Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-16, 10:48   #41
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg er enig med røkla her. Jeg hadde vært med på fellesgave, og hadde muligens gitt enegave også, litt avhengig av hvor nær jeg var moren. Dette ville nok mest vært for å vise at jeg setter pris på vennskapet med mammaen og definerer det som viktig for meg.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-16, 19:30   #42
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men dere tenker da altså at det ikke gjør noe at barnet spør "Hvem er Per og Anne?" når/hvis de leser i kortet?

Det gjør da ingenting. Jeg hadde gitt. Jeg fikk kongirmasjonsgaver og vi fikk bryllupsgaver av venner av våre foreldre, som jeg ikke aner hvem er.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 12:10   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men dere tenker da altså at det ikke gjør noe at barnet spør "Hvem er Per og Anne?" når/hvis de leser i kortet?

Mannen gjorde dette som et pek mot min niese. Ga 200 kr fra et par som han diktet opp, og la kortet sammen med de andre. Han hadde til og med fått den butikkansatte der han kjøpte kortet til å skrive, for at ingen skulle kjenne igjen håndskrifta. Dette er et barn som har et relativt stort nettverk fra både skole og idrett/hestemiljø/orkester, og halve familien var engasjert i å prøve å komme på hvem i alle dager dette kunne være. Fortsatt er det et mysterium for jenta og familien hvem disse pengene kom fra.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 15:42   #44
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Mannen gjorde dette som et pek mot min niese. Ga 200 kr fra et par som han diktet opp, og la kortet sammen med de andre. Han hadde til og med fått den butikkansatte der han kjøpte kortet til å skrive, for at ingen skulle kjenne igjen håndskrifta. Dette er et barn som har et relativt stort nettverk fra både skole og idrett/hestemiljø/orkester, og halve familien var engasjert i å prøve å komme på hvem i alle dager dette kunne være. Fortsatt er det et mysterium for jenta og familien hvem disse pengene kom fra.

Velkjent i bryllupper her.... Vi kaller det "Jensen-gaver". Det skal helst være en litt schtøgg gave. Cash er veldig snilt, men passende i en konfirmasjon.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 15:57   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Velkjent i bryllupper her.... Vi kaller det "Jensen-gaver". Det skal helst være en litt schtøgg gave. Cash er veldig snilt, men passende i en konfirmasjon.

Ja, hadde han gitt noe annet hadde de skjønt med en gang at det var tøys. Men siden det var penger går de fortsatt rundt og grubler.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 16:49   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av mamz76, her.

Jeg synes det er riktig å gi om man blir bedt i selskapet, men ikke ellers....500 lapp hadde vært nok for min del å gi til gode venners barn....

Mens jeg ga 500 kroner til nevøen min/fadderbarnet mitt.

I situasjonen som blir omtalt i HI hadde jeg blitt med på fellesgave, men ikke gitt gave fra bare meg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no