Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spisestue

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-14, 03:02   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vårt oljede eikebord tåler søl utrolig godt, så lenge vi husker å olje det jevnlig.

Vi har bord i oljet valnøtt, som brukes daglig, og det er også svært hardført overfor søl, så lenge det er godt oljet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 03:15   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spisestue

Vi står på trappene og skal bytte i disse dager, jeg har falt veldig for Cross bordet hos Home&Cottage - jeg ikke ha 1 bein i hvert hjørne, beina er alltid i veien når man skal plassere stoler. Vi skal ha spisesofa og derfor også upraktisk med 4 bein.. Dette er gråbeiset eik.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 09:32   #23
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue

Vi slo frå oss ein del av dei olja borda då vi kjøpte spisebord for to år sidan, nettopp med tanke på søl. Det krev ein del vedlikehold å heile tida halde bordplata så metta med olje, at ikkje andre flekkar trekk inn i treverket og sett seg. Så vi valde å gå for bord med lakka flate, sjølv om dei olja borda ser lekre ut i butikkane.

Eg synest valnøtt er fint, men tenker at det kjem an på interiøret og totalløysinga. Det er mørkt og vil nok sluke ein del lys, viss det står i eit lite eller mørkt rom. Men i eit større tom med mykje dagslys, vil det kunne bli veldig fint.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:18   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue

Det som er bra med oljede bord er at hvis man får en skramme i overflaten er det bare å pusse og olje og det blir som nytt. Jeg fikk fjernet sprittusjmerker til og med fra et salongbord. Må ta en oljerunde snart igjen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:35   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det som er bra med oljede bord er at hvis man får en skramme i overflaten er det bare å pusse og olje og det blir som nytt. Jeg fikk fjernet sprittusjmerker til og med fra et salongbord. Må ta en oljerunde snart igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 17:15   #26
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spisestue

Valnøtt er på vei inn igjen, men om du ikke er så opptatt av trender hadde jeg gått for det du tror du vil være komfortabel med i det lengre løp. Jeg valnøtt, og har derfor valgt møbler i dette, men det fordrer (for vår del) at vi kombinerer det med mye hvitt for å ikke få det for mørkt. Men jeg anser møblene våre som relativt klassiske, og har planer om å ha dem i mange år til (har hatt dem i straks 8 år nå).

Ulempen med finér (som vi har) er at man ikke kan pusse ned riper så selv om det er mer arbeid med oljet er man egentlig bedre sikret fine møbler over lengre tid. Selv med lakket overflate vil det jo kreve en del mer om man skal pusse ned for så å lakke det fint igjen, mens oljet overflate krever litt mer jevnt vedlikehold (og er jo bare nydelig, etter mitt syn).

Enig med de som skriver over her at det er greit med et bredt bord slik at man kan dekke uten å måtte ta hensyn til bredden

Lykke til med valget! Fine bord du kikker på.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 12:44   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Vi slo frå oss ein del av dei olja borda då vi kjøpte spisebord for to år sidan, nettopp med tanke på søl. Det krev ein del vedlikehold å heile tida halde bordplata så metta med olje, at ikkje andre flekkar trekk inn i treverket og sett seg. Så vi valde å gå for bord med lakka flate, sjølv om dei olja

Jeg oljer mitt en gang i måneden, maks, og det tar ca 5 minutter. :misjonerer:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 12:58   #28
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue

Jeg liker ikke valnøtt og er ikke ovebegeistret for hvitbeisede møbler, så jeg ville nok kikket videre. Liker best naturlig utseende på tre, eik er jo så vakkert! Å velge noe slikt er dog et så personlig valg at jeg synes dere skal gå for magefølelsen. Hva synes dere passer best inn?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 13:04   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue

SM24 er til -30% på bohus. Barenevnerdet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 00:36   #30
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue

Takk for fine innspill, som egentlig ikke gjør meg klokere, siden dere er like uenige som jeg er med meg selv. Det er vanskelig å se for meg helt hvordan stua vil bli, og hva som vil passe inn, siden hele greia skal bygges om. Lyst og rommelig blir det i hvert fall, og med tre store vinduer og utsikt der spisestua skal være. Sånn sett tror jeg nok stua kan tåle noen mørkere innslag. Men må visst vente litt før jeg bestemmer oss helt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 00:45   #31
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

SM24 er til -30% på bohus. Barenevnerdet.

- 30%? Jeg så bare - 15 % da vi kikket innom der for et par dager siden.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 00:47   #32
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spisestue

Jeg elsker valnøtt og har tykk heltre valnøtt benkeplate og kjøkkenbord. (Hatt i mange år). Synes valnøtt er flott i lyse omgivelser, varm og tidløs farge.

Mulig det er bilde men jeg må si den valnøttfargen slik den fremstår på bilde ser veldig mørk ut, og ganske så ulik det jeg forbinder med typisk valnøtt.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 00:48   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue

Mener det sto 30 i bladet. Men vet ikke når det starter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 00:50   #34
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue

Sjekka bladet. 30%. Starter i morgen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 01:38   #35
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue

Takk, Katta. Da må jeg hoste frem bladet selv for en titt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no