Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage 2022

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-22, 22:22   #161
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2022

Jeg har sådd litt mer nå. Rødbete (aldri prøvd før, sådde det ute i plastkasse med lokk), tomat Tiny tim, løvemunn og tagetes og noe mer jeg ikke husker. Tenkte også prøve brekkbønner, tok med frø hjem fra hagelagets såkveld.


Og så kjøpte jeg frø til cosmos i dag, det har jeg også sådd selv av egne frø men vet ikke om det spirer eller om det bare var bøss.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-22, 22:45   #162
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2022

Det store bedet mitt inne i drivhuset er fyllt opp med jord og klart til å fylles. Jeg tenkte jeg skulle så litt der nå i helga, men så aner jeg plutselig ikke hva jeg skal så. Jeg har sådd masse som står ute i plastkasser, og noe som står inne i drivhuset. Det er ikke varmet opp, så det er kaldt der når det er -5-6 om natta. Gikk liksom helt tom for ideer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-22, 13:56   #163
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2022

Jeg sådde for et par uker siden. Luktertene bør prikles snart, etter hva jeg leser meg til. Solsikkene vokser sakte og fint. Har kjøpt noen nydelige valmuer jeg også har sådd. Litt usikker på hva jeg gjør siden jeg leser at røttene tåler så lite. Mulig jeg bare planter rett i større bokser og så setter ut senere. Det er veldig gøy i år, jeg har skjønt litt mer av hva som skal til med lys og bedre jord etter hvert.

Jeg bærer spirene frem og tilbake fra kjøkkenet mot øst om morgenen til stua møt øst om ettermiddagen. Må få dem i noe større snart, da må de stå fast ett sted. Tror mot vest gir mest lys.

Det spirer såvidt i drueboksene jeg har satt ut.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-22, 08:59   #164
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hage 2022

I går haget jeg (innendørs) hele dagen! Har pottet om mesteparten av blodbegerne og klokkerankene og sådd mye mer. Håper det tar et par uker før de spirer og trenger noe mer. Er spent på hvor god spiring jeg får på løvemunnen, i fjor tok de helt av og jeg har forsøkt å begrense meg i år. Men det samme gjorde jeg med blodbegerne, uten at det hadde noe å si for resultatet..... Nå er soverom, loftstue og stue tatt i bruk for å få plass til alt. Håper det blir bra være ute snart, så jeg kan begynne herding....

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-22, 09:39   #165
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2022

Jeg sådde agurk for en drøy uke siden, de må nok pottes om snart. Hadde planer om å sette ut pallekarmene for å fylle de opp med greiner og sånt. Men tror jeg har hatt et snev av influensa i helga, så da ble det ikke noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 12:48   #166
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2022

Mine Blodbeger er en tragedie. Haha. Jeg sådde tidlig i januar og de har såvidt fått 3.bladparet. Hadde i utgangspunktet rundt 50 frø pluss at jeg kjøpte en frøpose på MesterGrønn og sitter igjen med 4 planter. Blæh. Det er jo helt komisk. Men jeg har ikke noe plantelys eller noe. De har kun stått i vinduskarmen.

Har snakket med en på FBgruppe som jeg ser bor i nærheten så jeg skal få etpar planter om hun får noen ekstra. Håper det.

Ser etter frø av Sussanne med det sorte øyet. Vil ha rosa.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 12:58   #167
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2022

Jeg har et lass av blodbeger, klarte ikke begrense meg og de spirer i vei, mange av dem. Om de bare overlever til de blir stoire nok så har jeg noen som skal få. Synes det går saktere nå som jeg har pottet om en del da, men det er vel litt at de må få tid til å etablere seg etter at ejg rev dem fra hverandre, så de kommer nok til å vokse videre. Jeg må til å dele opp resten også, det utsetter jeg stadig for det er sånn en jobb, ikke minst hvor jeg sakl gjøre v dem, men jeg får bare brette opp ermene og få det tatt en veld jeg ikke skal noe... ehh... fredag da? eller, det er mulig ejg akn få noe tid etter unen er i seng i dag eller i morgen, torsdag er det nok aktivitet til jeg bør lege meg når jeg har fått ungene iseng, men fredag er det helg og påskeferie, så senest da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 14:39   #168
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2022

Mine blodbeger er også tragisk. Jeg skal også få noen fra ei venninne i hagelaget, takk og pris.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 15:33   #169
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hage 2022

sukk, kom 15 cm snø her og i natt var det 8 minus. Hadde et håp om å begynne drivhusbygging til helga, men det blir det vel neppe, det er meldt kaldt og mer snø

Hadde spadd fram grønnsaksbedene og tenkte å sette over fiberduk og sette ut noen kasser jeg hadde sådd ruccula og salat i, men nekter å måke mer snø nå, så det får vente. Salatkassen står inne i et kjølig rom og har begynt å spire, vil den tåle litt frost om jeg setter den ut etter at den har spirt?

Ellers er det god vekst av diverse paprika og tomatplanter, melon har spirt og sådde 3 ulike typer agurk i helga, vinduskarmene begynner å fylles, og jeg må kjøpe mer jord snart

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 15:35   #170
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2022

For første gang har jeg ikke hage; det føles deilig. Vi får et stort fellesområde, privat for de 14 leilighetene, og i dag legges det ferdigplen. Vi skal få så grønnsaker mm i kasser; det synes min på 17 blir gøy og vi var noen som tok ansvar for det. For min del holder det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 15:45   #171
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2022

Salat pleier jo ikke å like frost? Tror jeg hadde ventet med å sette dem ut, men jeg venter med å så salat til jeg sår dem ute jeg, så hva vet jeg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 22:00   #172
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hage 2022

Hvis det er noen i nærheten av Oslo som trenger blodbeger, jeg har!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-22, 23:34   #173
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2022

Nå har jeg 30 stk små og søte agurkplanter, som nok blir en håndfull om ikke så lenge. Men nå er de i alle fall priklet og pottet om.

Jeg har sådd litt forskjellig i bedet inne i drivhuset, og så har jeg startet å fylle opp tre pallekarmer ute. Jeg har valgt å bruke enkle i år, og se hvordan det går. Men den ene blir nok dobbel, jeg har visst sådd ganske mye gulrot og de må ha en dobbel pallekarm.

Det store bedet jeg lagde for et par år siden ved terrassen er det tæle i, det samme med den lille doble pallekarmen på terrassen. Jeg kan med andre ord ikke gjøre så mye der enda. Den doble pallekarmer med drivhus på var ikke frossen.

Ellers leser og ser jeg på alt mulig av hagegreier, og koser meg skikkelig med dette. Hage og yoga er helt klart det som roer meg mest ned

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-22, 23:41   #174
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hage 2022

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hvis det er noen i nærheten av Oslo som trenger blodbeger, jeg har!

Jeg vil gjerne ha

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-22, 21:46   #175
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2022

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nå har jeg 30 stk små og søte agurkplanter, som nok blir en håndfull om ikke så lenge. Men nå er de i alle fall priklet og pottet om.

30 agurkplanter? Hva i all verden skal du gjøre med alt det der!? Det blir sykt masse agurk altså. Og tar veldig masse plass.

jeg holder på å potte om cosmos nå, og skal potte om løvemunn og tagetes i morgen. Jeg har også en skikkelig ugrei physalis, som jeg tror jeg skal kaste. Har en annen hjemme som er bedre å håndtere. Den første ble bare tynn og brekker hele tiden.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-22, 23:32   #176
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2022

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

30 agurkplanter? Hva i all verden skal du gjøre med alt det der!? Det blir sykt masse agurk altså. Og tar veldig masse plass.

Jeg trodde ikke at alle frøene skulle vokse opp

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 13:21   #177
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hage 2022

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hvis det er noen i nærheten av Oslo som trenger blodbeger, jeg har!

Jeg vil gjerne ha blodbeger hvis du har flere til overs

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 17:28   #178
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2022

Har du flere blodbeger til overs?
Hadde 4 små planter. Nå har en kollapset. Mulig den fikk sol på seg i vinduskarmen. Huff, så vanskelig å få til. De har nesten ikke vokst heller. For et styr for så lite.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 20:33   #179
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hage 2022

Dere som vil ha blodbeger, send meg PM

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 21:12   #180
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2022

Jeg har et villniss av blodbeger som må fordeles på flere potter og plastglass enn jeg har og har plass til. Noen er lovet bort til kollegaer og en mor til ei i klassen til minstemor. Men hvor mange gir man dem, tro? Og hvor store bør de ha blitt? Når jeg gir bort overskuddet sånn (vel, bittelitt av det) så får de dem ikke ferdig i ampel til å henge ut. Men de bør sikkert ha blitt bor større enn mine er enda. Og jeg må spre de som står mange tett, det skulle vært gjort for minst en måned siden. Jeg bare utsetter. For nå ser det umulig ut...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no