Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Hvilken kvinnetype er du, og hvilke oppgaver gjør du?
Jeg overlater løfting, snekring osv. til andre. 15 8,82%
Jeg kan bruke hammeren for å slå en spiker i veggen, men ikke særlig mer enn det. 29 17,06%
Jeg gjør noe bare jeg får litt hjelp, men ikke det tyngste og jeg bruker ikke verktøy som sag. 24 14,12%
Gjør det meste, bruker alt av verktøy Kan jeg ikke bruke det sørger jeg for å lære det. 100 58,82%
Dustepoll/jeg er mann. 2 1,18%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-11, 23:58   #121
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har alltid tenkt at de som har vaskehjelp har det fordi de ikke deler på oppgavene og en har blitt sittende med for mye.

Ja, det var jo virkelig en intelligent tanke. Kom du på den helt av deg selv?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 00:03   #122
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men å sette opp vegger, eller bruke sirkelsag eller mure en vegg - nope.

Men dette er da ikke typisk "mannfolkarbeid". Det er typisk arbeid for de som har satt seg inn i hvordan man gjør det. Man bør da ikke mure opp en vegg før man har satt seg litt inn i blant annet hva en murvegg krever av understøtting, etc etc etc.

Det Robyn etterspurte var damer som "ikke kan bære, løfte, spikre, skru og i allefall ikke bruke sag l". Slike ting mener jeg er en del av almendannelsen, rett og slett. Er det ikke delvis slikt man blir undervist i på skolen?

Jeg syns det er mye verre at mannen min ikke kan smelle sammen ei kake om det skulle være nødvendig, enn at han ikke kan mure opp en vegg. Førstnevnte burde alle etter min mening kunne. Mure opp en vegg ville jeg kontaktet en murer for å få gjort.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 00:13   #123
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men dette er da ikke typisk "mannfolkarbeid". Det er typisk arbeid for de som har satt seg inn i hvordan man gjør det. Man bør da ikke mure opp en vegg før man har satt seg litt inn i blant annet hva en murvegg krever av understøtting, etc etc etc.

Det Robyn etterspurte var damer som "ikke kan bære, løfte, spikre, skru og i allefall ikke bruke sag l". Slike ting mener jeg er en del av almendannelsen, rett og slett. Er det ikke delvis slikt man blir undervist i på skolen?

Jeg syns det er mye verre at mannen min ikke kan smelle sammen ei kake om det skulle være nødvendig, enn at han ikke kan mure opp en vegg. Førstnevnte burde alle etter min mening kunne. Mure opp en vegg ville jeg kontaktet en murer for å få gjort.

Her satte du presise ord på mine tanker.

Jeg skrur opp hyller og sammen Ikeamøbler, men jeg har ingen tro på at jeg så veldig lett kan sette meg inn i hvordan jeg murer en vegg. Er ikke det forresten også å undervurdere håndtverkeres utdanning?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 19-11-11 kl 00:21.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 06:58   #124
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ja, det var jo virkelig en intelligent tanke. Kom du på den helt av deg selv?

Tja, jeg har sett på hvordan folk som har fått seg vaskehjelp delte før de fikk. Litt satt på spissen, men jeg tror det er en del i det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 07:09   #125
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Fordi han (og jeg) er fordømt mye bedre på å tjene penger enn på å vaske. Og vaskehjelpen bidrar til at begge kan jobbe fullt.

A-ha! Men da leier jeg inn en fyr (eller selvsagt helst en dame) til å skifte dekk på bilen mens jeg er på jobb og tjener penger, og så er alt i orden?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 07:10   #126
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Hvis noen lærer meg, eller forteller hva jeg må gjøre, kan jeg gjøre alt. Jeg er sterk og liker å vise at jeg kan.

Men jeg skjønner ikke instinktivt hvordan ting bør gjøres, og om jeg hadde en mann som var handy, hadde jeg gledelig overlatt slike saker til han.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 10:27   #127
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg syns Candy og Esme utrykker hva jeg mener om saken.

Jeg var den som bragte drillen inn i samboerskapet, men det er Høvdingen som har kjøpt det meste av nytt verktøy. Hos oss så er det dessverre veldig tradsjonelt delt, når det kommer til de store byggtingene. Jeg kan helt fint gjøre alt, og gjorde det når jeg bodde alene, men nå har han overtatt mange av de oppgavene. Mye av grunnen til dette er fysisk styrke, størrelse og interesse. Det er vanskeligere for meg å bygge en hylle enn for ham, rent fysisk. Ikke praktisk.

IKEA-møbler hadde jeg vært direkte flau over å ikke greie å montere.

Bilkjøring er det som regel han som tar seg av. Skikkelig dumt, siden jeg bare har hatt lappen i to år, og dermed burde gripe muligheten til så mye kjøretrening som mulig.

Alle disse tingene er jeg klar over, og jeg ser selvsagt at disse valgene kommer av tradisjoner og vane (som igjen bygger på tradisjon og kultur). Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å innrømme? Det er jo ikke tilfeldig at han velger å bygge, mens jeg velger å ta med Hiawata i parken imens.

Det er heldigvis godt å vite at ingen av oss ville vært særlig helpeløse ved et eventuelt brudd, bortsett fra på datating. Der merker jeg at jeg sakker akterut. Høvdingen har hatt interessen fra barnsben av, samt at han jobber med det. Han setter derfor opp alt av nytt datautstyr som kommer inn i heimen, og jeg merker at der jeg ville gjort problemsøk på egenhånd tidligere, spør jeg ham om hjelp nå.

Jeg er veldig glad for at jeg har foreldre som har hatt som mål å gjøre meg selvstendig, slik at jeg vet hvordan jeg monterer en stikkontakt, bruker (og har) en drill og kan lage mat og sortere klesvask.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 10:30   #128
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg gjør "alt". Jeg synes ikke det er morsomt og overlater det med glede til noen andre, uansett kjønn, hvis det går an. Men som oftest er det jo ingen andre som kan gjøre det for meg, så da fikser jeg selv. Skal innrømme at jeg aldri har brukt en sirkelsag, men det hadde nok gått helt fint hvis anledningen bød seg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 11:16   #129
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

J

Alle disse tingene er jeg klar over, og jeg ser selvsagt at disse valgene kommer av tradisjoner og vane (som igjen bygger på tradisjon og kultur). Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å innrømme? Det er jo ikke tilfeldig at han velger å bygge, mens jeg velger å ta med Hiawata i parken imens.

Jeg vet ikke hvem du spør, men jeg synes ikke dette er vanskelig å innrømme. Det er strengt tatt ikke noe å innrømme i det hele tatt - det er åpenbart at det er det som er grunnen.

Arv & miljø kan man jo diskutere til man blir blå, men for meg er det et poeng å jobbe for likestilling og utvisking av kjønnsrollemønstre i så stor grad at alle føler seg frie og komortable ved å foreta valg basert på egne ønsker/evner uten å stange hodet i en usynlig mur. Samtidig er det helt uproblematisk for meg om det da viser seg at flere kvinner blir sykepleiere og flere menn blir elektrikere - noe annet ville være i implisere at noe skulle være mindre viktig/verdsatt/respektert enn noe annet. Og det er det jeg ser på som essensen av likestillingens mål - at ulike egenskaper/evner/ferdigheter/yrker/interesser skal ha lik verdi.

Så er det selvfølgelig revnenede likegyldig om det går to eller ti jenter i en elektroklasse.

Likeverd har ingen ting med likthet å gjøre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 11:43   #130
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Siden jeg ikke har noen mann, så tvinges jeg til å gjøre det meste selv. Men det går stort sett greit.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 11:49   #131
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er veldig glad for at jeg har foreldre som har hatt som mål å gjøre meg selvstendig, slik at jeg vet hvordan jeg monterer en stikkontakt, bruker (og har) en drill og kan lage mat og sortere klesvask.

Dette skal du strengt tatt ikke gjøre, med mindre du er elektriker.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 12:20   #132
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette skal du strengt tatt ikke gjøre, med mindre du er elektriker.

Sorry, jeg mente et støpsel. Jeg kan montere en stikkontakt også, men gjør det ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 12:53   #133
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Må legge til noe om de navnebytte-greiene. For meg er det pussig å gi barna mannens etternavn og beholde sitt eget.

Mener du at det ville være mindre pussig om barna fikk bare morens etternavn, i de tilfellene der foreldrene har forskjellig navn? Eller mener du at det eneste ikke-pussige i slike situasjoner er at barna får begge navnene?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:21   #134
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Her satte du presise ord på mine tanker.

Jeg skrur opp hyller og sammen Ikeamøbler, men jeg har ingen tro på at jeg så veldig lett kan sette meg inn i hvordan jeg murer en vegg. Er ikke det forresten også å undervurdere håndtverkeres utdanning?

Men altså, hva er det egentlig du diskuterer om da? For det var da vitterlig det som ble etterspurt om i HI: Hva synes du om kvinner som ikke kan hegne opp en lampe og sånne helt enkle ting som er fullstendig sammenlignbart med å sette på en vaskemaskin.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:37   #135
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men altså, hva er det egentlig du diskuterer om da? For det var da vitterlig det som ble etterspurt om i HI: Hva synes du om kvinner som ikke kan hegne opp en lampe og sånne helt enkle ting som er fullstendig sammenlignbart med å sette på en vaskemaskin.

Det jeg diskuterer, Esme, er at jeg synes det må være helt greit å ikke mestre/ ikke like/ ikke ville hele spekteret av oppgaver i heimen.

Det er sikkert kjekt å kunne veldig mye forskjellig, men jeg tenker man er et dugelig menneske selv om man ikke har det minste lyst til å lære seg å skifte dekk, f.eks.

Det er greit. Det er virkelig helt greit.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:39   #136
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mener du at det ville være mindre pussig om barna fikk bare morens etternavn, i de tilfellene der foreldrene har forskjellig navn? Eller mener du at det eneste ikke-pussige i slike situasjoner er at barna får begge navnene?

Det var det jeg lurte på også. Mannen og jeg har hvert vårt etternavn, og noe må jo ungene hete - og det er vel ikke noe bedre/verre om det blir den enes eller den andre setternavn?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:39   #137
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det jeg diskuterer, Esme, er at jeg synes det må være helt greit å ikke mestre/ ikke like/ ikke ville hele spekteret av oppgaver i heimen.

Det er sikkert kjekt å kunne veldig mye forskjellig, men jeg tenker man er et dugelig menneske selv om man ikke har det minste lyst til å lære seg å skifte dekk, f.eks.

Det er greit. Det er virkelig helt greit.

Du synes det er helt greit at en voksen kvinne ikke greier å henge opp et bilde? Virkelig?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:42   #138
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du synes det er helt greit at en voksen kvinne ikke greier å henge opp et bilde? Virkelig?

Jeg blir litt matt av at man går så hardt ut når det gjelder alt man i anstendighetens navn bør kunne klare for å få kreditt for å bidra i familien/samfunnet i tilstrekkelig grad.

Tror ikke du finner noen som ikke kan klare å henge opp et bilde, egentlig.

(Selv om jeg kjenner de som har prøvd seg med blue tack. )

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:45   #139
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg kjenner flere damer som ikke henger opp bilder eller klipper plen. Selvfølgelig hadde de klart det om de virkelig måtte. Men de velger altså få brødre/fedre/sønner/naboer til å gjøre sånt for seg. Og ja, jeg synes det er alldeles tåpelig hvordan de gjør seg mer hjelpesløse enn de virkelig er.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:46   #140
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg blir litt matt av at man går så hardt ut når det gjelder alt man i anstendighetens navn bør kunne klare for å få kreditt for å bidra i familien/samfunnet i tilstrekkelig grad.

Tror ikke du finner noen som ikke kan klare å henge opp et bilde, egentlig.

(Selv om jeg kjenner de som har prøvd seg med blue tack. )

Det er et problem at du tar alt så personlig når man diskuterer.

Her er spørsmålet: Synes folk at det er greit at voksne kvinner ikke greier de mest basale ting som å henge opp en lampe, et bilde og sånne ting?

Jeg synes ikke det. Jeg synes det er smellteit å ikke kunne ting som en middels oppegående tolvåring greier. Og det gjelder i akkurat like stor grad menn også.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no