Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilken by i Nord-Tyskland? (Sommerferie)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-13, 12:08   #1
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken by i Nord-Tyskland? (Sommerferie)

Vi skal ta Kielfergen og være et par-tre dager i Nord-Tyskland før vi drar videre til Danmark hvis vi skal feriere ca 10 dager.
Det blir 6-åringen, snart 11-åringen, mannen og jeg. Hvilken by reiser vi til, hva gjør/ser vi der og hvilket hotell bor vi på?
Vi har tenkt på Lübeck. Er det et godt valg eller bør vi velge en annen by?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 13:10   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken by i Nord-Tyskland? (Sommerferie)

Det er i hvert fall fint i Lübeck, selv om jeg ikke aner hvordan det er å feriere der med barn.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 21:56   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.417
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken by i Nord-Tyskland? (Sommerferie)

Hamburg (hvor jeg bor) er en kjempefin by aa besöke hvis man vil oppleve storby, spise godt og shoppe. Hvis det skal vaere charming, anbefaler jeg Celle litt sör for Hamburg. Lüneburg er ogsaa fint. Jeg synes begge disse er finere enn Lübeck. Jeg tror jeg ville vaert en dag i hver by, jeg. Eller kanskje to i Hamburg siden det er en stor by. For barn er det dyrehage og flust med fritidsparker rundt omkring her. Og i Hamburg er det jo spennende aa se paa havnen med alle de diiigre baatene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 00:06   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken by i Nord-Tyskland? (Sommerferie)

Takk for tips! Vi vil helst ikke så langt sørover ettersom vi skal videre til Danmark. Men Hamburg er vel ikke så langt fra Kiel, og kanskje ikke noe lenger i kjøretid enn til Lübeck? Vi har to døgn til rådighet. Vi kommer til Kiel en søndag og har sommerhus på Fyn fra tirsdag. Jeg hadde tenkt meg charming, men kanskje Hamburg er et bedre valg med barn?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:12   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.417
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken by i Nord-Tyskland? (Sommerferie)

Med veiene i Tyskland, kjörer man jo kjapt 120-150 km paa en time, saa det er ikke noe problem aa dra litt lenger sörover. Hamburg er 45-60 min fra Kiel aa kjöre. Lübeck kan dere jo bare dra innom paa vei mot Hamburg. Man trenger ikke mer enn to timer der, liksom. Byen er större enn Celle, men den koselige delen er mindre saa vidt jeg husker. Men man maa jo innom der og kjöpe marsipan og saann, saaklart. Til Celle fra Kiel er det under 2 timer. Hvis du vil ha charming, dra til Celle! Virkelig. Det ser ut som om tiden har staatt stille der, utrolig fine hus og gater som man kan rusle i. Ogsaa et fint slott der, og flere bra plasser aa spise. Den byen er saann som man ikke tror at tyske byer kan se ut. Hamburg er ikke charming, ble jo bombet omtrent flat under krigen, saa de fine husene gikk tapt. Egentlig ingen store tourist attractions, men med barn er jo dyrehagen (Hagenbeck) og havnen (man kan dra med baater ut og se naermere paa ting) samt det store Alstervannet og shopping göy. Ser du har jente födt 02. For henne er det jo Hollister-butikk for eksempel.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 19:47   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken by i Nord-Tyskland? (Sommerferie)

Reis litt rundt, det er mye fint å se og oppleve i Schleswig-Holstein og Hamburg og slett ikke store avstander. Jeg kan henge meg på anbefalingen av Hamburg og Celle. Hamburg er en morsom storby og med fine shoppingmuligheter. Dyreparken Hagenbeck er absolutt verdt et besøk. Jentene mine snakker fortsatt om at de fikk lov til å kaste frukt til apekattene og at en elefant tok en banan ut av hånden deres med snabelen. Det var visst en opplevelse de ikke glemmer. Akvariet der er også fint.

Har du unger som liker å være i aktivitet, kan også naturlekeparken Trappenkamp anbefales.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 20:43   #7
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Hvilken by i Nord-Tyskland? (Sommerferie)

Østersjøkysten:
Grömitz
Var der for et par år siden - nydelig sted!
Fehmarn
er en annen mulighet. Det er dessuten praktisk; man tar ferga fra Puttgarten så er man i Danmark.


Nordsjøkysten: St Peter Ording
Sylt.

Østersjøkysten har varmest vann, mens Nordsjøkysten har mer storslagne strender. Er det virkelig varmt ville jeg gått for Nordsjøkysten.
Evt kan man booke en ferieleilighet "midt imellom" og så kan man ta dagsutflukter dit det passer best.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no