Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Navnet skjemmer ingen" ...?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-07, 08:17   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Jeg har hørt om en familie som kalte sønnene sine (faren het Bjørn), for Herbjørn, Asbjørn, Torbjørn og Vebjørn. Eller noe lignende. Haha, men de gjør ite noe om folk er litt rare, og gjør dom no rart itte du kan forklare, så lat dom få vara i fred, og sett deg og sjå på og le. Dutt-du-ruru-durururu!

Vi var naboer med Torbjørn Herbjørn og Asbjørn da jeg var liten. - Jeg vet fortsatt ikke hva pappa'n og mamma'n het, men vi var hellig overbevist om at de het Bjørn og Bjørg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 09:50   #22
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Adolf er nok et navn mange reagerer på, men tror nok reaksjonen er "størst" hos de som opplevde 2 verdenskrig.
Det er ikke et navn jeg ville valgt men jeg innrømmer gladelig at det er andre navn jeg reagerer på.
Synes mange i dag er så ivrig i jakten på et sjeldent navn at de finner valg som etter min mening er værre en Adolf.
Rudolf er rød på nesa........

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 12:18   #23
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Jeg syns i utgangspunktet folk skal kalle barna sine det de har lyst til, men Adolf må være der grensen min går. Det har altfor mange negative assosiasjoner og jeg ville nok hevet på øyebryna om jeg møtte et barn som het det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 14:43   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns i utgangspunktet folk skal kalle barna sine det de har lyst til, men Adolf må være der grensen min går.

Folk med gangsyn og folkevett kan selvsagt kalle ungene sine det de har lyst til, men jeg innrømmer gjerne at jeg har sett eksempel på navn som jeg synes det er direkte dårlig gjort å kalle barna sine, og jeg har hørt navn som får meg til å tro at foreldrene er langt mer opptatt av å fremstå som kule, originale eller spesielle enn å finne et navn som barnet deres kan leve godt med resten av livet.

Jeg synes man skal gi barna sine funksjonelle navn og navn som ikke vil være en belastning for den som skal leve med det resten av livet. Jeg synes hensynet til barnet bør telle mer enn hensynet til foreldrenes smak, så derfor synes jeg ikke nødvendigvis man skal kalle barna akkurat det man har lyst til.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 16:06   #25
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Folk med gangsyn og folkevett kan selvsagt kalle ungene sine det de har lyst til, men jeg innrømmer gjerne at jeg har sett eksempel på navn som jeg synes det er direkte dårlig gjort å kalle barna sine, og jeg har hørt navn som får meg til å tro at foreldrene er langt mer opptatt av å fremstå som kule, originale eller spesielle enn å finne et navn som barnet deres kan leve godt med resten av livet.

Jeg synes man skal gi barna sine funksjonelle navn og navn som ikke vil være en belastning for den som skal leve med det resten av livet. Jeg synes hensynet til barnet bør telle mer enn hensynet til foreldrenes smak, så derfor synes jeg ikke nødvendigvis man skal kalle barna akkurat det man har lyst til.

Dette er jeg helt enig i.

Man skal være ydmyke i navnevalgprosessen. For her handler det ikke om å ta et valg for seg selv, men på vegne av barnet.

Det er mulig det er på tide å endre assosiasjonene i forhold til navnet Adolf.
Men den prosessen går nok av seg selv, om man gir det et par-tre tiår.
Man skal være rimelig opptatt av dette som en prinsippsak om man velger å sende et intetanende barn foran seg som pioner...

Om man bare synes navnet er fint, eller gjerne vil kalle opp, er det et utslag av en merkelig form for egoisme å gjøre det når man selvfølgelig vet hvilke kraftige negative assosiasjoner alle i hele Europa (verden?)har til navnet.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 18:03   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er mulig det er på tide å endre assosiasjonene i forhold til navnet Adolf.
Men den prosessen går nok av seg selv, om man gir det et par-tre tiår.
Man skal være rimelig opptatt av dette som en prinsippsak om man velger å sende et intetanende barn foran seg som pioner...

Det er sånn jeg tenker også. Det er greit å være prinsippfast eller eksperimentell, men da synes jeg man kan være det på egne vegne og ikke la barnet ri kjepphestene sine.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 18:16   #27
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er sånn jeg tenker også. Det er greit å være prinsippfast eller eksperimentell, men da synes jeg man kan være det på egne vegne og ikke la barnet ri kjepphestene sine.

Men dette varierer jo veldig mtp folks meninger om hva som er spesielt og ikke. Man kan jo safe an å kalle barnet Ole, Kari eller Turid, men mange ønsker litt mer spesielle og sjeldne navn, navn som i manges øyne blir helt horrible, som andre igjen anser som helt OK.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 18:45   #28
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men dette varierer jo veldig mtp folks meninger om hva som er spesielt og ikke. Man kan jo safe an å kalle barnet Ole, Kari eller Turid, men mange ønsker litt mer spesielle og sjeldne navn, navn som i manges øyne blir helt horrible, som andre igjen anser som helt OK.

Ja, navn kan man selvfølgelig ikke enes om. Tusen ulike meninger.

Og alle skal selvfølgelig ikke hete Ole, Kari eller Turid (...eller Emma, sara og Tobias, for den del...).

Men jeg tenker at man skal tenke seg om et par ganger før man gir navnet et navn som er veldig spesielt.
Det er slett ikke sikkert at barnet synes dette er like stats som foreldrene.

Men i denne saken er det ikke så mye snakk om smak eller behag, synes jeg.
Her er det en gutt som har fått et meget negativt belastende navn i fødselsgave.
Lurer veldig på hva foreldrene tenker seg at dette vil føre til i guttens liv.
Navnet hans vil vekke oppsikt over alt, og om han viser seg å være beskjeden, vil det i seg selv bl en belastning.
Mange vil helt sikkert også reagere negativt ( direkte eller indirekte) hvorenn han presenterer seg. For ikke å snakke om hvordan han selv vil reagere på sitt eget navn når han blir eldre og tilegner seg historiekunnskaper.

Hva KAN være grunnen til at foreldre ønsker denne garanterte tilleggsbelastningen i sønnens liv??

Tankene går til Cash-sangen, ja ...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 18:47   #29
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men dette varierer jo veldig mtp folks meninger om hva som er spesielt og ikke. Man kan jo safe an å kalle barnet Ole, Kari eller Turid, men mange ønsker litt mer spesielle og sjeldne navn, navn som i manges øyne blir helt horrible, som andre igjen anser som helt OK.


Safe med Ole, Kari eller Turid? Jeg vil nå si at akkurat nå er det rimelig spesielt å kalle barnet sitt Turid..... (Ole og Kari er vel begynt å brukes igjen.

De safe navnene nå er vel Markus, Tobias, Thea, Julie, Emma osv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 18:50   #30
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Safe med Ole, Kari eller Turid? Jeg vil nå si at akkurat nå er det rimelig spesielt å kalle barnet sitt Turid..... (Ole og Kari er vel begynt å brukes igjen.

De safe navnene nå er vel Markus, Tobias, Thea, Julie, Emma osv.


PS. Turid er ikke engang på listen overbarnenavn brukt de siste 10 årene.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 19:11   #31
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Kunne ikke falt meg inn å kalt sønnen min for Adolf. Kan liksom ikke se for meg en søt liten baby med det navnet. Jeg hadde nok sett for meg en helt annen ved samme navn ( og bart).

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 20:42   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Safe med Ole, Kari eller Turid? Jeg vil nå si at akkurat nå er det rimelig spesielt å kalle barnet sitt Turid..... (Ole og Kari er vel begynt å brukes igjen.

De safe navnene nå er vel Markus, Tobias, Thea, Julie, Emma osv.

Det er ganske stor forskjell på å gi barnet sitt et umoderne navn og på å gi det et belastende navn, synes jeg. Det verste man oppnår ved å kalle en jente for Turid, er at omverdenen synes hun har et "tantenavn".

Kaller man ungen for Adolf, kan man lage ganske mye bry for barnet: alt fra at alle han presenterer seg for stusser og sier "Sa du Adolf …?", til at folk tror han kommer fra et nynazistisk hjem, til at de rett og slett misliker ham før de har møtt ham. (Trynefaktor overført til navn.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 20:48   #33
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Kunne ikke falt meg inn å kalt sønnen min for Adolf. Kan liksom ikke se for meg en søt liten baby med det navnet. Jeg hadde nok sett for meg en helt annen ved samme navn ( og bart).

Jeg ville heller ikke kalt ungen min Adolf, men jeg syns det er greit å tenke litt lenger enn til babytiden. Så jeg har gitt ungene navn som er gubber verdig. De skal tross alt være menn vesentlig lenger enn de er babyer, håper jeg.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 20:57   #34
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg ville heller ikke kalt ungen min Adolf, men jeg syns det er greit å tenke litt lenger enn til babytiden. Så jeg har gitt ungene navn som er gubber verdig. De skal tross alt være menn vesentlig lenger enn de er babyer, håper jeg.

Ja, men du vet, når barne våre blir godt voksne, så er det nettopp Tobias og Thea som er gubbe- og tantenavn!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 21:01   #35
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Jeg har hørt om en familie som kalte sønnene sine (faren het Bjørn), for Herbjørn, Asbjørn, Torbjørn og Vebjørn. Eller noe lignende. Haha, men de gjør ite noe om folk er litt rare, og gjør dom no rart itte du kan forklare, så lat dom få vara i fred, og sett deg og sjå på og le. Dutt-du-ruru-durururu!



Skal tro hva de hadde valgt dersom minstemann ble en jente.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 21:04   #36
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.



Skal tro hva de hadde valgt dersom minstemann ble en jente.

Torbjørg.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 21:04   #37
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Bjørnhild?

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 06:10   #38
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Kunne ikke falt meg inn å kalt sønnen min for Adolf. Kan liksom ikke se for meg en søt liten baby med det navnet. Jeg hadde nok sett for meg en helt annen ved samme navn ( og bart).

Jeg synes Adolf er et fint navn, jeg assosierer det til en tidligere nabo. Men jeg innser jo at det er et belastet navn.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 21:07   #39
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Kunne ikke falt meg inn å kalt sønnen min for Adolf. Kan liksom ikke se for meg en søt liten baby med det navnet. Jeg hadde nok sett for meg en helt annen ved samme navn ( og bart).

Enig.
For øvrig; historietimene kommer til å bli rene marerittet for stakkars lille Adolf.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 21:11   #40
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg ville heller ikke kalt ungen min Adolf, men jeg syns det er greit å tenke litt lenger enn til babytiden. Så jeg har gitt ungene navn som er gubber verdig. De skal tross alt være menn vesentlig lenger enn de er babyer, håper jeg.

Det er ikke det at Adolf er et så stygt navn, men heller hva det er belastet med.
Men når det er sagt så har jeg mange navn som jeg i utg.punktet synes er nydelige, men som jeg forbinner med ikke fullt så nydelige mennesker. Og da kan jeg ikke klare å kalle ungene mine det. :mulig jeg er rar:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no