slo det meg at han har også vært en uskyldig liten baby en gang. Hva er det som gikk galt på veien, hva kan drive et menneske til å bli så gal/ond/whatever at han gjør noe sånt? Er det oppveksten hans? Samfunnet? Jeg får vondt i magen av å tenke på det, kjenner jeg.

Jeg skal ikke kverulere på at han kan ha vært en uskyldig baby, men det kan jo være genetiske årsaker som kan ha vært med å spille inn, ikke bare oppvekst og samfundet.

En fra hjemstedet mitt har mistet et onkelbarn, nær familie kjenner flere som ble drept, og en nevø av samboeren skulle ha vært på Utøya på leir tirsdag denne uka. Tantebarnet mitt har ei venninne som mistet kjæresten. Og det er så trist å se alle de flotte menneskene som ikke er her mer. Tenker også på de som reddet andre enn seg selv på Utøya. De voksne der hadde ansvar for hver sin gruppe av barn. Har hørt historier om voksne som tok seg av andres voksnes grupper, og som ikke rakk å vente på at båtene skulle komme tilbake. Helter.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 29-07-11, 22:52   #1254
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Selvsagt var han en uskyldig unge en gang han som alle andre, inklusive Adolf Hitler.
Mennesker er født ulike, men ikke belagt med skyld altså. Dog med ulike forutsetninger for å ta opp sterkt eller svakt ulike miljøfaktorer. Noen vil preges sterkt av enkelte ting de opplever som andre neppe vil huske, andre vil preges av helt andre ting. Etterhvert som man vokser opp stilles det krav til egne valg i forhold til miljøpåvirknng og å faktisk velge bevisst å utvikle seg i retning av et sosialisert menneske. Der har Breivik feilet fullstendig, han har temmelig bevisst valgt å dyrke frem sine verste sider, og dette gjør det berettiget å kalle ham et menneske som faktisk er dårligere enn normalt. Eller ond om man vil. Personlig foretrekker jeg andre adjektiver, abb har ikke iq nok til å være en ond i min oppfatning. Han er slik jeg ser ham mer av en engstelig type som fronter redselen sin med å hate seg opp til dobbel størrelse, ikke ulikt evil owl.

 
Gammel 30-07-11, 04:16   #1255
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Huff. Vi var også der da, og skvatt skikkelig. Men av vanlige skvetteårsaker.

I dag hørte jeg et intervju på P1 med mannen som er avbildet tidligere i tråden her, bildet som florerer på FB og i aviser. En mann mørk i huden som hjelper en kvinne. Ut i fra det jeg fikk med meg, så synes han oppmerksomheten var ubehagelig. På den måten at det settes fokus på at en "innvandrer" også kan hjelpe folk som er skadet, liksom. "Se her! Wow. En mørkhudet mann hjelper en som ligger skadet på gaten." Nå var han riktignok nordmann adoptert fra Colombia. Jeg kan godt forstå reaksjonen. Jeg synes uansett bildet var sterkt i den settingen hvor det var publisert, før det var klart at en etnisk nordmann sto bak ugjerningen.


Det ble nesten litt morsomt, for det som en "utlending" som hjalp en "nordmann" men så kom navene, og han hadde norsk navn og hun asiatisk navn.

Men jeg forstår han føler ubehaget. Jeg er mor til to fra Colombia, og eldstemann virkelig hater å skille seg ut.

Men selve bilder var nydelig, situasjonen tatt i betraktning, uavhengig av hudfarve på de to hovedpersonene.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 08:06   #1256
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Vi kom hjem etter ferie på den franske riviera i går. Vi har fulgt med på nyheter, grått over grusomme historier og følt med de etterlatte. Men da vi kjørte langs veiene i Norge, radioen stod på og spilte ønskesanger og vi hørte nyhetene på norsk ... Da kom reaksjonen min. Jeg gråt og gråt. Klarte ikke å stoppe.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 09:36   #1257
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Et nydelig dikt i Aftenposten i dag, som Pia Tafdrup, dansk forfatter, har skrevet etter terrorhandlingene. Anbefaler dere å lese det, side 4 i kulturdelen. Diktet heter Syv kjoler for synligheden.

Nelly Nickers er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 09:56   #1258
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg skal ikke kverulere på at han kan ha vært en uskyldig baby, men det kan jo være genetiske årsaker som kan ha vært med å spille inn, ikke bare oppvekst og samfundet.

Hva er det du insinuerer her? At et nyfødt barn er forutbestemt til å bli ond, og derfor ikke er født uskyldig, som alle andre? Gener dreper ikke 77 mennesker. Gener er ikke det samme som en forutbestemt skjebne. Men nå tolket jeg deg kanskje litt vrangt? Det er selvsagt interessant hvordan et menneske blir som det blir, og gener spiller ofte en viss rolle, bl.a. på hvordan man tenker, føler og reagerer i visse sammenhenger, som til slutt kan legge føringer på personlighet. Men derfra til å ha lyst til å drepe mange mennesker, er det jo et godt stykke.

__________________

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 10:43   #1259
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hva er det du insinuerer her? At et nyfødt barn er forutbestemt til å bli ond, og derfor ikke er født uskyldig, som alle andre? Gener dreper ikke 77 mennesker. Gener er ikke det samme som en forutbestemt skjebne. Men nå tolket jeg deg kanskje litt vrangt? Det er selvsagt interessant hvordan et menneske blir som det blir, og gener spiller ofte en viss rolle, bl.a. på hvordan man tenker, føler og reagerer i visse sammenhenger, som til slutt kan legge føringer på personlighet. Men derfra til å ha lyst til å drepe mange mennesker, er det jo et godt stykke.


Hvorfor så sint?

Det er vel rimelig gode indikasjoner på at arv faktisk betyr mer enn miljø (selv om de lærde strides), i Norge har det jo lenge vært opplest og vedtatt at miljø er viktigst, men jeg er ikke så sikker på det. Men miljø er viktig for å utnytte det potensiale en har.

Nå tror ikke jeg på ondskap som begrep, jeg tror nok de fleste onde menneskene har en eller annen personlighetsforstyrrelse. Og det kan skyldes mye, jeg har blandt annet skader allerede før fødselen.

Barnet er jo fremdeles uskyldig, det har jo ikke gjort noe, men det kan ha medfødte personlighetstrekk som kan utvikle seg til personlighetsavvik. Å blankt avvise en kombinasjon av faktorer virker jo naivt og spesielt med tanke på de nærmeste litt slemt.

Om det kun er miljø som påvirker, så må vi jo vurdere å straffe foreldre til sosiopater og ikke minst venner fra oppveksten.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 30-07-11, 11:07   #1260
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

En eller annen med peiling har tatt for seg uniformen.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3199005.ece

Jadda. Tøffingen.

 
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no