Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Overvåkning"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 12:11   #41
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: "Overvåkning"

Den mest sannsynlige grunnen til den store regningen er kanskje noe slikt?

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:40   #42
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det jeg kan fortelle er at jeg kjenner til flere tilfeller der nedlastning av ulovlig materiale har foregått hvor dette har blitt oppdaget, rapportert og politiet har stått på døren for å hente utstyr.

OK, sånt ulovlig materiale, ja. Da snakker vi om politietterforskning, der politiet har overvåket forbindelsen til en bestemt abonnent, hvilket de kan gjøre etter å ha fått rettslig kjennelse. Akkurat som telefonavlytting.

Men det er jo noe annet enn det du antydet tidligere:

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Ikke minst, det skal mye til men det sitter en gruppe mennesker og overvåker internettrafikken as we speak. De følger med nedlastning, overvåker enkelte ip-adresser og ikke minst gir informasjonen videre til de som kan agere på den.

Her antyder du at "noen" driver generell overvåkning av internettrafikken, men det var kanskje ikke det du mente?

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:43   #43
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Her antyder du at "noen" driver generell overvåkning av internettrafikken, men det var kanskje ikke det du mente?

Ikke det jeg mente, beklager at jeg har utrykket meg klosset.

  Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:51   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Overvåkning"

Når det gjelder det å hacke seg inn på folk sine mobiltelefoner og at "alt er mulig", så er det veldig interessant at folk tror at "alt er mulig" betyr at det faktisk blir gjort. Det er jo mulig å sende folk til månen også, meeeen det har ikke vært så mange og jogget rundt der oppe. Samme med at man kan få en komet i hodet - når som helst faktisk! - det er ikke den vanligste dødsårsaken.

At noe er mulig betyr ikke at det skjer. Den overvåkingen som foregår er nok høyst privat av type lurking på ektefelle/samboer/kjæreste. (Og der har man som regel mulighet til å se i pengeboken etter passord, eller gjennomsøke hjemmekontoret etter gullapper.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:54   #45
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Ikke det jeg mente, beklager at jeg har utrykket meg klosset.

OK, da tror jeg vi er ganske enige

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:00   #46
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Når det gjelder det å hacke seg inn på folk sine mobiltelefoner og at "alt er mulig", så er det veldig interessant at folk tror at "alt er mulig" betyr at det faktisk blir gjort. Det er jo mulig å sende folk til månen også, meeeen det har ikke vært så mange og jogget rundt der oppe. Samme med at man kan få en komet i hodet - når som helst faktisk! - det er ikke den vanligste dødsårsaken.

At noe er mulig betyr ikke at det skjer. Den overvåkingen som foregår er nok høyst privat av type lurking på ektefelle/samboer/kjæreste. (Og der har man som regel mulighet til å se i pengeboken etter passord, eller gjennomsøke hjemmekontoret etter gullapper.)



Hvem andre skulle ha interesse av hva jeg driver med, enn noen som kjenner meg og ikke får tilfredsstilt nysgjerrigheten sin? Ikke er jeg rik, ikke er jeg berømt, ikke driver jeg med noe hemmelig, ikke driver jeg med noe kriminelt. Jeg er dønn kjedelig. Og sånn er de fleste av oss. Jeg tror ikke at noen bevisst sikter seg inn på meg, med mindre de kjenner meg og tror de kan finne noe personlig grums.

Hadde jeg derimot vært kronprinsesse eller leder for et politisk parti ville jeg antatt at sjansen for at fremmede snokere var ute etter akkurat MEG var større.

Jeg er ikke interessant nok. Ingen paparazzier i hagen min eller noen ting.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:16   #47
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg er ikke interessant nok. Ingen paparazzier i hagen min eller noen ting.

Men du, om du sender et tips om at en eller annen stor kjendis e rpå besøk hos deg, så fikser det seg fort. :løsningsorientert:

  Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:17   #48
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Den overvåkingen som foregår er nok høyst privat av type lurking på ektefelle/samboer/kjæreste. (Og der har man som regel mulighet til å se i pengeboken etter passord, eller gjennomsøke hjemmekontoret etter gullapper.)


Nok en grunn til å leve singeltilværelse.

  Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:20   #49
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Men du, om du sender et tips om at en eller annen stor kjendis e rpå besøk hos deg, så fikser det seg fort. :løsningsorientert:

Godt tenkt! Kanskje jeg skal produsere et tvilsomt foto av meg og Michael Jackson, og få det til å se ut som om han er på verandaen min? Sende det til Se og Hør?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:23   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av him, her.

At noe er mulig betyr ikke at det skjer. Den overvåkingen som foregår er nok høyst privat av type lurking på ektefelle/samboer/kjæreste. (Og der har man som regel mulighet til å se i pengeboken etter passord, eller gjennomsøke hjemmekontoret etter gullapper.)

Det kan også skje. Selv uten passord eller gule lapper tilgjengelige.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:26   #51
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Godt tenkt! Kanskje jeg skal produsere et tvilsomt foto av meg og Michael Jackson, og få det til å se ut som om han er på verandaen min? Sende det til Se og Hør?

Da kan vi si: "Vi kjenner en som er i Se og Hør". Det hadde vært noe det.

  Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:34   #52
IdaM
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 137
IdaM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Overvåkning"

[quote=Kirsebær;1817896] Jeg kan ikke annet enn å si at du høres en smule paranoid ut, men det er mulig du har dine grunner altså.

Ja, jeg ser den . Var i utgangspunktet et uskyldig spørsmål som har gått litt ut av dimensjoner

__________________
Storesøster 02
Lillesøster og Lillebror 07
IdaM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:43   #53
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det kan også skje. Selv uten passord eller gule lapper tilgjengelige.

Ja. Poenget er bare at hvis man er sammen med/bor samme med noen så har man helt andre muligheter enn hvis vedkommende sitter i et annet hus. Man kan feks installere programvare som avlytter keybordet, trenger ikke å være gule lapper innvolvert i det hele tatt.

Men for "vanlige" folk er det med hacking det samme som med drap og/eller voldtekt. Man hører sikkert mest om drap av tilfeldige forbipasserende av en psykotisk gjerningsmann eller overfallsvoldtekter. Men de fleste drap og voldtekter skjer i nære relasjoner.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:49   #54
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Overvåkning"

Opprinnelig lagt inn av IdaM, her.

Ja, jeg ser den . Var i utgangspunktet et uskyldig spørsmål som har gått litt ut av dimensjoner

Det er jo sjarmen med fp.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no