Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-16, 13:59   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.931
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg har kommet inn i en jentegjeng som jeg kjente en gang i tida. De har hengt sammen i flere år mens jeg har bodd utenbys. De kjenner hverandres barn og har hatt mye greier sammen med barn, mens både mine og deres barn var såpass store da jeg ble med at jeg ikke har noe forhold til barna deres og de har ikke noe forhold til mine barn. Barna hadde ikke visst hvem jeg er hvis vi møtes på gata, og jeg vet stort sett ikke hvem de er av utseende.

De siste årene har barna kommet i konfirmasjonsalder. Hvert år er det innsamling til konfirmasjonsgaver. Hadde du gitt konfirmasjonsgave til disse venninnenes barn eller ikke? hadde du forventet konfirmasjonsgave til ditt eget barn?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:01   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg hadde ikke gitt, og ikke forventet å få.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:04   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg er med på fellesgaver i tilsvarende setting. Baker også gjerne til selskapet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:04   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Hvis du er mye sammen med mødrene: ja, jeg hadde gitt en liten oppmerksomhet. Men jeg liker å gi gaver.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:05   #5
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg hadde gitt. For meg er det enkleste utvei. Er jeg i tvil så gir jeg.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:13   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.170
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg gir en 250-lapp til ungdommer der jeg har relasjoner til foreldrene deres.
Min erfaring når det gjelder fra å motta gaver i sånne relasjoner er at noen gir og noen ikke, men jeg tror ikke så mange går rundt å tenker på hvem de forventer gaver fra, bortsett fra nærmeste familie.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:18   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.931
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Men dere tenker da altså at det ikke gjør noe at barnet spør "Hvem er Per og Anne?" når/hvis de leser i kortet?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:22   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.707
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hadde ikke gitt, og ikke forventet å få.

Jepp. Har gjort det mange ganger, gavene går stort sett i penger som blir samlet inn fra gjengen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:24   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg gir en 250-lapp til ungdommer der jeg har relasjoner til foreldrene deres.

Jeg gjør derimot aldri det. Det kan da potensielt bli veldig dyrt? Den eneste gangen jeg har gitt konfirmasjonsgave til annet enn konfirmasjoner jeg har vært bedt i, var til min nærmeste nabo. Jeg synes det virker både slitsomt, dyrt og ganske ...unødvendig (i mangel av et bedre ord) å skulle styre med slikt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:25   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men dere tenker da altså at det ikke gjør noe at barnet spør "Hvem er Per og Anne?" når/hvis de leser i kortet?

Nei, akkurat DET gjør ingenting. Da jeg var utvekslingsstudent i USA fikk jeg penger til graduation fra folk jeg ikke ante hvem var. Jeg syntes det var utrolig merkelig, men ikke noe jeg reagerte negativt på.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:38   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.170
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men dere tenker da altså at det ikke gjør noe at barnet spør "Hvem er Per og Anne?" når/hvis de leser i kortet?

Næh, jeg synes ikke det gjør noe. Ungene mine fikk f. eks konfirmasjonsgaver fra sine besteforeldres omgangsvenner, folk de vel ikke aner hvem er, men det var da bare å forklare relasjonen.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg gjør derimot aldri det. Det kan da potensielt bli veldig dyrt? Den eneste gangen jeg har gitt konfirmasjonsgave til annet enn konfirmasjoner jeg har vært bedt i, var til min nærmeste nabo. Jeg synes det virker både slitsomt, dyrt og ganske ...unødvendig (i mangel av et bedre ord) å skulle styre med slikt.

Det er sikkert ulike tradisjoner i ulike relasjoner, steder og nabolag, men jeg er vokst opp med konfirmasjonsgave fra halve bygda og foreldrene mines kollegaer, og stedet og familien jeg flyttet til er noenlunde lik, så for meg er det en tradisjon.
Det er en hyggelig oppmerksomhet synes jeg, og jeg har gått over listene her vi bor nå og der er det 4 stk vi gir til, og i den utvidede vennekretsen vår er det 2 som har konfirmant.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:42   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.384
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg kunne godt ha bidratt til en fellesgave, eller puttet 200 kr og et kort i en konvolutt hvis jeg var god venn med foreldrene, selv om jeg ikke kjente barnet noe særlig.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:45   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er sikkert ulike tradisjoner i ulike relasjoner, steder og nabolag, men jeg er vokst opp med konfirmasjonsgave fra halve bygda og foreldrene mines kollegaer, og stedet og familien jeg flyttet til er noenlunde lik, så for meg er det en tradisjon.
Det er en hyggelig oppmerksomhet synes jeg, og jeg har gått over listene her vi bor nå og der er det 4 stk vi gir til, og i den utvidede vennekretsen vår er det 2 som har konfirmant.

Ja, det er helt sikkert kulturelt betinget. Jeg er IKKE vant til det fra min oppvekst, så det er vel derfor det føles veldig fjernt for meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:50   #14
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg hadde definitivt gitt, hvis det var sånn at jeg var del av en venninnegjeng og at det var vanlig at det ble samlet inn fellesgave i den gruppen. Sært å ikke ville være med da syns jeg.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:51   #15
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.931
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Hmm. Jeg ser at røkla har en annen mening enn jeg har. Jeg tenker at vet ikke ungene hvem giver er så utgår gave. Både når det gjelder hva jeg forventer til mine barn og fra meg til andres barn. Og det har ikke med pengene å gjøre, jeg kan godt gi fem tusen kroner til Røde Kors eller Leger uten grenser og er generelt lite gjerrig når det gjelder å gi bort.

Jeg er litt overrasket, men det har man jo ikke vondt av.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:51   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg er også vant til at man gir gaver selv om man bare har relasjon til foreldrene. Både nå og da jeg selv sto til konfirmasjon.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:52   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg tenker ikke så mye på at ungene ikke vet hvem giver er, men rett og slett at det er litt unødvendig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:53   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.384
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tenker ikke så mye på at ungene ikke vet hvem giver er, men rett og slett at det er litt unødvendig.

Det er mye som er unødvendig her i verden, men som bare er litt hyggelig. Spør du meg er hele konfirmasjonen unødvendig.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:55   #19
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Hvis det er vanlig at det samles inn til felles gave, og dette også vil gjelde dine egne barn når de når konfirmasjonsalder, tenker jeg at det er naturlig å gi en litt. Jeg og mine venn(inn)er gir ikke gaver til hverandres barn (selv ikke når vi og barna sees jevnlig) så her ville det føltes veldig merkelig, spesielt når man ikke har noe som helst forhold til barnet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:55   #20
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.931
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg er også vant til at man gir gaver selv om man bare har relasjon til foreldrene. Både nå og da jeg selv sto til konfirmasjon.

Jeg vet hvem hver eneste av de som gav meg gave til konfirmasjonen var. Jeg hadde synes det var rart å få gave av noen jeg ikke visste hvem var.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no