Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Håndholdt dampdings - noen som har det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-18, 09:27   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Håndholdt dampdings - noen som har det?

Sånn som man kan ta over skjortene når de er på kleshenger, slipper strykebrettet og strykekanter. Er det lurt? Bruker dere den? Er den bra nok? Slipper vi å stryke med brett og greier da? Hvilken type? Her i huset strykes det mange skjorter, drømmer om en enklere løsning...

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 09:29   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Jeg henger i tråden for nysgjerrighets skyld - en sånn dampdings ser jo fantastisk ut i reklamer!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 09:32   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Jeg har dampgenerator (ser ut som stort strykejern), og jeg kan dampe klær mens de henger på hengeren. Det fungerer utrolig bra på enkelte materialer, og sånn passe på en del andre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 09:38   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Jeg har en sånn dings. Den kan ikke erstatte strykejernet helt, men det er ikke langt unna. Får tatt unna det verste, men jeg får ikke helt taket på skjortekrager og slikt med den.
Min er en billigvariant, som betyr at den har ledning, litt liten vanntank og veier en del. Jeg har vurdert å oppgradere.
Har denne:
https://www.power.no/hjem-og-fritid/...amer/p-248069/

Fikk den til jul for noen år siden, perfekt ting å ønske seg fra farmor.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 11:31   #5
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Jeg synes ikke den er bra nok, tar det letteste, men ikke nok.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 11:37   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Ja, jeg har! Jeg syns det fungerer veldig greit til hverdags og veldig greit til dresser, bunader osv. Jeg bruker min flere ganger i uken på morgenen før jeg drar på jobb. Cluet er bare å komme igang å bruke den. Penskjorter og bunadsskjorter er den ikke god nok til, syns jeg. Mannen bruker, heldigvis for ham, strykefrie penskjorter.

Vi henger opp skjorter og lignende til tørk så da er de ikke så krøllete når de skal "strykes". Det var mannen som kjøpte den og jeg var litt skeptisk fra starten av, men jeg bruker den mest.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 12:08   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi henger opp skjorter og lignende til tørk så da er de ikke så krøllete når de skal "strykes".

Ja, det er i grunnen alfa og omega om man skal dampe det noelunde fint. Er det skikkelig krøllete kan du bare glemme det uten vanlig stryke/dampjern.

Bunadskjorter stryker jeg armer og krager på, og så damper jeg resten. Det går mye fortere med store skjorter. Må uansett stryke sjal og forkle.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 14:02   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Har jeg lurt på, også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 17:34   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Vi hadde sånne da jeg jobbet i klesbutikk og de tok absolutt alt. Mye enklere enn strykejern. Men det var nok den industrielle varianten da.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 21:48   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg henger i tråden for nysgjerrighets skyld - en sånn dampdings ser jo fantastisk ut i reklamer!

Jeg åpna også tråden for nysgjerrighetens skyld, jeg leste "Håndholdt damedings", og lurte på om det var hva jeg trodde det var. Det var det ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 21:54   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Jeg kan bare bidra med at håndholdt dampdings IKKE anbefales å bruke etter at man har fått på seg skjorta. Jeg hadde brennemerke bortetter magen veldig lenge etterpå..

Jeg har bare testet det noen få ganger på hengende klær, og syns vel ikke helt det gjør jobben, nei. Testet det typisk på krager og kanter som har brettet seg litt på tross av at det har blitt tørket hengende.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 22:14   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg åpna også tråden for nysgjerrighetens skyld, jeg leste "Håndholdt damedings", og lurte på om det var hva jeg trodde det var. Det var det ikke.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 22:23   #13
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Jeg har, men bruker det sjelden etter at jeg fikk vaskemaskin med dampprogram. :feeder inn nytt behov dere ikke visste dere hadde:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 15:35   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg åpna også tråden for nysgjerrighetens skyld, jeg leste "Håndholdt damedings", og lurte på om det var hva jeg trodde det var. Det var det ikke.

Det er det veldig ikke. Håndholdt dampdings må for all del ikke i nærheten av edle damedeler.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 16:19   #15
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg har, men bruker det sjelden etter at jeg fikk vaskemaskin med dampprogram. :feeder inn nytt behov dere ikke visste dere hadde:

Denne tråden fikk meg til å prøve dampprogrammet på vaskemaskinen (som jeg har hatt i ett år (), og det var jo genialt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 19:05   #16
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Jeg har også dampprogram på vaskemaskinen..., hva skal det brukes til ?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 19:13   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Friske opp feks skjorter og kjoler som ikke er skitten med svetteflekker og andre flekker, men som likevel ikke er rene. Jeg dampet yngstes bunadskjorte i dag. Den ble brukt i konfirmasjon på lørdag, og skal brukes igjen 17. mai. Ikke skitten, men ikke klar til bruk likevel. Gjorde det samme med mannens dress-skjorte. Bunadskjorter må jeg glatte over (men ikke stryke sånn hardt og lenge), dress-skjorten er glatt og klar til bruk.
Genialt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 19:38   #18
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Hvordan ser dampsymbolet ut? Jeg har ny & fancy vaskemaskin men bruker bare de samme gamle programmene. Kanskje dette vil gjøre bunadsskjortestrykingen litt lettere?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 21:02   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

På min maskin (Grundig) står det «Damp.Oppfrisking.» Ingen symbol.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 23:50   #20
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndholdt dampdings - noen som har det?

Jeg har en to år gammel aeg, noen som vet om aeg har programmet på noen av sine modeller? :ber:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no