Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gjærmonopol

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-18, 01:47   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Gjærmonopol

Hvorfor fins tørrgjær kun i pakninger på 50 gram og i den idiotiske posen man må ha spesialverktøy (saks) for å åpne? Hva er grunnen til at ingen har utfordret Iduns gjærmonpol?

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 01:50   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjærmonopol

Coop selger egen gjær. Ikke at de har bedre poser eller annen vekt. Heller det motsatte. Jeg tømmer posen over i en liten boks med lokk når jeg baker langtidsheving(har noen fine fra sistema) Da kan jeg bruke en pose til 4-5 deiger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 02:12   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjærmonopol

Man trenger ikke saks for å åpne gjærposer så lenge man har hjørnetenner. :gammeltjungelordtak:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 09:39   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjærmonopol

Faktisk, utrolig nok - så ER det noen hakk for åpning i gjærposene, de er bare litt langt ned på posen. At patenten er fantastisk skal jeg ikke påstå.

Jeg bruker nesten alltid lite gjær (og mye tid) ved baking og er enig i at det er irriterende å veie opp noen gram gjær. Det smarteste tipset mitt er å finne ut hvor mye en teskje er i gram og forholde seg til det.

Jeg bruker ikke vekt på gjær, slumper alltid. Tar litt gjær på en skje eller tømmer i hånda for øyemål. Jeg lukker gjærposen med en strikk eller klips. Den holder seg da åpnet mist et par uker.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 10:49   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjærmonopol

Jeg bruker bare tørrgjær på hytta, og no-knead-oppskrifter med et lite gjær. Har dermed alltid åpne gjærposer, har aldri tenkt over at de har holdbarhet. Jeg dryssser bare litt oppi deigen, det fungerer som bare det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 15:33   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjærmonopol

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg bruker bare tørrgjær på hytta, og no-knead-oppskrifter med et lite gjær. Har dermed alltid åpne gjærposer, har aldri tenkt over at de har holdbarhet. Jeg dryssser bare litt oppi deigen, det fungerer som bare det.

Jeg har faktisk opplevd at den har vært død, men sikkert flere måneder gammel åpen pose

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 18:14   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjærmonopol

Takk for info om Coop gjær og rivehakk i posene. Jeg kunne ønske meg en gjærdispenser hvor man kunne klikke/ trykke ut 1 gram tørrgjær om gangen. Jeg sender en mail til Idun!

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 23:21   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gjærmonopol

Jeg kjøper tørrgjær i stor pose. Har det sikkert på helsekost og lignende butikker. Jeg kjøper de på Etikken i Trondheim. Veldig kjekt å ha i en boks og bruke skje til å ta det en trenger. Den er glutenfri.

Link for info: https://www.kinsarvik.no/matvarer/ba...k-yeast-125-gr

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no