Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-16, 15:08   #21
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Sykehus: vanlig dag mandag og tirsdag. Halv dag onsdag.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 15:15   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Full arbeidsdag mandag og tirsdag, 4 timer onsdag. Nesten departement. ( )

Ellers har vi 4 timers arbeidsdag på julaften og 2(!) på nyttårsaften, og en av disse får vi fri. (Valgfri hvilken, dvs. i samråd med leder.) I tillegg har vi 1 fridag i romjulen og 6 timers arbeidsdag de resterende romjulsdagene.

Nøyaktig det samme hos oss.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 15:57   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Frem til kl 12:00 onsdag ja, jobber i et interkommunalt selskap.

Det samme jul og nyttårsaften, og vi får fri en av dagene som «julegave»

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 15:59   #24
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Prøve å være ferdig til kl 12,overtid etter det..Synnes det er helt idiotisk for juleaften og nyttårsaften er det til kl 13 og overtid etter det.
Skulle vært omvendt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 16:01   #25
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Staten. Vanlig dager mandag og tirsdag. 8-12 på onsdag. Vi kan opparbeide fleks før kl 8, men ikke etter kl 12. Kommer du etter kl 8 trekkes du i fleks.

(I fjor jobbet jeg overtid onsdag etter kl 12. Det var helt vanvittig godt betalt.)

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 18:05   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Staten. Vanlig dager mandag og tirsdag. 8-12 på onsdag. Vi kan opparbeide fleks før kl 8, men ikke etter kl 12. Kommer du etter kl 8 trekkes du i fleks.

Det sier de hos oss også, men siden det er jeg selv som skriver timene, tenker jeg at jeg jobber 9-13 og skriver 8-12. At jeg liksom skal komme en time tidligere på jobb bare fordi det er påskeuke? Særlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 18:44   #27
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det sier de hos oss også, men siden det er jeg selv som skriver timene, tenker jeg at jeg jobber 9-13 og skriver 8-12. At jeg liksom skal komme en time tidligere på jobb bare fordi det er påskeuke? Særlig.

Vi stempler, så her nytter det ikke å endre. Sjefen tar en runde kl 12 også.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 18:48   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Jeg synes det er skikkelig dustete at man liksom "må" komme kl. 8 disse dagene. Kjernetiden vår begynner klokken 9, og vi har fleksitid, så da burde man virkelig få bestemme selv om man skulle begynne 8 eller 9 (eller for den del 7) selv om arbeidsdagen bare er 4 timer. Jeg irriterer meg over det hver gang det kommer opp påminnelse på intranettet om bestemmelsen, selv om jeg vet at det ikke har noen praktisk betydning, fordi jeg bare kan forskyve arbeidstiden selv og så lyve om det på skjemaet. Sjefen min synes ikke dette er viktig i det hele tatt, så.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 18:50   #29
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er skikkelig dustete at man liksom "må" komme kl. 8 disse dagene. Kjernetiden vår begynner klokken 9, og vi har fleksitid, så da burde man virkelig få bestemme selv om man skulle begynne 8 eller 9 (eller for den del 7) selv om arbeidsdagen bare er 4 timer. Jeg irriterer meg over det hver gang det kommer opp påminnelse på intranettet om bestemmelsen, selv om jeg vet at det ikke har noen praktisk betydning, fordi jeg bare kan forskyve arbeidstiden selv og så lyve om det på skjemaet. Sjefen min synes ikke dette er viktig i det hele tatt, så.

Jeg er helt enig med deg. Men det er sånn det håndheves hos oss, og det har vært oppe på høyere nivå.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 09:19   #30
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er skikkelig dustete at man liksom "må" komme kl. 8 disse dagene. Kjernetiden vår begynner klokken 9, og vi har fleksitid, så da burde man virkelig få bestemme selv om man skulle begynne 8 eller 9 (eller for den del 7) selv om arbeidsdagen bare er 4 timer.

Hos oss kan man velge om man vil stemple eller føre timer i SAP. I min enhet spiller det egentlig ingen rolle når folk er på jobb, så de fleste driver med "løgn" i timeføringen. Ikke når det gjelder arbeidsmengden, så klart, men tidspunktene stemmer ikke alltid. Jeg har aldri hørt at det skal være noe problem, og kan ikke helt se for meg HVORFOR det skulle være et problem heller.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 09:39   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hos oss kan man velge om man vil stemple eller føre timer i SAP. I min enhet spiller det egentlig ingen rolle når folk er på jobb, så de fleste driver med "løgn" i timeføringen. Ikke når det gjelder arbeidsmengden, så klart, men tidspunktene stemmer ikke alltid. Jeg har aldri hørt at det skal være noe problem, og kan ikke helt se for meg HVORFOR det skulle være et problem heller.

Det ER jo beviselig ikke noe problem. Og derfor blir jeg irritert hver gang det blir gitt eksplisitt, streng beskjed på intranettet om at "det er IKKE adgang til å forskyve arbeidstiden; hvis du kommer senere enn 8, blir dette negativ fleksitid, du kan IKKE jobbe lengre enn til 12". Greit nok at at alle vi som styrer arbeidet vårt litt selv i praksis kan lyve i SAP, og at dette er stilltiende akseptert, men da synes jeg det er unødvendig å understreke at dette "ikke går an".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 09:45   #32
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Hvis det har med låserutiner eller noe sånt og gjøre er det jo ikke så rart at de vil at alle skal gå kl 12?

Jeg jobber i privat bedrift, så vi har ikke problemstillingen. Tror det er vanlig dag.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 09:50   #33
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Vi har nøkler og kan komme og gå hele døgnet, så akkurat det blir irrelevant her jeg jobber.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 09:51   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har nøkler og kan komme og gå hele døgnet, så akkurat det blir irrelevant her jeg jobber.

Samme her.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 09:57   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Sykehus. Vanlig dag mandag og tirsdag (dvs de er jo helt greit å avspasere om rolig), halv frem til 12 på onsdag. Noen må jobbe overtid for å dekke glipen mellom vanlig arbeidstid og vakttid. Vi kan ikke ha legetom avdeling.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 10:22   #36
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statlig ansatte: Hva er standard arbeidstid onsdag i påskeuka?

Til 12:00

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no