Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Hvilken kvinnetype er du, og hvilke oppgaver gjør du?
Jeg overlater løfting, snekring osv. til andre. 15 8,82%
Jeg kan bruke hammeren for å slå en spiker i veggen, men ikke særlig mer enn det. 29 17,06%
Jeg gjør noe bare jeg får litt hjelp, men ikke det tyngste og jeg bruker ikke verktøy som sag. 24 14,12%
Gjør det meste, bruker alt av verktøy Kan jeg ikke bruke det sørger jeg for å lære det. 100 58,82%
Dustepoll/jeg er mann. 2 1,18%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-11, 17:18   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Nå har vi hatt den diskusjonen mange ganger før, men jeg synes det er ganske fascinerende at folk mener vi har 100 % frie valg, så lenge det er så segregerte interesser som det er.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 17:30   #102
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er én jente i årets 2.klassekull på byggfag, ingen i 1. klasse. To jenter i de fire elektroklassene og ca. det samme på tip (maskin og mek).

På sosial- og helsefag er det noen få gutter - flere nå som vi har fått ambulansefaglinjen.

Så lenge alle som vil får muligheten til å velge såkalt utradisjonelt, kan jeg ikke skjønne at det skulle være et mål med 50/50 i alle utdanningsløp. For meg er det uendelig mye viktigere at man velger etter interesse enn at man skulle føle en forpliktelse til å være PK.

Om det er din mening på årsak til at man velger så tradisjonelt i Norge så blir jeg faktisk ganske sur. Det er sjokkerende at det går an å være så uvitende.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 17:35   #103
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det virker også ganske flaut med mannfolk som ikke kan håndtere klesvask.

Helten sier han innimellom sørger for å sortere inn en rød ullsokk i hvitvasken, for på den måten være sikker på at han ikke får lov til å vaske klær.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 17:37   #104
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg må skrive litt mer.

Jeg blir rett og slett supersur over at det ikke skal gå an å si at kvinner bør lære seg enkle "mannegreier" uten at folk blir personlig og går inn i offerrolle.

Det er ikke noen som synes det er noe som helst teit å si at en mann bør kunne greie å sette på en vaskemaskin eller lage mat. Det motsatte gjelder for kvinner også.

Og når det gjelder PK-het? Det som er PK er jo sånne som kommer med klisjéer som ikke de har tenkt ut selv en gang "Jeg er for frihet jeg. Ikke at man skal tvinge jenter til å gjøre fæle ting bare fordi"

For det PK-e er jo faktisk det. Å si at det er greit for kvinner å være kvinner. Det er totalt uPK å si at man skal stille krav til kvinner. Selv om man setter masse krav til menn.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 17:59   #105
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg er selvsagt helt enig med deg, Esme, men samtidig er det et relevant poeng at det er langt mer sannsynlig at mannen min kommer til å ha behov for å sette på en vaskemaskin enn at jeg skal ha behov for å snekre sammen en dørkarm. Kommer det kvinner og sier de ikke klarer å måke snø; da kan det sammenliknes med å ikke kunne sette på en vaskemaskin.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 18:40   #106
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om det er din mening på årsak til at man velger så tradisjonelt i Norge så blir jeg faktisk ganske sur. Det er sjokkerende at det går an å være så uvitende.

Jeg tenker at jo flere som velger utradisjonelt, jo flere vil følge etter - det vil bli lettere.

Men det er et veldig viktig poeng for meg at det på ikke noe vis er et problematisk at man velger tradisjonelt, om det er det som er ens egne interesser.

Jeg synes du uttrykker deg på en nedlatende måte både tidligere i debatten og i dette innlegget. det opplever jeg som ubehagelig og unødvendig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 18:45   #107
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Esme - ikke noe sted har jeg sagt at en mann ikke bør kunne sette på en vaskemaskin eller jeg ikke bør kunne slå inn en spiker. Vi kan begge deler. Vi deler veldig likt. Men det å være så flink til handy greier som du er, er ikke et minstemål for anstendig oppegåendehet - for du kan åpenbart mer innenfor det feltet enn mange menn kan også. Jeg kjenner mange menn som er relativt hjelpeløse med snekring og reparasjoner. Uten at livskvaliteten deres oppleves som nevneverdig redusert av den grunn.

Jeg tror de aller fleste av oss klarer seg helt fint i en vanlig hverdag - og da synes jeg ikke det er et poeng å spesialisere seg innenfor felt som ikke har noen interesse "just in case".

Jeg møter veldig få hjelpeløse mennesker i det store og det hele - de fleste er helt vanlig dugende mennesker. Og jeg synes man kan kaste hele sekker med "bør" og "må" og "skal" på sjøen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 18:56   #108
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nå har vi hatt den diskusjonen mange ganger før, men jeg synes det er ganske fascinerende at folk mener vi har 100 % frie valg, så lenge det er så segregerte interesser som det er.

Jeg tenker ikke at vi er i mål med tanke på dette. Langt i fra. Og jeg synes langt i fra det er uviktig å deale med dette. Så lenge det finnes unge mennesker som kvier seg for å velge utradisjonelt fordi de vet det vil vekke oppsikt eller kanskje føre til ubehag, så er man ikke i mål. Og det er vi ikke i dag.

Samtidig tenker jeg ikke at målet skal være like mange gutter og jenter i enhver klasse. Hvorfor skulle det være det? Jeg har ingen tro på at det ikke finnes kjønnsrelaterte interesser - samtidig er det slik at det er mange som ikke kjenner seg igjen i de kjønsspesifikke interessene. Det er ikke noe problem å ha to tanker i hodet når det gjelder dette.

Det finnes aldersspesifikke interesser også. Det er ikke mange unge mennesker som hører på P1 og som hekler på fritiden. Men det er det mange i aldersgruppen 60+ som gjør. Det betyr ikke at alle 70-åringer føler seg hjemme i en slik beskrivelse av fritidsinteresser. Langt i fra vil jeg tro. Men man vil likevel kunne se en tendens.

Og sånn er det med kjønn også, tenker jeg. Og det er finfint og helt uproblematisk - så lenge man verdsetter hverandre også lenge man er fri til å definere egen individualitet helt på tvers av kjønn og alder og whatnot samtidig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:02   #109
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er ikke tilfeldig at mannen er handy og liker drill, mens damen er kløne og ikke liker det.

Altså, jeg er ikke kløne selv om jeg er glad jeg slipper ha så mye med drillen å gjøre. Betrakter meg som heldig som slipper holde på med sånt mer. Venninnen min er tømrer og liker det. Folk er forskjellige. Ellers er jeg enig i det du sier om at mange valg vi gjør nok ofte ikke er spesielt tilfeldige. Bytte navn er jeg f.eks. også ferdig med. Gjorde det en gang i tiden for å være snill, skal ikke gjentas.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:04   #110
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Må legge til noe om de navnebytte-greiene. For meg er det pussig å gi barna mannens etternavn og beholde sitt eget.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:27   #111
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Må legge til noe om de navnebytte-greiene. For meg er det pussig å gi barna mannens etternavn og beholde sitt eget.

Hva er en god løsning på dette? I min vennekrets ser jeg både det du skriver over her (inkludert hos oss), at barna har mors etternavn og at foreldrene slår sammen etternavnene sine med bindestrek, også heter hele familien det.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:40   #112
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg er veldig god på å outsource. Vet ikke om det er typisk kvinnelig?

Må jeg så må jeg. Og nåde den som bygger IKEA-tingene eller kobler lampene foran meg! Men å sette opp vegger, eller bruke sirkelsag eller mure en vegg - nope. Det er det proffer som gjør mye bedre enn jeg - dog er jeg ikke det minste i tvil om at jeg skulle greid å lære meg det hvis jeg ville altså.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:45   #113
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Siden mannen er handyman har jeg overlatt alt sånt til han. Pappa er også handyman, så jeg har aldri brydd meg med å lære meg masse praktiske greier

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:46   #114
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg kan lære meg det meste, men jeg ser ikke at jeg bør bruke tid på å lære det før jeg må. Og jeg ser forresten ingen her som mener at det er galt at en mann ikke kan sette på vaskemaskinen, men flott at en dame ikke kan skifte dekk. Hvorfor er det forresten så mange på FP som har vaskehjelp hvis mannen er så fordømt god på å vaske?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:55   #115
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

I morgen skal jeg sette opp alle skrogene til det nye kjøkkenet til mamma og pappa. Jeg elsker flatpakker. Også ser jeg muligheten til å få være med å rive litt også.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 21:01   #116
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kan lære meg det meste, men jeg ser ikke at jeg bør bruke tid på å lære det før jeg må. Og jeg ser forresten ingen her som mener at det er galt at en mann ikke kan sette på vaskemaskinen, men flott at en dame ikke kan skifte dekk. Hvorfor er det forresten så mange på FP som har vaskehjelp hvis mannen er så fordømt god på å vaske?

Jeg har alltid tenkt at de som har vaskehjelp har det fordi de ikke deler på oppgavene og en har blitt sittende med for mye.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 21:11   #117
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hva er en god løsning på dette? I min vennekrets ser jeg både det du skriver over her (inkludert hos oss), at barna har mors etternavn og at foreldrene slår sammen etternavnene sine med bindestrek, også heter hele familien det.

Loddtrekning. Vi har beholdt hvert vårt etternavn, og så har Lille Ville fått begge. Siden vi ikke ble enige om rekkefølgen, trakk vi lodd. Jeg vant, så hun har mitt sist.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 21:48   #118
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvorfor er det forresten så mange på FP som har vaskehjelp hvis mannen er så fordømt god på å vaske?

Fordi han (og jeg) er fordømt mye bedre på å tjene penger enn på å vaske. Og vaskehjelpen bidrar til at begge kan jobbe fullt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 21:59   #119
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg liker å si at jeg kan når jeg vil og må. Men sånn til hverdags er det nok mannen som styrer mest med verktøy og "manneting".

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:35   #120
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Her er det også pusset opp enormt i det siste. Panelplater på vegger, lister, bygget inn trappen, revet vegg, isolert og skutt opp enda flere plater. Kunne ikke falt meg inn å ikke stå midt i actionet. Det er jo gøy! Oppussingslaget bestod av min mann, min far og meg selv. Gjett hvem som var best med verktøyet? Jeg skylder på alle oppussingsprogrammene jeg har sett i årenes løp...

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no