Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic-stilen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-14, 17:40   #61
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Å kalle folks innredning for Harry og tragisk er helt på kanten - hva skjedde med å være ørlite grann raus overfor andres valg? Eller gjelder det bare på andre felt i livet enn hvordan man innreder hjemmet sitt?

Jeg ville selvsagt aldri si det til noen, og det var sikkert dumt av meg å skrive det. Beklager .

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 18:08   #62
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Industri og drivved er veeeldig inn nå.

Vi har vår egen stil, men påvirkes alltid av disse trendene. Elsker nye trender, men får helt fnatt når det blir for mye. Fysj.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 23:59   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg synes det verste med shabby er at de har stjålet industrielt og gjort det rustikt.

Men det er da også en god stund siden? Det må ha skjedd mer siden da - jeg husker at vi diskuterte det for ... hva? 3-4-5 år siden her, og vi er jo ikke akkurat fotballfruer?

IKEA er vel en god pekepinn for hva som er inne for massene i Sverige, som er akkurat frempå bølgen for oss. Da er det fremdeles halvhinting til 50-60-tallet, men i moderne former som gjelder, tenker jeg?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 00:04   #64
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Og IKEA har vel aldri kjørt SC? Er ikke det litt rart?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 00:12   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg er gudsjelov så sen i avtrekkeren at de fleste trender rekker å både komme og gå før jeg får bestemt meg for å kjøpe eller endre på noe. Så det jeg ender med er det jeg alltid har likt: hvitt, grått og beige har jeg likt siden jeg var tenåring. Jeg drev fargehandleren til vanvidd for å blande sammen den perfekte beigefargen - til forveksling lik de som senere ble introdusert som kaffe latte og lys antikk. Og har beholdt dem i flere boliger, og maler ikke over de nå heller. Jeg kaster nesten aldri ting eller møbler, og syns mye er fint på sin måte.

Vi har derfor et hjem som dels henger sammen og har en helhet og personlighet, dels er hummer og kanari og forvirrende sammensurium og ting jeg aldri har fått fikset.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 01:29   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Aldri hatt den stilen. Heller ikke den industrielle. Stilen har jo endret seg en del opp igjennom tiden, påvirket av ulike trender i varierende grad, men det som har holdt seg er at jeg har alltid likt naturmaterialer, rene linjer, minst mulig dilldall og nips som ikke har noen funksjon (sølvfat med lys, glasskuler, engler, små dådyr etc har jeg med andre ord aldri hatt sansen for). Minimalismen som kom og gikk traff meg midt i sjela, og jeg elsker modernistisk, skandinavisk design. De tidløse klassikerne (som jeg aldri vil få råd til ... ). For tiden har jeg fått litt fargedilla, etter en lang og veldig fargenøytral periode, og liker mye av det som er retro-/50-tallsinspirert, så det er en trend som appellerer til meg. Men fortsatt rette og rene linjer, med minimalt av dilldall.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-01-14 kl 12:50.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 07:18   #67
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Ouuch! Sjabbisjikk har vært og er grøss og gru. Det er noe så klaustrofobisk og påtrengende over den stilen at jeg lett ser for meg at den kan gi meg mareritt på en dårlig natt. Masse stygge sjabbisjikke saker som flyr etter meg og skal ta meg. Og jeg står på stedet hvil og får ikke til å løfte beina. Huttetu.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 08:43   #68
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Og IKEA har vel aldri kjørt SC? Er ikke det litt rart?

Jeg synes man får mange møbler på Ikea som passer i stilen?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:32   #69
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg er oppvokst i furuhelvete møter bonderomantikk og tørkede blomster og har alltid drømt om rene flater, hvite vegger og lys. Men jeg er litt gnien, så jeg kjøper ikke ny sofa før jeg har fått nytt gulv i stuen. Jeg skal heller ikke bruke 30 000 på nytt spisebord før jeg har fått bygget ut den spisestuen jeg skal ha. Så vi lever utmerket med arvesofaer og brukte møbler, mens vi sparer til den store oppussingen. Nå driver vi og forhandler oss frem mot kompromisser mellom smak og hva som er best for huset.

Søsteren min har forresten hatt shabby chic på en veldig stilig og fin måte i mange år før det ble moderne. Hun har kalt det bohemstil og det er så treffende akkurat henne.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:38   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg synes jo svært mange stiler kan være flotte hvis folk er gjennomtenkte og bevisste, og ikke bare kjøper alt de har sett i et blad en gang, liksom. Og det er også helt greit at man ikke er så opptatt av trender og interiør også - jeg kjenner flere som har det veldig hyggelig hjemme selv om de blåser i hva som passer seg.

Selv har jeg nokså eklektisk stil. Og dyre vaner, så det er ikke snakk om å bytte ut etter trender.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 10:04   #71
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg bor i det som kunne vært en utstillingsleilighet fra IKEA. Det eneste som ikke er derfra er den blå Tripp-Trappen til treåringen. Så trender og sånn funker dårlig for meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 11:51   #72
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Uansett stil synes jeg det er utrolig interessant og hyggelig å se nye hjem! Selv om det overhodet ikke er min smak kan jeg synes det er virkelig flott!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 11:54   #73
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Uansett stil synes jeg det er utrolig interessant og hyggelig å se nye hjem! Selv om det overhodet ikke er min smak kan jeg synes det er virkelig flott!

Ja jeg synes også det kan være veldig flott med stiler som er helt fjern fra min, når det er gjennomført på en god og harmonisk måte, selv om jeg ikke kunne tenke meg å ha det slik selv.

Også synes jeg de fleste stiler har enkelte elementer som jeg kan bruke, selv om jeg ikke liker stilen som helhet. Stort sett liker jeg bedre hjem der det er innslag av flere stiler, enn der alt er gjennomført i en stil. Det synes jeg fort kan bli upersonlig.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-01-14 kl 12:00.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 12:40   #74
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg likte stilen da jeg først så den for noen år tilbake. Nå er jeg som deg, drittlei av den. Heldigvis skaffet jeg meg aldri så mye interiør i chabby chic, det ble med litt pynteputer og nips som var enkelt å bytte ut igjen.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 12:47   #75
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

SHABBY chic, heter det. Shabby!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 12:51   #76
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Chubby chick:



(Jeg skal ikke si noe om alle de andre bildene som dukket opp i Google da jeg søkte på disse to ordene. )

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 12:58   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg synes forresten at veldig gjennomført shabby chic-stil ofte blir så superduperfeminint, at jeg nesten ikke kan forestille meg at det bor en mann der ...

Også liker jeg ikke at ting ser gammelt ut når det ikke er gammelt. Flunkende nye møbler med "slitt" maling, det synes jeg blir så fake.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 13:14   #78
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg synes forresten at veldig gjennomført shabby chic-stil ofte blir så superduperfeminint, at jeg nesten ikke kan forestille meg at det bor en mann der ...

Jeg synes mange stiler er fine selv om jeg selv ikke ville hatt det slik, men akkurat dette med at shabby chic-stilen er veldig dillete og feminin er noe jeg også har tenkt på.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 13:31   #79
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg elsker gammelt og slitt som ER gammelt og slitt - men det kunne ikke ramle meg inn å kjøpe noe nytt som er "slitasjemalt". Jeg tenker at det er forskjell på shabby-grenser-mot-industriell-stilen og den superfeminine med rysjer og blonder og roser og engler og sånn.


Jeg liker dette:


men ikke dette:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 13:34   #80
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Ja, er enig med deg der Pøbelsara, hvis innredningen går mer mot det første bildet så kan jeg synes at det er tøft, uten at jeg nødvendigvis hadde valgt stilen selv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no