Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-18, 08:44   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Hiawata har ganske gode timer i mat og helse nå i 9. klasse, og i helgen kjøpte jeg boka Hellstrøm Junior til ham på loppis. Jeg fniste litt av hvitvinsdampede blåskjell, biffkjøtt marinert et døgn i rødvin, og noen svært homogene ungdomsrepresentanter i boka, men den har blant annet en bra bologneseoppskrift.


Så på bakgrunn av dette har jeg begynt å tenke på hvilke ting Hiawata bør kunne lage før han flytter hjemmefra. Både for å kunne leve sunt, økonomisk, imponere evt. dater og for å få forståelse for hvordan mat «funker». En slags oppskrifts-kanon for unge, om du vil.

Så, hvilke oppskrifter mener du ungdommen bør ha kontroll på når de går ut i verden? Selve grunnpakka? Og hvilke kokebøker bør de få med seg?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no