Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Navnet skjemmer ingen" ...?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-07, 17:25   #61
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Du søkte på mannsnavnet: Vidkun
Det er 14 menn som har Vidkun som første fornavn.
Det er 7 menn som har Vidkun som eneste fornavn.



Du søkte på mannsnavnet: Adolf
Det er 215 menn som har Adolf som første fornavn.
Det er 93 menn som har Adolf som eneste fornavn.






__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 03:24   #62
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.






Ooops!! Det gikk skikkelig nedover med Adolf fra 1940 og utover ja..... mystisk...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 09:26   #63
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Denne lille artikkelen må jo med i navnedebatten!

http://www.abcnyheter.no/node/48938

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 09:33   #64
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Jeg hørte om et brødrepar i Vestfold som heter Kai Jack og Dan Mark.

Og om en i Fræna som heter Blake til fornavn, født på midten av 80-tallet.

Og en same som heter Jetfly, han har sikkert fylt 50 nå.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 10:20   #65
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg hørte om et brødrepar i Vestfold som heter Kai Jack og Dan Mark.

Og om en i Fræna som heter Blake til fornavn, født på midten av 80-tallet.

Og en same som heter Jetfly, han har sikkert fylt 50 nå.

Jeg har hørt om en stakkars jente som ble døpt Krystle Hestetræet. Ca. 1989

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:07   #66
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Og jeg har hørt om en Fallon Beate fra Haldensområdet...

Urban myth eller sant, tro?!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:44   #67
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ooops!! Det gikk skikkelig nedover med Adolf fra 1940 og utover ja..... mystisk...



Opprinnelig lagt inn av Amelie

Og en same som heter Jetfly, han har sikkert fylt 50 nå.

Litt... originalt.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:45   #68
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kjartan står på lista mi! Men alene, ikke sammen med noe annet, da.

Kjartan er fint det. Så lenge det ikke er slått sammen med Bjarte.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 16:36   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Og jeg har hørt om en Fallon Beate fra Haldensområdet...

Urban myth eller sant, tro?!

Vel, er det ganske harry i min gamle hjemby, men dette har jeg faktisk ikke hørt om før.

Jeg skal ærlig innrømme at vi valgte å hete Fallon, Angela og Chrystle da vi skulle velge engelske navn i engelsktimen i 4. klasse, men .......

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:24   #70
samra
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 14
samra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Jeg hørte en historie om en mann med et spesielt etternavn. Særlig i kombinasjon med fornavnet..... Her er historien:

Hans skulle gifte seg og presten spør hans kommende frue: "Tar du, Astrid Olsen, Hans Lem som ved din side står........?"


Hans LEM!!!!! Den er ufin synes jeg.



Ellers må jeg si meg enig med flere her at navnet skjemmer i noen tilfeller. Det er låv å bruke vett mener jeg.

samra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:30   #71
samra
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 14
samra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Jeg tror forøvrig at vi om kort tid tar helt av i norge ang navn vi også. Se på usa. Der kaller jo kjendiser barna sine Rocket, Racer, Denim, Diesel, Tullulah, Pilot Inspector og enda verre navn.....

Hva tenker man egentlig når man kaller ungen for Pilot Inspektør? Jeg bare spør

Jeg tror jeg skal gå for SkinnjakkeJohnny hvis jeg får en gutt. Eller TøydukkeAnna hvis jeg får en datter

samra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:36   #72
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Jeg er ikke så glad i engelske eller andre utelandske navn uttalt på Norsk, og da gjerne bredt trøndersk heller.

F.eks.


Mange som har tatt navn fra dårlig kiosklitratur. I England er det jo vanlig å bruke forkortelser i dagligtale mens en har fulle navn som "døpenavn". Det er ikke så mange som er døpt Steve, Chris, Rob, Robbie osv. Når da denne forkortelsen blir egennavn på nors synes jeg det er pussig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no