Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Elsykkel til attenåring

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-19, 21:04   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsykkel til attenåring

Har ei jente som blir 18 i år. Av ulike grunner ønsker hun ikke å ta lappen, og hun har dessverre et enormt behov for transport. Kollektivt brukes der det går, men det er heller sjelden. Hun har selv uttrykt ønske om elsykkel. Vi synes det er en god idé, selv om den ikke kan brukes på de lange distansene.

Så: Hun trenger en som er god nok. Samtidig må den være innenfor økonomisk rekkevidde for henne. Mistenker at man får det man betaler for(?), men hva er godt nok, liksom? Bra nok kvalitet? Hva skal vi se etter?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 21:06   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har ei jente som blir 18 i år. Av ulike grunner ønsker hun ikke å ta lappen, og hun har dessverre et enormt behov for transport. Kollektivt brukes der det går, men det er heller sjelden. Hun har selv uttrykt ønske om elsykkel. Vi synes det er en god idé, selv om den ikke kan brukes på de lange distansene.

Så: Hun trenger en som er god nok. Samtidig må den være innenfor økonomisk rekkevidde for henne. Mistenker at man får det man betaler for(?), men hva er godt nok, liksom? Bra nok kvalitet? Hva skal vi se etter?

Rekkevidde er viktig. Hvor lsngt pleier hun å sykle?
Kan hun evt lade der hun er?
Liker hun å sitte og sykle eller mer fremoverlendt. Skal hun ha med seg mye?

Jeg vil anbefale el-sykkelgruppa på facebook.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 21:07   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Se etter tilbud, eller brukt på finn.

Jeg har denne (eller en tidligere modell), hørte om noen som hadde fått den til 15 000, så jeg ventet på at den skulle komme på tilbud. I mellomtiden fant mannen min den på finn.no, til 12 000 kr, nesten ikke brukt. Da var det i tillegg med alt av ekstrautstyr (støtte, skjermer, bagasjebrett).

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 21:19   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Rekkevidde er viktig. Hvor lsngt pleier hun å sykle?
Kan hun evt lade der hun er?
Liker hun å sitte og sykle eller mer fremoverlendt. Skal hun ha med seg mye?

Jeg vil anbefale el-sykkelgruppa på facebook.

Takk!

Hun sykler dessverre for sjelden nå, men aktuelle distanser er noen få km én vei. Hvis det er mulig hadde jeg ønsket at hun klarte den ene turen på ca 10-12 km én vei også. Det er ikke lademuligheter der hun er, tror jeg.

Hun sitter og sykler. Hun skal ha med seg en stor sekk, men det klarer hun fint på vanlig sykkel også. Men det er litt utstyr som skal medbringes.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 21:20   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Se etter tilbud, eller brukt på finn.

Jeg har denne (eller en tidligere modell), hørte om noen som hadde fått den til 15 000, så jeg ventet på at den skulle komme på tilbud. I mellomtiden fant mannen min den på finn.no, til 12 000 kr, nesten ikke brukt. Da var det i tillegg med alt av ekstrautstyr (støtte, skjermer, bagasjebrett).

Tusen takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 21:27   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

10-12 km er virkelig ikke noe problem med elsykkel!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 22:12   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Henger her for info.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 22:31   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

10-12 km er virkelig ikke noe problem med elsykkel!

Nei, tenker mer på jenta. Hun har trøbbel med det ene og det andre, og dit hun eventuelt skal sykle er et sted hun skal trene i tre timer. Og sykle hjem med vått hår og vond rygg etterpå. Men de kortere distansene bør gå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 22:33   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

På jobben min har vi denne, både dame og unisex. Jeg elsker de.
Utrolig enkel å lære, god å sykle på, og veldig god batterikapasitet.
https://www.xxl.no/sykkel/sykler/el-...E&gclsrc=aw.ds

__________________
I'm happy, hope you're happy too

Sist redigert av Nextlife : 11-05-19 kl 22:39.
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 22:34   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

På jobben min har vi denne, både dame og unisex. Jeg elsker de. :hjerte:
Utrolig enkel å lære, god å sykle på, og veldig god batterikapasitet.
https://www.xxl.no/sykkel/sykler/el-...E&gclsrc=aw.ds

Jeg får opp en side med mange ulike sykler i forskjellige prisklasser. Hvilken er det snakk om?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 22:38   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg får opp en side med mange ulike sykler i forskjellige prisklasser. Hvilken er det snakk om?

De to på øverste linje, unisex og dame til 14 990.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 23:20   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

De to på øverste linje, unisex og dame til 14 990.

Tusen takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 23:21   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Veldig fin pris, og godt at du har testet den!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 23:45   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Jeg har den samme og er fornøyd. Har 18 km en vei til jobb og batteriet holder akkurat ikke tur/retur, men da sykler jeg med full hjelp hele veien.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 00:54   #15
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk!

Hun sykler dessverre for sjelden nå, men aktuelle distanser er noen få km én vei. Hvis det er mulig hadde jeg ønsket at hun klarte den ene turen på ca 10-12 km én vei også. Det er ikke lademuligheter der hun er, tror jeg.

Hun sitter og sykler. Hun skal ha med seg en stor sekk, men det klarer hun fint på vanlig sykkel også. Men det er litt utstyr som skal medbringes.

Grunnen til jeg lurte var om handlwkurv kunne være aktuelt.
Størrelsen på syklisten har også mye å si.
Jeg begynte som el-syklist på en cannondale med bosch motor. Kunne lett sykle 30 km full speed på sommeren, 60 km, da måtte jeg justere ned hjelpenivået, men kom meg hjem tross bratte motbakker. Sykkelen ble stjålet. Skriver mer om de andre i morgen. på pc.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 01:18   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Hun er 180 cm og normalt slank, hvis det betyr noe. Handlekurv er jeg usikker på om hun trenger. Må undersøke det. Kanskje det kan være nyttig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 01:24   #17
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hun er 180 cm og normalt slank, hvis det betyr noe. Handlekurv er jeg usikker på om hun trenger. Må undersøke det. Kanskje det kan være nyttig.

Jeg er 185 cm, og sykler greit på damemodeen, men liker best unisexen på lengre turer. Anbefaler sykkelveske bakpå foran kurv, de rommer mer og er litt mer anonyme.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 11:16   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

10-12 km er virkelig ikke noe problem med elsykkel!

Nei, arvingen syklet flere ganger frem og tilbake til stallen (10 km hver vei) i fjor sommer. Ser for meg at hun vil gjøre det i sommer og. Vi har en el-sykkel på deling. Kan det være et alternativ for dere og

Bra elsykkel får man fra 20 000 og oppover.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 11:27   #19
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

Jeg har kjørt på to stk som jeg kjøpte på finn. Begge to var alt for store for meg, som bare er 1,65 m. Men ville sikkert passet jenta di.
Den ene var en ecoride sykkel, den hadde lavt innsteg, bagasjebrett, handlekurv og integrerte lys, slik at så lenge batteriet var ladet, så kunne du få lys både foran og bak.


Den andre tror jeg var en Dalbello, eller noe sånt, den funket fint, men igjen, jeg var alt for liten til den.

Nå har jeg en fra XXL, energy boost, lady 19, men jeg vil tro at den blir for liten til din datter på 19 år.
Jeg fikk 25 % avslag på den under en eller annen kampanje.


Dersom sykkelen skal brukes på vinteren, og det kan bli nødvendig med piggdekk, ville jeg ikke gått for en sykkel som har motor i hjulet. Det er litt styr å skifte dekk da.
Men dette er noe som dere bør ta stilling til før kjøp. Blir det sykling på vinteren, kan det være glatt? er det aktuelt med piggdekk? Om dere ikke kommer til å legge om til piggdekk, så er det ikke så nøye hvor motoren sitter.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 11:33   #20
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elsykkel til attenåring

15 åringen min har nylig fått denne: https://www.gsport.no/253833052-diam...lt-7-el-sykkel

Han er iallefall veldig fornøyd.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no