Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

12 t biltur med to på da 11 mnd

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-11, 13:08   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Du må nesten vite hvordan barna takler bilkjøring. Eldstemann hos meg var med på flere 12-timersturer i den alderen, han sov hvis bilen gikk. Med minsten nå kunne jeg ha fått det til, men da måtte vi hatt en voksen i baksetet. Biltrettbarheten for hans del i den alderen gikk på 6-7 timer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 13:10   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Når vi kjører til vårt hjemsted er det en tur som i utgangspunktet tar rundt 13 timer i ren kjøring vil jeg tro (er vel rett over 100 mil). Raskt tar det 10 timer å komme seg halvveis når vi har med ungene når det skal legges inn spising, bleieskift, få strekt litt på seg osv. Det blir på en måte de minste som er mest "tidskrevende" hvis de ikke sover store deler av turen. Og ungene bør absolutt få rørt litt på seg underveis.

Man blir sliten av å kjøre også, spesielt når det er en del ting som skjer i baksetet i løpet av turen. Og jeg vet våre unger egentlig er ganske greie stort sett på langtur - men fram til den alderen der musikk, film, lydbøker o.l. kan ta konsentrasjonen hos dem, må de gjerne underholdes mer.

Vil ikke at turen skal være noe stress heller. Vi kjører også på fornuftig vis.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 15:43   #23
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Jeg hadde heller startet grytidlig på morgenen enn å kjøre natt med mine barn. Dette fordi at da er vi voksne mer opplagt, og ungene har stort sett vært blidere da enn på kveld/natt.
Vi kjørte 100 mil på en dag. Hadde egentlig tenkt å stoppe ca. halveis, men da var jo klokka bare 12 på formiddagen, siden vi startet ca kl. 6. Ungene sov faktisk hele den turen. Vi fant derfor ut at vi bare skulle fortsette og heller leie oss inn et sted dersom vi så det ikke gikk lenger.
Litt stopp for å strekke på bena, spising og slikt ble det, men alt i alt fikk vi kjørt temmelig radig.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 16:25   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12t biltur med to på da 11mnd

Vi gjorde ofte slik at om vi var to som kjørte så ga vi mat til Herremannen mens vi kjørte så kunne hele pausen brukes til bevegelse for hans del. Vi voksne spiste også mellommål i bilen for å ikke være nødt å stoppe så ofte og stoppe for å sitte enda mer. Når han var helt liten så pumpet jeg i bilen og ga ham flaske mens vi kjørte. Da kom vi raskere frem og det er alltid deilig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 17:21   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Hadde ikke bekymert meg en meter. Vi kjørte 12 timer effektiv kjøring for en uke siden med fire unger 7 mnd, 2,5 år, 6 år og 8 år. To matstopper på 1 time hver, med kjøpt varmmat.
1 oppkaststopp (stakkars) 1 bæsjebleiestopp og 1 MÅÅÅÅ tisse stopp.

Jeg kjørte alene med 3 stk i fjor sommer 6 timer kjøring, ingen sov et eneste minutt. Gikk fint det og. Alt går om man planlegger og legger godvilja til.
Vi har ikke DVD i bilen

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:25   #26
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Vi har kjørt et par nattkjøringer til Nord-Trøndelag ca 10 timer og syns det er grusomt! Altså det å kjøre natten, ingen sover noe godt og dagen etterpå blir virkelig ikke noe bra.
Jeg ville nok ha satset på å kjøre om dagen og heller lagt inn masse pauser og ordentlige matpauser.
Vi kjører ofte til Nord-Trøndelag på dagen og stopper ca hver tredje time for en pause, ser an ungene selvfølgelig. Våre er nå 9 mnd, 3,5år og 6,5 år og det har alltid gått veldig bra.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 15:53   #27
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Lykke til Acino! Det går sikkert helt fint. Som sagt så kjenner DU barna dine best, og har det beste utgangspunktet for å bestemme hvordan og hva.

Riktig god tur!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:58   #28
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Jeg kom til å tenke på en ting: Vi skal ikke bare slå følge oppover da så putter vi alle barna i én bil og så bytter vi voksne på hvilken bil vi sitter i

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:19   #29
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg kom til å tenke på en ting: Vi skal ikke bare slå følge oppover da så putter vi alle barna i én bil og så bytter vi voksne på hvilken bil vi sitter i

Nå jobber hjernen min på overtid.
Var den til meg?
Var det spøk om å stappe alle ungene for seg selv, la de sutre i vei selv? Ikke så verst plan; far til datter 16.mai rett før middag: "ett grin til ifra deg så kan du sove ute i natt. Datter griner litt til. "Pass deg nå ellers så sender jeg deg med russen så kan du sove i en rundkjøring i natt...eller noe...". Jeg stod med ryggen til for å få maten på tallerkenen til de. Han snakka stille og rolig til henne, kjefta ikke. Det var vittig, tenk når de starter å svare tilbake! Han ville kanskje ikke sagt det samme da

Var det seriøst om å ta følge oppover selv om jeg ikke vet hvor du skal og når du skal og du ikke vet når og hvor? Hjelp så tett i nøtta jeg er nå - legger meg langflat for jeg VIL skjønne hva du mente!!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:21   #30
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Ja, det var tull (med mindre en av dine har lappen - da kan vi jo alltids revurdere det ). Syns foreløpig det holder å dele bil med de 3 småtassene vi har, for å være helt ærlig. I alle fall på langtur

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:35   #31
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Har shcmaaarte barn, jeg, så det skulle nok ha ordna seg!

Takk for oppklaring, legger meg nå og satser på at ett par timer søvn kan lette på bomullen så jeg finner igjen min humoristiske sans.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 00:16   #32
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

(Jeg tenkte jeg skulle foreslå at du burde legge ned flaska siden det tross alt er 18. i dag, men det kan jo være vel så lurt å finne senga )

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 03:48   #33
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Nå ler jeg så jeg griner av dere Acino og Odelia!! :grinele:

Jeg kan hive meg med på biltur med dere jeg også! To ekstra i bilen er da ingenting. Vi kan få oss minibuss vet dere.

Acino: Det mannen sa til datteren kunne jeg godt ha ytret til mine to sutregutter ja. Jeg har vel iallefall sagt noe ala "nå går jeg og setter meg i garasjen, så kan dere to bare hyle her inne så mye dere vil! Jeg hører dere ikke alikevel!" Man blir LITT drittlei sutrete unger ja...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 07:53   #34
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Vi kjørte på natt i fjor da vi kjørte med 3 barn sørover. Alle tre sov som stein, dvs Minstemor var våken for nattmåltidene sine innimellom (hun var 3 mnd). Anbefales dersom dere kan sove litt utpå dagen, ellers kan det bli tungt.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 11:58   #35
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Ja, i natt prøver vi oss. Har dandert til med lammeskinn(små, korthåra med ferdig hull til 5-punktssele) i bilstolene så det ikke skal bli så klamt samt kjøpt nakkeputer for å støtte opp haka fra knærne litt. Tenker vi tar vanlig kveldsstell før vi tar de i bilen i pysjen. Regner med å være fremme i god tid til frokost men tar selvsagt med både mat og drikke til de om det skulle være noe store forsinkelser. Min kjære sover nå for å være opplagt til å ta mesteparten av kjøringa, så sover jeg i bilen og tar over om det trengs. Er spent på hvordan det går! Begge sovner iallfall greit og forholdsvis raskt om vi er ute og kjører på dagtid og det er tid for en lur.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:04   #36
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Lykke til!

Vi har god erfaring med nattkjøring og veldig, veldig tidlig kjøring. Ofte har vi kjørt i tre -fire tiden om morgenen, men da har vi bare 7-8 timers kjøring og ikke 12. Nattkjøring er veldig tidsbesparende.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:18   #37
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Lykke til!

Håper det går greit på turen.
Vi har en liten en som ikke er veldig glad i bilen på langturer, så selvom det har gått greit er vi alltid forberedt på hotellovernatting. Selv på Bergen-Oslo.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 13:15   #38
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Dere får ha en fin tur Håper turen går fint

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 14:06   #39
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

Vi kjørte 90 mil med ungene da de var 10 mnd. Og vi valgte å kjøre på natta oppover. Det funka ikke veldig bra. Selv om ungene likte å kjøre bil. Men nå skal det nevnes at mine barn slett ikke sov om nettene i den perioden, og antagelig var det mye av greia. Mareritt tur. På tu hjem valgte vi å starte rett etter frokost og morrastell, og heller bruke dagen. DEt var mye bedre. Ungene duppet av innimellom, men det var lyst ute og noe å feste øynene¨på.

Så konklusjonen min var dagkjøring.... I alle fall med barn som ikke sov om natta.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 14:07   #40
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: 12 t biltur med to på da 11 mnd

masse lykke til i natt

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no