Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Trenger jeg en slow cooker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-19, 11:10   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Trenger jeg en slow cooker?

I dag kom feriepengene ( ) og nok en gang lurer jeg på å kjøpe meg en slow cooker. Jeg kan virkelig ikke fordra å lage middager, og det ser så besnærende ut å bare putte ingrediensene nedi og la det stå - kanskje særlig i helgene.

Er det så lettvint og praktisk som det ser ut? Er det noen gode grunner til å ikke kjøpe en? Og hvis jeg skal kjøpe en, hvor stor bør den være (vi er stort sett to eller tre) og hvilken prisklasse bør man legge seg på?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:14   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Jeg har. Det er lettvint-ish. Jeg bruker min mest til supper. Ofte er det sånn "brun kjøttet før du legger det inn" og sånt fjas som jeg ikke gidder/orker om morgenen. :b-menneske: Men ellers er den bra. Veldig god til tomatsaus og sånt. Brukes lite i helgene, mer på ukedager egentlig. Det er jo deilig å komme hjem til ferdig middag. Ikke lag blomkålsuppe i den. Aldri har huset stinket mer. Sikkert ikke fisk heller.

Jeg tipper min er en eldre versjon av denne: https://bakerenogkokken.no/kjokkenma...brd-s1%2F10784

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:22   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Jeg liker min, men bruker den ikke så veldig ofte. Det den har blitt brukt til er mest gryteretter, pulled pork, supper og grøt. Jeg syns vel det er endel slow cooker oppskrifter som ikke nødvendigvis er sånn at det blir bedre enn hvordan man tradisjonelt lager det, i en del tilfeller heller omvendt. Og i en del tilfeller må man uansett steke kjøttet før man har det oppi. Men ting som blir bedre av å få bruke tid og la smaker utvikle seg kan bli veldig bra.

Jeg lurer på å bytte min ut med en sånn kombinert slow cooker og trykkoker i stedet. https://www.amazon.co.uk/Instant-Pot...gateway&sr=8-3

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:25   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Det jeg hater aller, aller mest med å lage mat er all skjæringen, så jeg bruner gjerne et kjøttstykke altså, bare jeg slipper å kutte det opp. Og det trenger ikke bli bedre enn tradisjonelt, bare like godt eller i hvert fall spisende.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:38   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Vi hadde en tråd om det for litt siden, kanskje noen av innspillene der er relevante?
http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=197891

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:44   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Jeg skummet gjennom den tråden før jeg la ut min, men den handler vel om trykkokere, ikke slow cooker? Jeg fikk i hvert fall inntrykk av at det er noe annet det er snakk om. Får også opp forskjellige produkt når jeg googler trykkoker og slow cooker.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:52   #7
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Jeg ELSKER min slowcooker, den har revolusjonert min matlaging.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:53   #8
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Jeg har en på 4 liter til hverdags og en på 6 liter hvis vi skal ha gjester.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 12:29   #9
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Har tre stk i forskjellige for skjellig størrelse. Liker de alle tre!

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 12:33   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg skummet gjennom den tråden før jeg la ut min, men den handler vel om trykkokere, ikke slow cooker? Jeg fikk i hvert fall inntrykk av at det er noe annet det er snakk om. Får også opp forskjellige produkt når jeg googler trykkoker og slow cooker.

Sorry, leste den på nytt og du har rett. Jeg husket den mer som på den ene siden og på den andre siden med begge deler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 19:05   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Jeg hadde en da jeg bodde i USA. Vi brukte den til kjøtt og til chilli con carne.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 21:02   #12
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Jeg elsker min. Bruker den mest på høst og vinterstid, og kjøttmat blir utrolig mørt og saftig.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 22:15   #13
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Jeg må bare spørre et idiotspørsmål: jeg lager mye langtidsstekt/kokt mat men bruker gryte i stedet i ovnen. Feks når jeg lager carnitas så bruner jeg i en støpejernsgryte/emaljegryte først og så står det i ovnen på lav varme hele natten. Er det noen fordeler med slowcooker i forhold til det?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 22:38   #14
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg må bare spørre et idiotspørsmål: jeg lager mye langtidsstekt/kokt mat men bruker gryte i stedet i ovnen. Feks når jeg lager carnitas så bruner jeg i en støpejernsgryte/emaljegryte først og så står det i ovnen på lav varme hele natten. Er det noen fordeler med slowcooker i forhold til det?

Du kan gå fra den

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 22:39   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Det kan man jo med en stekeovn også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 22:40   #16
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Du kan gå fra den

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det kan man jo med en stekeovn også.


Jeg tør ikke å gå fra stekeovnen. Det er en av grunnene til at jeg vurderer slow cooker.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-19, 22:42   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg tør ikke å gå fra stekeovnen. Det er en av grunnene til at jeg vurderer slow cooker.

Men det er vel omtrent like stor sjans for at det begynner å brenne i en slow cooker som inni stekeovnen på lav varme?

(jeg går ikke i fra stekeovnen, men tror ikke jeg hadde stolt mer på en elektrisk slow cooker)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-19, 00:13   #18
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en slow cooker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det er vel omtrent like stor sjans for at det begynner å brenne i en slow cooker som inni stekeovnen på lav varme?

(jeg går ikke i fra stekeovnen, men tror ikke jeg hadde stolt mer på en elektrisk slow cooker)

Enig, jeg tenker ikke det er mer utrygt å ha stekeovnen på 70-80 grader over natten enn en slow cooker stående på. Jeg har ny og fin stekeovn da. Hadde kanskje ikke turt om det var en gammel ovn.

Men ellers ingen fordeler med slow cooker? Jeg er superglad i dingser på kjøkkenet men prøver å begrense meg til det som faktisk gir en annen funksjon enn det jeg har fra før.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no