Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-13, 18:35   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

OK, jeg har funnet noen billetter, men siden jeg ikke har gjort sånt før:

- hva syns dere en familie på 5 må forvente å skulle betale for flyreise til Sydenland (Europa), i fellesferien i sommer?

Hvilke knep har dere benyttet dere av for å evt få ned prisen?
- bestiller 1 år i forveien?
- ukurante tidspunkt?
- mellomlandinger?
- ukurante dager (f.eks. tirs-man eller ons-neste tors)
- villig til å endre reisemål?

Og uten slike knep?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 18:56   #2
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Kommer jo veldig an på reisemålet... Vi betaler ca 15 000 for to voksne og to barn i juli til Korsika. Får et sjelden under den prisen. Selv om jeg bestiller i det sekundet norwegian legger ut billettene sine.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 18:59   #3
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Jeg er fornøyd når vi får tur til ca 10 000,- for oss fire. Iblant må vi ty til en mellomlanding eller et usympatisk reisetidspunkt for å få det til.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:01   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Jeg synes det burde være mulig å få tak i billetter til under 10 000 om dere bestiller nå. Vi klarer gjerne å komme oss under 7000 for fire om vi bestiller tidlig. Vi er typisk villige til å ta en mellomlanding og velge ukurante dager, og i noen grad ukurante tider. Vi er også villige til å fly med lavprisselskaper (inkl. Ryan, men oftest har det ikke blitt Ryan i sommerferien). Vi er i tillegg til Gardermoen villige til å fly fra Rygge (men ikke Torp), og varierer gjerne ankomstflyplassen etter hva som lønner seg (men vi bytter ikke destinasjon helt og holdent, med mindre det viser seg å bli hinsides-budsjett-grisedyrt).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:05   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Uten knep betaler 2 voksne og 2 barn omtrent 14 000 kroner for fly tur/retur Kreta midt i juli med direktefly, men tildels ukurrante avreisetidspunkter.

Jeg leser stadig her inne om hvor billige flyreiser folk finner, men jeg finner dem ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:06   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

14 000?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:06   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Vi fikk fjorårets tur til Milano for 4800 for 3v og 2b fra Oslo med norwegian 25/7-13/8 i fjor. Bestilte i slutten av januar da.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:08   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

14 000?

Jeg kommer ikke lavere med RyanAir en gang.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:08   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Får jeg billetter til under 11000 for oss 4 så er jeg fornøyd. Gidder ikke sjekke mellomlandinger. Reiser fra Gardermoen eller Rygge så det er mye å velge i for oss. Har hittil kun brukt SAS eller Norwegian men kan godt prøve RyanAir en gang.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:12   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

I fjor betalte vi 4800 mener jeg det var for fem stk til en gresk øy. Jeg kikket etter rimelige billetter til hellas, det var ikke så nøye hvor. Vi bestilte ikke billettene med en gang de ble lagt ut.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:12   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Vi reiser to uker til Italia i juli i år og betalte kr 14500,- for 5 voksne og 4 barn totalt tur/retur Milano. Jeg bestilte i fjor sommer akkurat når billettene ble lagt ut av sas. Vi hadde i utgangspunktet bestilt direkte fly begge veier, men etter at sas holdt på å gå konk så endret de litt på rutene sine sånn at vi ble ombooket til en kort mellomlanding i København på vei nedover. Vi kunne fått tilbake pengene om vi ikke ville ombooke gratis, men ville ikke gi slipp på de rimelige billettene vi hadde fått tak i.

Tidligere et år så reiste vi tur/retur krets alle fem til ca. 6000,- i juli. Da reiste vi med et tsjekkisk flyselskap fra Gardermoen og hadde en kort mellomlanding i praha. Ungene syntes det var gøy med to korte flyturer og praha var genial flyplass og ha flybytte på og vi hadde under en time mellom flyene, så ungene rakk bare en liten løperunde før det var neste fly. Full forpleining med mar og drikke fikk vi også på alle flyturene uten å betale noe ekstra.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:13   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

JJeg vil ikke mellomlande

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:13   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kommer ikke lavere med RyanAir en gang.

Fascinerende. Vi betalte ca. 8000 for alle oss fire kjøpt en uke før avreise i slutten av juli t/r Kos i fjor. Det var Ryan.

Vi driver ofte litt sånn «Vi skal til Hellas, la oss se hvor det er billigst å fly», og så er vi gjerne veldig fleksible på ut- og innreisedatoene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:17   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Det var da utrolig rimelig, Elisabeth. Er det uten noe bruk av bonuspoeng altså?
Jeg gidder ikke mellomlande. Får se når gutta blir større..
For noen dager siden så ble det lagt ut utrolig rimelige billetter fra Norwegian fra Oslo til Roma 2 uker i juli. For oss hadde det kostet under 8000, det synes jeg er rimelig ja.
Vi burde jo slått til, men dropper syden til sommeren. Nå må vi få prioritert å bli ferdig med å male hus og gjerde, lage port mot veien + at jeg vil ha nytt bad snart!!

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:19   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Det er uten noe bonuspoeng ja. Bestilte gjennom solfaktor.no som var billigere enn direkte hos sas akkurat når jeg bestilte. 21. Juli bestilte jeg billettene ser jeg på mailen. Akkurat sånn at hjemreisa er litt under et år etter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:37   #16
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Vi fikk billetter direkte til Nice fra Trondheim i juli i fjor sommer for ca 6200 for to voksne og tre barn med SAS. Heiv oss rundt da SAS la ut nye billetter for en ny sommerrute i februar. Så det går an hvis man følger med litt. :-)

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:45   #17
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Vi pleier å betale ca.20 000 for fire voksne og to barn til Tyrkia i juli. Til sommeren skal vi til Thailand. Da betalte vi 26 000 for fire voksne og to barn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:50   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Vi, dvs mannen vil ikke mellomlande. Han er ikke noe glad i å fly så han tar heller et par tusen ekstra for å slippe det. Vi betaler rett under 11000 for oss fire til Milano.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:02   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

Årets til Roma kostet 6000,- for 2+2 i juli. AirBerlin med mellomlanding i Berlin og tirsdag som reisedag. Vi har oftest betalt mellom 8' og 10' for oss fire til Middelhavet. I år synes jeg direkterutene med SAS, Norwegian og RyanAir var dyre for juli. Jeg kjøper billetter så fort de legges ut for salg. Vi er kresne på reisetider, orker ikke nattavganger.

Fleksible reisedadger, mellomlanding og svært tidlig ute for reise til Mddelhavet i juli. Det er mange gode kampanje priser hos Norwegian tom 16/1.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:07   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster en flyreise i sommerferien?

I fjor sommer fikk vi veldig greie billetter og betalte under 7000,- for 2 voksne og et barn t/r Malaga i skoleferien (juli/august). Dette var direktefly med Norwegian og vi bestilte med en gang billettene ble lagt ut.

For denne sommeren fikk vi ikke like billige billetter. Tror vi endte på ca 9000,-. Da reiser vi først til Barcelona (ikke direkte) og så direkte hjem fra Malaga. Den ene veien er SAS, den andre er Norwegian.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no