Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lønn til ungdom på 16 år

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-19, 11:42   #1
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Lønn til ungdom på 16 år

Vår datter på 16 år ønsker å sitte barnevakt.
Hva skal hun ta i betaling?
Håper noen her inne vet sånn ca hva normal timebetaling på dag og kveld som barnevakt ligger på.
Jeg fikk 200 for å sitte barnevakt fra ca 19 til sent på kveld, men dette er jo over 35 år siden, regner med det har steget litt til nå
Hva betaler de av dere her inne som bruker ungdom som barnevakt?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 11:46   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Jeg tror det er en del andre tråder her inne om det samme temaet - men essensen er vel at det varierer utrolig mye og at det har mye å si om hvor mange barn det er, og hvor gamle de er, hvor lenge det er osv.

Jeg har ordnet med meg barn i alle aldre slik at eldste barn passer yngste barn...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 17:47   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Datter på 14 får 100, - timen i sin faste barnevaktjobb. Hun jobber 2 t i uka fast og ellers ekstra.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 19:15   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

100 kroner timen hvis det er snakk om et par timer, fastpris (eks 500 kroner) for en kveld?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 19:48   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Min snart-attenåring får 500 hvis hun overnatter, og jeg synes det er mye! (Det er hos nær slekt, hvis det er relevant.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 21:52   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Min datter (yngre) får 200 kr for en hel kveld, 100 kr for et par timer. Dette gjør at de som trenger barnevakt faktisk har råd til å ha det. Datteren min synes der er super lønn, men hun er jo ikke i stand til å ha annet lønnet arbeid ennå, så alt er en bonus.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 22:40   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Som sammenligning: Min sønn på samme alder får 130 kr i timen for en hvit jobb (rydder i bakrom på klesbutikk, setter på alarmer, merkelapper og g henger opp klær etc.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 23:11   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Min snart 17-åring fikk 300 + taxi hjem da hun satt barnevakt en kveld for sine tre søskenbarn på 11, 9 og snart 5.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 00:34   #9
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Søsteren min jobbet i en familiepark i fjor, da var hun 16, fyller sent på året.
Timelønn 110. I år har de gjort om på reglene så nå får hun lønn utifrå hvor gammel hun blir i løpet av året dvs 18, 130 kr timen.

Plingo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 00:41   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Er det direkte sammenlignbart med andre typer jobber, egentlig? Mine barn jobber også med andre ting, men der tjener de jo bedre. 17-åring (sertifisert) svømmeinstruktør: 170 kr/timen. 15-åring: Lab-arbeider pluss noe feltarbeid: 120 kr/timen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-19, 11:38   #11
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Takk for svar 😃

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-19, 22:18   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Har betalt 100 kr timen, og da kjøper jeg ikke inn noe ekstra.

(Når man kjøper inn brus, godteri og pizza i kombinasjon med lav lønn, kunne man noen ganger like gjerne betalt 100 kr uten servering?)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-19, 22:32   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Jeg skjønner ikke helt hva det er som gjør at man tenker at lønn som barnevakt være såpass mye lavere enn lønn for annen jobb?
Jeg mener helt klart at man bør gjøres det lovlig og hvitt og betale det som er gjengs tariff for jobb/alder.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 09:59   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Det er i hvert fall veldig veldig enkelt å gjøre det lovlig på altinn. Skjema A04, tar maks 2 minutter om du har personnummeret og personen har skattekort. Mange som sitter barnevakt har vel ofte ikke så mye annen inntekt så at de skal at de ikke betale skatt. Skal man betale inn skatt så får man kid, kontonummer og beløp på Altinn.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 10:06   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg skjønner ikke helt hva det er som gjør at man tenker at lønn som barnevakt være såpass mye lavere enn lønn for annen jobb?
Jeg mener helt klart at man bør gjøres det lovlig og hvitt og betale det som er gjengs tariff for jobb/alder.

Jeg synes det er forskjell på å være ansatt i en bedrift og å få noen hundrelapper av en nabo når man sitter barnevakt. Ikke fordi jobben er mindre verdt, men fordi oppdragsgiveren er/ kan være en tilfeldig og sporadisk person uten arbeidsgiveransvar og som regel er lønnen langt under skattepliktig inntekt. Jeg forventer på ingen måte at naboen skal lønne min datter etter tariff eller betale feriepenger eller noe sånt. Da ville terskelen for å gjøre slikt bli altfor høy. Jeg mener selvsagt at større former for arbeid må vurderes annerledes.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 10:35   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

I tillegg, ofte er det etter at unger er lagt, men ser på Netflix hos naboen i stedet for på rommet sitt. Jeg synes det er helt naturlig at slike nabooppdrag er rimeligere enn en annen jobb hvor man faktisk må jobbe. Med våkne unger/dagtid blir det noe annet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 10:54   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

I tillegg, ofte er det etter at unger er lagt, men ser på Netflix hos naboen i stedet for på rommet sitt. Jeg synes det er helt naturlig at slike nabooppdrag er rimeligere enn en annen jobb hvor man faktisk må jobbe. Med våkne unger/dagtid blir det noe annet.

Næh, ikke uten videre enig. Man har et stort ansvar.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 11:02   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Jo, ansvaret er stort, men selve innsatsen er ikke så stor. Jeg tenker for en ungdom så er det gode penger uansett og naboen får en etterlengtet frikveld. De må først verifisere at ungdommen er til å stole på og at han eller hun kan håndtere situasjoner som oppstår.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 11:05   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jo, ansvaret er stort, men selve innsatsen er ikke så stor. Jeg tenker for en ungdom så er det gode penger uansett og naboen får en etterlengtet frikveld. De må først verifisere at ungdommen er til å stole på og at han eller hun kan håndtere situasjoner som oppstår.

Joda. Men jeg synes ansvar skal lønnes like mye som innsats.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 13:24   #20
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

100 kr t , 500 for en kveld.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no