Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 15:24   #41
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Trener alt og trenger ikke slanking så bare holde meg i god gammel stil

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:28   #42
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg skal ikke slanke meg, men håper på å klare å gå jevnt og trutt ned i vekt etter ammeperioden (og gjerne litt i også, uten at jeg tror det er så veldig aktuelt).

Jeg er nesten nede i førgravid vekt etter 4,5 uke (utrolig nok!), men vil gjerne ned i den vekten jeg hadde før jeg fikk tvillingene.
Men det er et langt lerret å bleke i og med at jeg ikke klarte det i løpet av de 4,5 årene fra gutta kom og til jeg ble gravid igjen.

Men dette er året jeg blir 35, og da vil jeg gjerne finne tilbake til en slankere og sprekere meg!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:36   #43
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg skal ikke slanke meg og har desverre ikke mulighet til å trene noe særlig heller. Jeg er opptatt av å spise sundt hele året og strammer inn litt hvis jeg ser at vekten stadig går opp. Har liggi rundt samme vekt +/- noen få kg siden ungdomsskolen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 17:00   #44
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nei, du milde, du kjenner da meg.

Jeg gjør som jeg alltid gjør, trener minst tre ganger i uken (saltrening og tur), går til bussen og tar trappene. I tillegg begynner hagearbeidet snart. Og ellers er det tallerkneregelen, en porsjon, aldri mer, til middag og mest grønt og kjøtt/fisk. Grove skiver. Vann. Kaffe uten melk og sukker.

Sånne slankegreier er ikke noe for meg, jeg kontrollveier meg ukentlig for å se at jeg er stabil og for å kunne ta tak før det sklir ut, og anser enhver endring som evigvarende, dermed kan jeg ikke drive med noe drastisk. Uten sjokolade eller alkohol resten av mitt liv, liksom? Aldri mer potet? Pfffft. :P:

Her er jeg også, men det er da en stund til hagearbeidet starter?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 17:12   #45
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei.

I år skal januar få være en forlengelse av desember, og vi skal spise opp all overflødig snop fra jula. Så skal jeg bli hysterisk i februar istedenfor, for da har alle de andre "roet" seg litt.

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 17:14   #46
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg har trent jevnlig de siste 3-4 årene, så det har jeg på stell. Men frisk start med å bli kvitt kg nå etter jul, det har vært en ekstremt hektisk høst med ny jobb, mye reising og en desember som kokte bort i sykdom. Derfor fint å begynne med ny giv nå. Har gått ned 15 kg de siste 2-3 årene, men jobber fortsatt med å bli kvitt de siste 5.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 17:37   #47
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Ja. :datapunkt:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 19:41   #48
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Her er jeg også, men det er da en stund til hagearbeidet starter?

Hehe, der du bor kanskje, men ikke her. Det er ti plussgrader, og det er bare å grave, kjøre på jord, slenge nedi de geraniumknollene jeg glemte, sage og rydde i buskas og virrvarr.

Jeg har en del snekring foran meg også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 19:47   #49
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg har lyst å kjøpe meg en spinningsykkel og få trent litt, men det er uavhengig av januar eller ikke. Jeg trente flere ganger i uken før vi flyttet for ca 2 år siden og plutselig tok ting lenger tid.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:24   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei, slike ambisjoner har jeg ikke. Slett ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 00:59   #51
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei, tror ikke jeg gidder i år heller, selv om jeg gjerne skulle gått ned litt...

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 09:31   #52
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg skal ned 20 kg i 2013, så ja jeg både trener og slanker meg. Skammer meg ikke over det heller. Et nytt år er en flott start på et stort og langvarig prosjekt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 11:22   #53
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg trener året rundt og spiser sånn noenlunde sunt hele året, så jeg blir ikke bitt av janaurslanking. Men jeg merker at jeg feks går å trener 09.00 en lørdagsmorgen i januar for å slippe "nyttårsløfte"-trenerne....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 12:28   #54
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg slanka meg i fjor. Been there, done that.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 12:35   #55
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Ja, jeg skal for alvor slanke meg i år - og trene langt mer enn jeg gjør pr. dags dato; dvs. jeg skal heve aktivitetsnivået betraktelig. Jeg trenger å slanke meg og nå har jeg brukt en 2-3 måneder på å komme dit at jeg våknet og kjente at jeg bare måtte gjøre noe, NÅ. Så julen gjennom har jeg psyket meg opp og 1. januar var det banna bein!! Jeg skal ned 25-30 kg, så det var bare å komme i gang, og det er jeg stolt over at jeg har gjort.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 16:12   #56
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg skal ikke slanke meg, jeg bør vel strengt tatt gå opp noen kilo. Jeg skal heller ikke begynne å trene, men jeg skal fortsette med å trene. Når jeg bare blir frisk..

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 16:52   #57
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Opprinnelig lagt inn av Tinkerbell, her.

Hvordan er det med dere, har januarhysteriet tatt dere?

Nei, på ingen måte. Mine forsetter er å fortsette med alt jeg startet med i 2012 som var bra (det involverer både slanking og trening, men har ingenting med januar å gjøre siden jeg startet i april i fjor) og drikke mer Champagne. Det siste har så langt i år begrenset seg til noen Champagnetrøfler som var igjen fra julegodteriet, men jeg skal se hva jeg kan få til i helgen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 17:07   #58
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg skal ikke begynne å trene eller slanke meg, men hvis jeg skulle ha gjort det kan det godt hende jeg hadde begynt i januar. Desember er jo en slik "løpemåned" hvor det definitivt ikke passer med noen oppstart av trening, og på januar er det jo masse tilbud etc så det er en fin tid å starte.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 18:38   #59
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg begynte faktisk å trene i november, men har hatt en liten pause i jula (kun en treningsøkt på to uker nå), så jeg må ta meg sammen og begynne igjen fra mandag av.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 14:49   #60
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

P.g.a. intens oppussing i desember ble det liten tid til trening. Nå i januar skal jeg bare fortsette å trene slik jeg gjorde før desember 2012. Jeg begynte på torsdag, og det merkes meget godt at jeg ikke har trent skikkelig på nesten en mnd. Hooii så støl jeg er, men det er litt deilig også. Og i morgen er det spinning, og jeg må si jeg gruer meg skikkelig til akkurat det. Men det må til om jeg skal komme i form til sykkelsesongen.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no