Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vin i butikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-13, 21:16   #61
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vin i butikken

Men om godt vareutvalg, tilgjengelighet, var argumentet for pol, da ville det vært svært mange andre ting på listen over hva jeg ville staten skulle monopolisert før alkohol altså! Vin liksom, godt ja, men lett og ofre om man kunne fått prima kjøtt, fisk, kino, restauranter.. Lista hadde vært lang før vinflaska!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 21:24   #62
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vin i butikken

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men om godt vareutvalg, tilgjengelighet, var argumentet for pol, da ville det vært svært mange andre ting på listen over hva jeg ville staten skulle monopolisert før alkohol altså! Vin liksom, godt ja, men lett og ofre om man kunne fått prima kjøtt, fisk, kino, restauranter.. Lista hadde vært lang før vinflaska!

Nei jeg mener ikke at lista er lang før vinflaska.
Nå kjenner jeg ikke statistikken, men jeg tror det er alkoholpolitisk smart å ha tilgang på kvalitetsvarer i distriktene.
http://www.forskning.no/artikler/2010/juni/252740

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 21:26   #63
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vin i butikken

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Nei jeg mener ikke at lista er lang før vinflaska.
Nå kjenner jeg ikke statistikken, men jeg tror det er alkoholpolitisk smart å ha tilgang på kvalitetsvarer i distriktene.
http://www.forskning.no/artikler/2010/juni/252740

Ok, nå forstod jeg ikke helt hva du mente? At jeg sa konsumet hadde økt? Jeg vil tro drikkekulturen har endret seg noe over disse årene også, vi reiser mer og blir mer kontinentale.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 21:29   #64
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vin i butikken

Vi har jo også hatt noen fæle episoder med hjemmebrent også, alt dette sammenfaller jo. Og du kan jo ikke si at det ikke vil være utsalg av drikkevarer der dette finnes idag om monopolet falt? Dagens butikker går jo med fortjeneste, om ikke blir de lagt ned.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 21:47   #65
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vin i butikken

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vi har jo også hatt noen fæle episoder med hjemmebrent også, alt dette sammenfaller jo. Og du kan jo ikke si at det ikke vil være utsalg av drikkevarer der dette finnes idag om monopolet falt? Dagens butikker går jo med fortjeneste, om ikke blir de lagt ned.

Jeg tror ikke de fæle episodene med hjemmebrent har like stor betydning som det bedre tilgang på kvalitetsvarer har hatt. Fæle episoder har det vært i generasjoner.

Når det er sagt kan det godt hende at ting blir bedre bare private får slippe til, men jeg har ikke sett mange gode argumenter for det. Er det prinsippet om statlig eierskap du mener er feil? At ikke vi har statlig kjøtt eller ostemarked er vel ikke et argument for å endre en ordning som fungerer? Det er vel på tale å få statlig regulering av tobakkssalg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 21:56   #66
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vin i butikken

Nei, jeg synes som utgangspunkt ikke noe bør være monopolisert, men at et argument for kan være det alkoholpolitiske. Som tidligere nevnt, kort oppsummert.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no