Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-08, 14:57   #61
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Camiro er tyskfødt, men jeg er usikker på om den er renraset.
Jeg har også vært i spektrum, men bare 2 ganger. Sukk. Herregud som jeg savner hestemiljøet.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 11:24   #62
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Jeg syns det er en smule rart at 4 hester blir tatt for ett middel samtidig.

Jeg har 10 år bak meg i stallen med konkurransehester, føler meg rimelig oppdatert når det gjelder dopingforskrifter og medikamenter, og jeg har ikke hørt om dette middelet.
Man er virkelig ikke så dum at man doper hesten før en slik konkurranse, da man vet at de testes.
Men selvsagt, det kan jo hende, men litt merkelig er det.

Jeg tror ikke dette har så mye å si for hesteinteressen, men en solid nedtur for hestesporten i Norge, og spesielt sprangriding er det jo.

Terapiridning er flott.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 11:33   #63
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Man er virkelig ikke så dum at man doper hesten før en slik konkurranse, da man vet at de testes.

Jeg føler at jeg gjentar meg selv litt, men hvordan kan du si det? Folk blir jo tatt i forhold til doping til stadighet innenfor de fleste idretter, og de vet jo at de kan/skal testes? Hadde "man" ikke vært så dum, så hadde heller ingen blitt tatt for doping.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 14:04   #64
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Jeg synes også det virker for dumt at Hansen skulle risikert karrieren sin ved å bevisst dope hesten. Det er tross alt ikke hans hest, og det ligger så mange år med målrettet trening bak. Ulrichsen ville vel neppe bifalt juks, og investorerer som han vokser ikke på trær. Jeg kan heller ikke skjønne at han doper hesten til lagkonkurransen, det virker ikke riktig.

Jeg har ikke noen formening om hva som har skjedd, men det virker for dumt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 14:09   #65
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg synes også det virker for dumt at Hansen skulle risikert karrieren sin ved å bevisst dope hesten. Det er tross alt ikke hans hest, og det ligger så mange år med målrettet trening bak. Ulrichsen ville vel neppe bifalt juks, og investorerer som han vokser ikke på trær. Jeg kan heller ikke skjønne at han doper hesten til lagkonkurransen, det virker ikke riktig.

Jeg har ikke noen formening om hva som har skjedd, men det virker for dumt.

Det gjør det hos alle som doper. Likevel gjør "alle" det. Eller er det noen som tror at Phelps, Bolt & co. virkelig er rene? :usikker:

Poenget er at det er en risiko som tas bevisst, av sikkert hundrevis av utøvere i disse spillene. Det er alltid en sjanse for å bli tatt. Det er ingenting som tilsier at nordmenn er mindre fristet til å dope seg enn en hvilken som helst annen nasjon. Den store forskjellen med Norge er faktisk det norske folket som tilskuere, som ikke tillater en diskusjon om hvorvidt norske utøvere doper seg og som virkelig ser ut til å tro at Norge er et av de eneste landene som er rene. I andre land er debatten annerledes, og det kan snakkes åpent om doping uten at det blir oppfattet som om man spytter på nasjonale helgener.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 14:29   #66
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Den store forskjellen med Norge er faktisk det norske folket som tilskuere, som ikke tillater en diskusjon om hvorvidt norske utøvere doper seg og som virkelig ser ut til å tro at Norge er et av de eneste landene som er rene. I andre land er debatten annerledes, og det kan snakkes åpent om doping uten at det blir oppfattet som om man spytter på nasjonale helgener.

Veldig godt sagt. Det er utrolig naivt å tro at norske idrettsutøvere er annerledes enn andre. Det finnes juksemakere overalt, og jeg ser for meg at dette må bli litt som å rulle en stein nedover en bakke: Man starter forsiktig og kontrollert, men etter hvert mister man mer og mer av kontrollen, og da spiller det ikke lenger noen avgjørende rolle at man vet at man kan bli tatt og at det vil gå ut over lagkamerater i tillegg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 17:11   #67
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg føler at jeg gjentar meg selv litt, men hvordan kan du si det? Folk blir jo tatt i forhold til doping til stadighet innenfor de fleste idretter, og de vet jo at de kan/skal testes? Hadde "man" ikke vært så dum, så hadde heller ingen blitt tatt for doping.

Selvsagt er noen så dumme, men jeg skjønner ikke hvordan de kan gjøre det fordet.

Jeg har hatt konkurransehester i flere år og blitt testet mange ganger, alltid negativt. Jeg har fulgt forskriftene, og der forskriftene sier 96 timer(4 døgn) har jeg tatt med ett døgn ekstra eller to om jeg har trengt å bruke medikamenter. Har vi reist over natten med hestene så har vi alltid sjekket boksene ved ankomst så noen ikke skal ha puttet noe i krybber eller vanntrau eller noe. Livredd for dette.

Kan nok hende at norske utøvere doper seg, men jeg tror jkansje at man har enda høyere(håper iallefall) moral her til lands, nettopp fordi aldri noen sine blir tatt og fordi ramaskriket er enormt om noe slikt skulle skje.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 17:19   #68
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Dere er klare over at det finnes utallige måter å dope seg på som aldri kan bli påvist ved test/kontroll?

Det er lenge siden all dopingen kunne bli påvist i urin-/blodtester. Har man penger nok kan man dope seg uten å være redd for å noensinne bli tatt, med mindre noen slurver og det lekker ut informasjon/dokumenter.

Jeg er særdeles lite kjent i hestemiljøet, og jeg synes også at det er underlig at det velges en type doping som det tydeligvis testes for, men det kan jo ha vært en desperat handling. Gambling- rett og slett.

Jeg er derimot positiv på at veldig få sprintere eller svømmere blir tatt i denne OL-en, og jeg er enda mer positiv på at de allerfleste er dopet. Hvorfor ikke dope seg, når ingen finner det ut uansett?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 17:21   #69
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Kan nok hende at norske utøvere doper seg, men jeg tror jkansje at man har enda høyere(håper iallefall) moral her til lands, nettopp fordi aldri noen sine blir tatt og fordi ramaskriket er enormt om noe slikt skulle skje.

Det tror jeg du tar skammelig feil. Ramaskriket ville ikke være enormt. Det ser du jo faktisk nå. (Og ved noen få tidligere anledninger)

Det er nesten ikke noe ramaskrik, fordi vi lar oss lure til å tro at norske utøvere er rene av prinsipp. Det eneste ramaskriket det blir er at det er sabotasje, at andre ikke unner oss våre rene og naturlig topptrente utøvere. For ikke snakke om ramaskriket når det snakkes om generelle muligheter hvorvidt norske utøvere er dopet eller ei.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 17:52   #70
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Den store forskjellen med Norge er faktisk det norske folket som tilskuere, som ikke tillater en diskusjon om hvorvidt norske utøvere doper seg og som virkelig ser ut til å tro at Norge er et av de eneste landene som er rene.

Men, men, men. De er jo norske. Hva med OL på Lillehammer og Gro Harlem Brundtland og kongen og alt mulig? Det er da klart at ingen av våre utøvere doper seg eller hestene sine; det ser du vel tydelig bare ved å lese denne tråden?

Ben "bro til salgs" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 17:57   #71
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

:ser for meg en skikkelig diskusjon om hvorvidt kongen var dopet under OL der han deltok, og hva Gro har sprøytet seg med før de store talene sine:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 20:48   #72
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

*sier ingenting om likheten mellom kongens snøvling og enkelte andre som vanket i slottsparken tidligere, for å si noe slikt ville jo være blasfemi*

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 11:17   #73
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Jeg tror dette er en litt spesiell sak.
Om en veldig profilert utøver hadde testet positivt på EPO e.l. så er jeg sikker på at det hadde tatt av.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:08   #74
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

B-prøven var postiv for alle fire hestene.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no