Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du vaskehjelp?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-14, 18:04   #101
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Har ikke vaskehjelp. Trenger egentlig mest ryddehjelp.

Samme her.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 18:25   #102
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Ja, hver uke. Bor like utenfor Oslo.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 20:27   #103
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Jeg tviler ikke et sekund på at jeg hadde syntes det var digg å ha vaskehjelp, altså. Og de gangene min snille mor har vært innom og vasket (som nå da vi kom hjem fra ferie til nyvasket hus), så synes jeg det er herlig. Men rar som jeg er, som liker å vaske, så blir jeg enda mer glad av følelsen jeg får av å være ferdig med å vaske og sette meg ned i sofen og se på nyvasket stue. Eller dusje på et rent bad. Ikke først og fremst fordi det rent, men fordi jeg har gjort det selv. Jeg beundrer rett og slett verket mitt.

I tillegg så er det for oss en prioriteringssak pengemessig sett. Nå skulle jeg selvfølgelig sagt at vi heller betaler ned 2000 ekstra på huslånet i måneden fremfor å ha vaskehjelp, men jeg må nesten være så ærlig å si at de pengene brukes nok mest på fjas (vintagekjoler/kamerautstyr/vin/sminke). Men det er fjas jeg nødig vil unnvære.

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ja, jeg har også stillesittende jobb. Men jeg innser jo nå når jeg leser her at noen ting kunne det vært ok å fått vasket grundigere enn jeg selv gjør. Og så kunne jeg kost meg med støvtørking, støvsuging og vasking av gulv.

Det er et godt poeng! Det er sikkert (garantert) mange ting jeg ikke får gjort fordi vi ikke har vaskehjelp og må bruke ledigtid på å vaske i stedet for å oftere rydde i boden, vaske inni kjøkkenskapene eller skure ned badet skikkelig.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 20:28   #104
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Har ikke vaskehjelp. Trenger egentlig mest ryddehjelp.

Ja!

Dvs. noen som kommer og rydder etter de tre andre i husstanden.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 20:30   #105
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Haha, hvis det er noen trøst driver ikke jeg heller med slikt, Ruslebiffen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 20:55   #106
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Haha, hvis det er noen trøst driver ikke jeg heller med slikt, Ruslebiffen.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 21:55   #107
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Vi koster selvsagt kjøkkengulvet og vasker bord og benk og do og vask mer enn annenhver uke. Men det hadde vi jo uansett gjort mye oftere enn vi selv vasket trappen og stuegulvet og badegulvet og dusjdørene?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 08:17   #108
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi koster selvsagt kjøkkengulvet og vasker bord og benk og do og vask mer enn annenhver uke. Men det hadde vi jo uansett gjort mye oftere enn vi selv vasket trappen og stuegulvet og badegulvet og dusjdørene?

Ja, jeg skjønner ikke at det er noe misforhold mellom å gjøre det daglige selv og få noen andre til å ta ukesvasken (evt. 14-dagersvasken). Det går jo ikke en hel uke mellom hver gang kjøkkengulvet sveives over selv om det går en uke mellom hver gang vaskehjelpen gjør det.

Det aller beste med vaskehjelp er at alt er tatt på én gang, sånn at man ikke alltid har minst ett rom eller flere som ikke er tatt. Det er mye lettere å ta småtterier som dukker opp underveis når du vet at absolutt alt ble tatt for bare få dager siden.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 08:26   #109
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Bur i Oslo og har vaskehjelp. Begynte med det på grunn av sjukdom (og prioriterer det over feriar), og kjem til å slutte med det dersom helse/kapasitet gjer at behovet blir mindre.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 08:27   #110
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Ja, har hatt annenhver uke men går over til hver uke. Etter at vi fikk nr 3 strekker ikke hverdagen til og jeg har ikke mulighet til å jobbe redusert pga stillingen min.
Selv med vaskehjelp annenhver uke føler jeg at jeg har brukt mye tid på husarbeid/rydding så nå prøver vi hver uke men at hun vasker litt mindre hver gang, for å se om det da blir enklere å holde det jevnt ryddig.
I tilleg bruker vi mye tid på å følge opp ungene i ukedagene og jeg akter ikke å bruke de få fridagene av helg jeg har til å vaske hus. Som jeg sa da jeg skulle overtale mannen; det er mye dyrere åmjobbe redusert

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 08:56   #111
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Nei, og jeg ønsker meg det overhodet ikke. Det plager meg lite å vaske, og lever fint med ganske skittent hus. Jeg vil bruke pengene på noe annet.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 10:23   #112
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Vi hadde, hver fjortende dag, firma/hvitt. Bor utenfor Oslo. Mange jeg kjenner har. Det ble dyrt, men var deilig! Det at man måtte rydde hver onsdag kveld/torsdag morgen kunne være litt stress, men langt oppveid av lukten av rent hus som slår mot deg etter jobb om torsdagen. Jeg ønsker meg det igjen, mannen ikke fullt så mye. Han tar mer enn sin del av husvasken, så jeg kan ikke insistere så veldig, kjenner jeg. Huset var helt klart renere over tid da vi hadde vaskehjelp enn nå, skippertaksmentaliteten rår, og det er til tider både skittent og rotete. Har imidlertid hverken hund eller småbarn, så det får vel bare gå.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 10:43   #113
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Nei, vi har ikke vaskehjelp.
Jeg er ikke villig til å betale så mye for noe jeg virkelig helt fint kan gjøre selv, selv om det kjedelig. Dessuten er det alt for rotete her, og jeg hater å rydde.

Bor i Bergen, begge i 100% jobb.

Omtrent sånn, bare bosatt i Oslo.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 12:31   #114
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.247
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Vi har vaskehjelp og det er fantastisk deilig. Har nå hver 14. dag, mulig at jeg burde øke til hver uke. Og skulle gjerne hatt hjelp med klesvasken I tilllegg. Det er klesvasken som tar mest av min husarbeidstid.

Driver nå med et større ryddeprosjekt der målet er å redusere ned antall ting vi eier betydelig, slik at jeg får mere overskudd til å gjøre hagearbeid.
Vi bor I stor-oslo området.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 12:48   #115
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Vi har verken vaske- eller ryddehjelp, begge er i 100% jobb, og det ser ut deretter.

Vi prøvde vaskehjelp noen mdr for et par år siden, men vi kom også fram til at det egentlig var ryddehjelp vi trengte. Det virket på alle måter til å være den mest omfattende jobben, og vasking i et nyryddet hus er jo nesten koselig.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 18:44   #116
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Vi har hund. Den verken røyter eller drar inn møkk. Så vi støvsuger bare en gang i uka.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 19:51   #117
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Synes egentlig den dealen med vaskehjelp er ganske dårlig, jeg. Tror jaggu jeg skal begynne på vaske litt på si, hvis det betyr at man kan komme til ryddige flater og bare sveipe kost og klut over. Det er ryddinga som er det kjipe, å svinge kost og klut i ryddig hus går jo kjempelett!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 21:09   #118
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Hvor mye roter dere egentlig dere som sier at ryddingen er verst? Her bruker vi et kvarters tid alle sammen på mandagskvelden for å sikre at ikke lego går i støvsugeren og at ting som ligger på gulvet er tatt opp og at gamle aviser er kastet og sånn og så bruker vaskehjelpen fem-seks timer på å vaske alt sammen dagen etter. Det er vaskingen som tar tid her i hvert fall.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 21:12   #119
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Her tar vi ca én time å vaske hvis vi er nøye. Så i forhold til Nennes standard er jeg en sjuske. Dæven, det hadde jeg aldri trodd jeg skulle kalle meg selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 21:22   #120
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Har ikke. Hadde et par ganger der vi bodde før, men syntes det ble for dyrt. Flere av naboene her jeg bor har vet jeg. Jeg har vært vaskehjelp, da.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no