Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-11, 22:01   #21
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Det lille jeg har lest virker litt for ekstremt, men for all del, de har jo oppnådd mye bra for sin familie. For de fleste av oss går det fint an å spise sunt uten å kutte helt ut melk, gluten og alt mulig annet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:01   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Hva ER egentlig kjernesunn?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:05   #23
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg tenker selvlysende familie med høyt becquerelnivå.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:06   #24
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:06   #25
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Litt for mye av det gode tenker jeg.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:07   #26
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg tenker at dette er en bok for mødre med 4 barn og hvite ryddige hjem de har behov for å vise frem på Internett.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:08   #27
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Jeg tenker at dette er en bok for mødre med 4 barn og hvite ryddige hjem de har behov for å vise frem på Internett.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:09   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg får kvalmefornemmelser.

  Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:12   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Litt samme følelsen som da jeg fikk boken "Sprek, slank og sunn mamma" i posten, midt i hyperemesis- og bekkenløsninghelvete.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:12   #30
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg tenker at dette er atter en retning innenfor kokoernæring, og god bedring

Jeg får virkelig helt fnatt av betegnelsen kjernesunn, det høres jo ut som Noen Har Sett Lyset og Funnet Svaret.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:15   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Forresten så har ernæringsfysiologvennen min forbudt vennekretsen å legge om livet etter den boken.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:21   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg kan ikke huske at jeg reagerte veldig på tittelen. Jeg oppdaget "konseptet" før boken var kjent i Norge, i forbindelse med at jeg måtte kutte sukker, gjær, gluten og melk (blant annet) i en lang periode, og fant mange gode oppskrifter og tips der. Jeg synes boken i seg selv er helt grei, og mye av det de har fått til er supert, men det har tatt av og blitt kommersialisert til de grader. Jeg pleide å følge hjemmesiden deres med blogger og sånt, men sluttet med det da det handlet mer om å være pen og rik enn å det opprinnelige konseptet. Det er veldig synd, i grunnen. Men men, det var vel ikke det HI spurte om... Ordet kjernesunn er jo litt kvalmt, ja.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:30   #33
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

For mye av det gode tenker jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:51   #34
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg ser ikke problemet. Uten å ha lest boken, da.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:53   #35
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har ikke lest boka og kjenner ikke til den heller. Jeg får "her kommer det enda en synsebok om mat og kropp"-følelsen. Altså fullstendig uinterressant da jeg får useriøst-alternativvibber av tittelen. Omtrent som blodtypedietten.

Dette var akkurat det jeg tenkte også

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:26   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg får "her kommer det enda en synsebok om mat og kropp"-følelsen. Altså fullstendig uinterressant da jeg får useriøst-alternativvibber av tittelen. Omtrent som blodtypedietten.

Akkurat det tenker jeg også.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:29   #37
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

*Gjesp* reagerer jeg med.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:48   #38
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Ohff - slitsomt..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:57   #39
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opp før klokka fem for å stelle den økologiske kjøkkenhagen, alle får persille til frokost og så er det på fjelltur med nikkers, eplekinn og grønn te på termos, alle ungene i bæremeis og så forteller de historier om de andre familiene rundt leirbålet der de griller lyng og røtter. Sånn ser jeg for meg en kjernesunn familie

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 00:02   #40
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Forresten så har ernæringsfysiologvennen min forbudt vennekretsen å legge om livet etter den boken.

Dette er muligens veldig of topic men hvorfor? Dette er ikke noe slemt ment men jeg er genuint interessert i grunnen hvorfor dette ikke er en bra måte å ernære seg på.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no