Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-18, 20:02   #21
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Edamer er feit ost og smelter lett. Ostesmørbrød?

Det betyr at det halvtørre brødet også blir brukt opp. Det blir kveldsmaten i dag.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 20:04   #22
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Her ble det fruktsalat til kveldsmat nettopp. Kjekt å bruke opp det som finnes i kjøleskapet.
Fryse fløte var et lurt tips, går vel fint selv om den gikk ut på dato i går?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 20:07   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg hadde frosset den fløten selv om zen gikk ut i går. Den er like fersk og fin hvis den har vært kjølig hele tiden.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 20:23   #24
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg synes oppvarmet kalkun smaker fælt (så alt av supper, gryteretter og lignende med kalkunrester utgår) så vi sliter med å bruke opp kalkunrester. Laget kalkun-club sandwich i dag, det ble godt i allefall.


Og så lurer jeg litt på hvorfor denne tråden ligger under Grønne Fingre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 20:31   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns også det er vanskelig å bruke opp feite melkeprodukter. Vi bruker utrolig lite av det, og ingen av oss liker det særlig godt. Jeg greide p bruke inn en del matfløte i en nyttårskake, men nå har jeg 7 dl. kulturmelk jeg må ta knekken på.

Litt blir rislapper til kvelds sammen med ristester.

Hva gjør jeg med et beger indisk saus, mon tro?

Kulturmelk er godt i sjokoladekake. Kaken kan du fryse, så har du til senere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 20:34   #26
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg har laget en ekstra porsjon waldorfsalat i dag, og servert med kyllingfilet (som hadde vært i leirgryte sammen med sitron, olje, krydder, løk og hvitløk).

Resten av stangsellerien og de andre grønnsakene skal spises med dip.

Jeg har en kartong havrefløte, den går i vaffelrøren til helgen, tenker jeg.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:07   #27
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Kulturmelken lager du raita av og så lager du en indisk gryte med sausen du har igjen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:08   #28
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Tok litt av fløten og fordelte den i en isbit-form - takk for tips!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:17   #29
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg bruker melkeproduktrester av nesten alle slag i vafler. (Men vi er seks i familien, og serverer gjerne vafler til en liten flokk av barnas venner, så det går nok større kvanta vaffelrøre hos oss enn mange andre. )

I morgen skal jeg spise omelett med kalkun, poteter og rosenkål.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:23   #30
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg har laget suppe til i morgen med kraften fra dagens kyllingfileter, og de aller siste restene av stangselleri.

Suppen er ellers fritt etter denne oppskriften: http://outdoorkids.blogg.no/15052466...d_plser_3.html

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:23   #31
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg hadde woket rosenkål med bacon til lunsj i dag. Middagen ble bolognese med alle slitne grønnsaker fra kjøleskapet i tomatsausen, og kjøttdeig og kokte linser fra fryseren. Kidsa får det samme i morgen (rester), jeg fant en porsjon steinbitwok i fryseren.

Kulturmelk hadde blitt vafler eller amerikanske pannekaker. Går fint å fryse ferdig stekt, og varmes opp igjen når de skal spises.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:26   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Nei, det st vi bare er tre vanskeliggjør det noen ganger, syns jeg. Å bake en sjokoladekake å ha i fryseren blir nesten too much, for det er jo så lite vi kan spise av den.

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Kulturmelken lager du raita av og så lager du en indisk gryte med sausen du har igjen.

Det var en god idé. Da blir jeg kvitt litt mer av den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:29   #33
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Vi hadde laks med diverse grønnsaker i dag. I morgen blir det Pasta carbonara - har egg, creme fraiche, mye ost og en del bacon. Torsdag tar vi noe med couscous - lillesøster er da borte (hun kan ikke spise couscous). Ellers lagde jeg havrelapper til kveldsmat i dag og fikk brukt opp gammel skummet melk, gammel h-melk og en del egg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:44   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Fin tråd!

Hva tror vi om pinnekjøtt i jordskokksuppe?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:44   #35
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Edamer og annen hvitost kan rives og fryses. Vi fryser i porsjonspakker til pizza og lasagne.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:51   #36
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det st vi bare er tre vanskeliggjør det noen ganger, syns jeg. Å bake en sjokoladekake å ha i fryseren blir nesten too much, for det er jo så lite vi kan spise av den.

Det var en god idé. Da blir jeg kvitt litt mer av den.

Vi er også bare tre, og de gangene vi har sjokoladekake så deler jeg den opp i biter, så er det enklere å ta opp bare de vi trenger.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 21:57   #37
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.003
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Suppe på fenalåret.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:01   #38
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Raita var et veldig godt forslag. Med denne oppskriften blir keg kvitt enda flere tomater: http://oppskrift.klikk.no/raita/1281/

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:06   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Edamer og annen hvitost kan rives og fryses. Vi fryser i porsjonspakker til pizza og lasagne.

Lurt! Hvor lenge holder det i fryseren?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:19   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vi er også bare tre, og de gangene vi har sjokoladekake så deler jeg den opp i biter, så er det enklere å ta opp bare de vi trenger.

Ja, det hender at jeg gjør det altså. Men noen ganger føler jeg at restene bare genererer mer rester som tar enda større plass i fryseren.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no