Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Juletre: plast eller ekte?
Plast er bra! 30 22,90%
Skikkelig ekte juletre, selvfølgelig 98 74,81%
Har ikke juletre 2 1,53%
Dustepoll 1 0,76%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 17:19   #1
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Hva bruker dere ha? Hva tenker du å ha?

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:29   #2
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avaporing; ekte juletre eller plast?

Jeg kjøpte plast for tre år siden. Et skikkelig fint og dyrt juletre. Det hadde vært så deilig å slippe barnåler og klin.
Det gikk ikke bra. På lille julaften rev vi av pynten, reiste og handlet ekte juletre og fikk pynten på det i stedet. Det ble ikke ordentlig jul uten ordentlig juletre for oss.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:32   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avaporing; ekte juletre eller plast?

Man trenger jo ikke ha grantre. Jeg har sett i interiørblader at man har pyntet både lerk i potte, digre bjørkegreiner og vrihassel, og jeg synes det er vel så fint som en en gran, eller kanskje enda finere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:40   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Vi pleier å ha ekte juletre, og skal nok ha det i år også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:47   #5
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Skikkelig ekte juletre!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:47   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Her er det kun ekte tre som får komme inn døra.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:49   #7
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Ekte. Jeg bare unngår konsekvent alle sånne debattråder som handler om hva som kan bo i trær man drar i hus.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:55   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Ekte edelgran er det eneste som slipper inn i vårt hus!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:05   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Ekte. Jeg bare unngår konsekvent alle sånne debattråder som handler om hva som kan bo i trær man drar i hus.

Vi har alltid ekte tre, og jeg har aldri sett et eneste dyr.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:19   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Ekte tre, selvsagt. Mamma og pappa, samt Svigermor har plast - det blir helt feil for meg.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:21   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har alltid ekte tre, og jeg har aldri sett et eneste dyr.

Det har jeg, mange ganger, så jeg vurderer å spyle treet med grønnsåpe denne gangen.
Vi skal ha ekte tre i år, for første gang på mange år. Jeg gruer meg, vil helst ha plast egentlig. Ikke bare pga. alle dyrene, men jeg er nok litt "hysterisk" når det gjelder barnåler, dyr, dritt og ja. Jeg kommer til å vaske meg ihjel og bare grøsse. Det er nok mest psykisk. Ja, og så setter vi jo opp juletreet midt i desember, og hvor lenge kan et vanlig tre holde seg pent?? Noen som vet? Hva slags tre bør vi velge da? Vi kaster det ut 2. nyttårsdag altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:26   #12
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har alltid ekte tre, og jeg har aldri sett et eneste dyr.

Nettopp. Så så lenge jeg ikke leser om hva som kan befinne seg der, lever jeg lykkelig uvitende.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:32   #13
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Vi har uekte tre. Det blir vel 4 jula med det nå og vi er veldig godt fornøyd. Poden er ikke vant med noe annet, så han klager i allefall ikke.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:33   #14
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Vi har plast, men jeg vet nå ikke om det er "bra".... Det er vel mer et alternativ til ingenting.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:40   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Vi har et plasttre, men da vi skulle ha julaften hjemme hos oss i fjor valgte vi å ha ekte tre. I år skal vi ikke være hjemme, tror jeg, så da blir det nok plasttreet igjen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:45   #16
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Helt klart et ekte platsikk tre. Aldri i livet at jeg hadde tatt inn et ekte tre i stua. :no way:

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:47   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Kanskje jeg må ha plast igjen i år, jeg får panikk av tanken på ekte. Men i så fall må jeg finne et VIRKELIG bra tre. Men sånn i tilfelle jeg klarer å manne meg opp til å dra inn et ekte (gulp) tre i huset, kan noen svare meg på hvilket tre som holder seg best og er penest? Jeg vil IKKE ha barnåldryss, og jeg skal ha det stående i ca. 2 uker (frem til 2. januar).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:48   #18
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Vi har årntli`juletre. Med edderkopper og skrukketroll og alt.
Forøvrig har jeg ALDRI møtt på noen dyr i juletrærne som vi har hatt. Plastjuletre vurderer jeg ikke engang (ingen allergikere i familien).
Nei, det må være et ekte tre

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:48   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Vi har alltid hatt ekte tre, og jeg bekymrer meg null og niks for "dyr og dritt". Edelgran drysser lite eller ingenting. Hvis noen i familien skulle bli allergiske så vi ikke kan ha ekte tre, ville nok jeg personlig foretrukket å ikke ha noe juletre. Men jeg regner med ungene heller ville hatt plasttre enn ikke noe tre. Håper ikke det skjer, for jeg syns ikke plasttrær er fine i det hele tatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:49   #20
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Synes edelgran er penest, men om det holder seg best aner jeg ikke - vi får det i hus et par dager før jul og det holder seg fint til rett over nyttår, da ryker det ut igjen.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
juletre


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no