Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte mødre"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-06, 15:31   #421
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Jeg er ikke miss Norway, men utfra det jeg vet om kjemi og fysiologi antar jeg at hydrolyserte melkeproteiner er lettere å bryte ned for tarmen, og dermed gir mindre mage-/tarmplager. Det vil ha liten virkning på evt. allergireaksjoner som skjer systemisk, altså i blod/lymfe.

Derfor vil MME f.eks. øke risikoen for auto-immune sykdommer som diabetes T1, på lik linje med vanlig melk. Såvidt jeg vet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 15:34   #422
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er ikke miss Norway

... men du blir det nok snart.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 15:35   #423
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

... men du blir det nok snart.


__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 16:33   #424
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Det holder leeeenge med 1 *snakkeraverfaring*


__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 16-11-06 kl 16:39. Årsak: la til en høflighetsknegg
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 19:28   #425
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

... men du blir det nok snart.








__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 19:35   #426
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Det holder leeeenge med 1 *snakkeraverfaring*



You slag!

*intern*

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:35   #427
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.



You slag!

*intern*

Du vet, too much of a good thing

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:36   #428
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Jeg har ikke lest hele tråden, men ser at man liksom ikke skal gi fisk før de er 1 år. Hvorfor lages det middagsglass med fisk fra 8 mnd da?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:56   #429
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har ikke lest hele tråden, men ser at man liksom ikke skal gi fisk før de er 1 år. Hvorfor lages det middagsglass med fisk fra 8 mnd da?


Ikke vet jeg, men jeg stoler mer på helsepersonell, forskere og sånt enn på barnematprodusenter.

Forresten så er det vel slik at man anbefaler å vente med fisk for de barna som er i faresonen for å utvikle allergi?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:58   #430
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ikke vet jeg, men jeg stoler mer på helsepersonell, forskere og sånt enn på barnematprodusenter.

Forresten så er det vel slik at man anbefaler å vente med fisk for de barna som er i faresonen for å utvikle allergi?

Jeg trodde det gjalt fet fisk, mtp tungmetaller og annen forurensing. Men så har jeg ikke oppdatert meg helt i det siste.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 22:04   #431
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Nå finnes det jo gjerne både gluten og melk i barneglass som står oppført med 4mnd. Så det er vel ingen sammenheng mellom anbefalinger og innhold i babyferdigmat. Jeg har en pakke med grøt som det står "Fra 4 mnd, men WHO anbefaler fra 6 mnd" (tror det står det, tysken min er ganske sheise)

Fra "Bibelen"*: Kjøtt og fisk er viktig for jerntilførsel og bør inkluderes i kosten i annet levehalvår
*Dvs Mat for Spebarn utgitt av Sosial og Helsedirektoratet.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 16-11-06 kl 22:14.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 22:35   #432
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ikke vet jeg, men jeg stoler mer på helsepersonell, forskere og sånt enn på barnematprodusenter.

Forresten så er det vel slik at man anbefaler å vente med fisk for de barna som er i faresonen for å utvikle allergi?

Jeg fikk beskjed om det fra helsestasjonen. Både når det gjaldt fisk, sitrus og jordbær. Så lenge man ikke har allergi i familien kan man godt begynne å gi dette forsiktig før de er ett år. Fikk beskjed om at det kun var melk jeg skulle vente med (ja, og nøtter/peanøtter selvfølgelig). Hvis jeg imidlertid skulle introdusere melkeprodukt tidligere skulle jeg ikke gi yoghurt, for der er det tilsatt ekstra melkeprotein for at den skal bli tykkere. Da var det bedre å gi kefir sa helsesøstra. "For det liker de merkelig nok" føyde hun til (for som miss Norway lærte oss tidligere her så er det ikke egentlig pga allergifare, men pga at tarmen ikke er moden for å fordøye melkeprotein enda, så det blir en annen situasjon enn med fisk etc).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 22:49   #433
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Da var det bedre å gi kefir sa helsesøstra. "For det liker de merkelig nok" føyde hun til (for som miss Norway lærte oss tidligere her så er det ikke egentlig pga allergifare, men pga at tarmen ikke er moden for å fordøye melkeprotein enda, så det blir en annen situasjon enn med fisk etc).

Kefir er vel noe av det aller sunneste man kan drikke av melkeprodukter, også for voksne? Inneholder ikke det veldig mye av disse sunne melkesyrebakteriene?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 12:21   #434
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

At ting er i handelen betyr ikke at det er bra. At feks gåstol er i handel, tar jo noen som et argument for at det er ok, ikke sant? Man kan aldri stole på at markedskreftene i seg selv er en garanti for kvalitet.

I fht fisk har jeg ikke hørt at man skal vente lenge med det, i hvertfall ikke vanligvis. Jeg trodde også at fisk (i ren form) kan introduseres andre levehalvår, altså samtidig med at de begynner med annen middagsmat. Most kokt laks, most kokt torsk osv sammen med poteter, kokte eller raspede gulrøtter, most brokkoli og smeltet smør.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 17-11-06 kl 13:37.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 13:32   #435
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Man bør vel bare vente med fisk om man har allergier i familien, eller det er fare for at barnet kan ha allergier, basert på tidligere erfaringer. :?:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 13:37   #436
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Man bør vel bare vente med fisk om man har allergier i familien, eller det er fare for at barnet kan ha allergier, basert på tidligere erfaringer. :?:

Ja, det er jeg enig i. Vi tok det med ro med fiskeintroduksjonen, pga sterk allergi hos min bror. Men generelt er det ikke noe problem, tror jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 13:42   #437
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, det er jeg enig i. Vi tok det med ro med fiskeintroduksjonen, pga sterk allergi hos min bror. Men generelt er det ikke noe problem, tror jeg.

Da er vi jo helt enige da!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 16:55   #438
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, det er jeg enig i. Vi tok det med ro med fiskeintroduksjonen, pga sterk allergi hos min bror. Men generelt er det ikke noe problem, tror jeg.

Det tror ikke jeg heller. Fiskekaer, derimot ...

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no