Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-24, 23:00   #201
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Nei, det er ikke "litt". Det har kommet mye snø, og det har tidvis vært godt med vind også. I tillegg er ikke Oslos snøryddingsapparat dimensjonert for dette. Jeg gikk i rundt en time i snøkaoset, og det gav meg flashback til snøvåren (2 meter og 40-rekorden kom 29. april!) i Tromsø i 1997.

Jeg er glad for at #Ruter av sikkerhetsmessige hensyn valgte å innstille bussene i store deler av dagen. Det har muligens vært medvirkende til at det ikke har gått liv i Oslo i dag.

Enig med deg, det er mye. Selvsagt er ikke oslos snøryddere dimensjonert for dette, det ville vært fullstendig sløsing med ressurser. Verken kollektivtrafikken eller vegdrift kan være dimensjonert for ekstremsituasjonen, at det er normalen andre steder er ikke relevant. Da er det bedre å bare stenge ned de ytterst få dagene det gjelder. Det takler folk. Litt mange dager i år, men neste år er det kanskje ingen. Det er dritt mens det pågår, men det går over.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 17-01-24, 23:22   #202
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Tom renovasjonsetaten stengte ned sine tjenester idag, ved å hente søppel hos folk pga sikkerhet og vanskelig fremkommelighet. Så det på Facebook på Oslo Kommune sin hjemmeside.
De ansatte hjalp visst til med måking pg brøyting.

Det er faktisk ikke så ofte at hele kollektiv transporten stopper helt opp i Oslo pga vær.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 17-01-24, 23:58   #203
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.592
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det var ikke problem på veiene. Det er alt som heter kollektivtransport som har klappet sammen.

At det ikke var problemer på veiene i dag er selvfølgelig bare tull. Det både snødde og blåste mye, mye mer enn det som er vanlig. Du kan ikke i fullt alvor mene at det noe sted i Oslo har vært bare, fine veier med god sikt og fremkommelighet i formiddag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 07:30   #204
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

At det ikke var problemer på veiene i dag er selvfølgelig bare tull. Det både snødde og blåste mye, mye mer enn det som er vanlig. Du kan ikke i fullt alvor mene at det noe sted i Oslo har vært bare, fine veier med god sikt og fremkommelighet i formiddag.

Hvem snakket om formiddagen?

Flere timer etter at det sluttet å snø var det fine veier og bilene kom frem uten problemer. Allikevel gikk hverken busser eller tog. Men takk og pris til slutt en trikk. Det var ikke en taxi å oppdrive, selvfølgelig, for dem sloss jo alle som skulle ha kjørt kollektivt om.

Det blir ikke flere samlinger i Oslo i januar.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 07:42   #205
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.215
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Flere timer etter at det sluttet å snø var det fine veier og bilene kom frem uten problemer.

Jeg forstår ikke helt hvor du har vært? Vi kjørte på ettermiddagen (i 17-tiden) for å plukke opp noen på Helsfyr. Rundkjøringen utenfor busstasjonen var full av løssnø, noe som gjorde det veldig glatt.

Som det blir nevnt av andre: Bussene kjører også på småveier. Der har ikke mannskapet hatt mulighet til å rydde bort snø, noe som gjør veiene uframkommelige.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det blir ikke flere samlinger i Oslo i januar.

Dropp Tromsø i april også!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 07:52   #206
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.592
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvem snakket om formiddagen?

Jeg vet ikke hvordan du definerer formiddagen, men det snødde ennå tett da jeg gikk fra jobb klokka 15, og litt mindre tett da jeg gikk fra barnehagen 16:30. Hvis du tenker at å få kollektivtrafikken i gang igjen er som å knipse med fingrene har du en særs urealistisk forventning.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 08:01   #207
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvem snakket om formiddagen?

Flere timer etter at det sluttet å snø var det fine veier og bilene kom frem uten problemer. Allikevel gikk hverken busser eller tog. Men takk og pris til slutt en trikk. Det var ikke en taxi å oppdrive, selvfølgelig, for dem sloss jo alle som skulle ha kjørt kollektivt om.

Det blir ikke flere samlinger i Oslo i januar.

Det handler om å få både utstyr og personell dit det skal. Står bussen som skulle gått fra Skøyen kl. 12 fast på Grorud er verken buss eller sjåfør på rett sted. Og når det skjer med nesten all kollektivtrafikk i hele byen tar det mange timer å få ting i gang igjen. For å ikke glemme annen trafikk som hindrer kollektivtrafikken.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 08:07   #208
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Forrige uke stod bussen jeg var med på 45 minutter fordi 2 busser møttes og ingen av de fikk passert pga høye og brede brøytekanter. Dette er på en småvei i Oslo. Som ikke blir prioritert når det kommer store mengder snøfall.


Hørte på radioen kl 7 idag at busser fortsatt er innstilt (ikke alle) fordi sjåførene trenger hvile. Jeg syntes det er bra de setter sikkerhet først.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 08:09   #209
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Svindel e-post og sms. Jeg blir så lei!!! Hvorfor får de lov å gjøre sånt?!?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 08:16   #210
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg? Hadde jeg enda hatt bil! Jeg har gått og gått og gått fordi det ikke kom hverken buss eller tog noe sted. Veiene var bare og fine og de få bilene som kjørte hadde null problemer, men så å si alle busser var ubrukelige. Jeg klarte til slutt å finne en trikk i nærheten av Skøyen stasjon og kom meg til sentrum. To timer brukt på en strekning man kan kjøre på sju-åtte minutter. Når trikken er det eneste kollektivmidlet som greier å bevege seg er det noe veldig feil.

Du vet hvorfor togene ikke kunne gå, sant? De kunne ikke gå blant annet fordi snøen kom så fort, så tett og fokket seg så mye på grunn av vinden at sporvekslerne ikke fungerte. Alle sporvekslere har varme på seg, for å ta unna snø som kommer. Disse er veldig godt dimensjonert for vinter, men i går måtte selv de gi tapt. Og da ble alle tog kansellert. fordi noen få sporvekslere som sliter med snøen kan man håndtere. Men når problemene dukker opp som paddehatter i eininga så går det ikke, de har ikke nok mannskap til å sende ut og manuelt tine opp frosne sporvekslere.

I tillegg til at sporvekslerne ikke virker optimalt så blir skinnene glatte og bremselengden blir lenger, eller tog spinner i oppoverbakke om de blir for tunge. (Har personlig blitt nesten en time forsinket fordi toget jeg satt i lå bak et godstog som slet i oppoverbakkene i snøfokk for noen år siden. Vi kjørte i fem km/t.)

T-banen og til dels trikken har samme problem.

Og når kollektivtrafikken så til de grader sliter som i går, så må reisende finne andre måter. Dermed så gikk Oslo taxi ned i knestående og måtte stoppe bestillinger. I en så stor by som Oslo så får problemer med kollektivtrafikken enorme ringvirkninger, for det er langt fra alle som kan følge oppfordringen om å ta hjemmekontor, så folk må på jobb og de må hjem etter jobb.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 08:20   #211
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Ja, og en siste ting før jeg slutter å rante om hvordan kollektivtrafikken i Oslo virker: Når det skjer et brudd i trafikken, sånn som i går, så er det ikke gjort på 1-2-3 å få det i gang igjen. For busser, tog, t-bane og trikker er på feil sted i forhold til hvor de bør være for å kunne gå, og mannskapet som lovlig sett kan kjøre er på et annet sted. Det tar tid å få ting i gang igjen, fordi det er et enormt apparat som skal til og det må gjøres på en trygg og sikker måte.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 08:29   #212
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

I tillegg ble jo Gardermoen stengt noen timer pga snøfall, de kunne ikke se landingsstripen.
Og flyplassen i Frankfurt ble stengt pga snøfall. Så det var ikke bare i Oslo det stoppet opp igår.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 08:55   #213
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg er så utrolig glad jeg ikke er bussjåfør på sånne dager. Det må være utrolig fortvilende å verken komme seg fremover eller bakover, og samtidig ta i mot mye kjeft fra reisende. Store snømengder i store byer er virkelig noe helt annet enn på mindre steder. Venter kaosdag igjen i Bergen i dag.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 08:56   #214
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Kaos i Göteborg også hørte jeg, så nei, det er ikke bare i Oslo. Og selvsagt stopper ikke kollektivtransporten opp for moroskyld eller av udugelighet, verken i Oslo, Göteborg eller noe annet sted.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 09:04   #215
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.420
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg er enig med dere andre, men samtidig enig med Nenne om at det ikke var sååå mye snø, sånn egentlig. Problemet var vel mangt og mye også kulden og vinden. Det snør sjelden når det er så kaldt. Hos oss kom det ca 30 cm (i hvert fall ikke over 40 cm) puddersnø fra tirsdag til onsdag kl 16 når jeg måkte.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 09:12   #216
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg har flere lag ull, men fryser likevel. Inne altså.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 09:37   #217
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.879
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg har aldri noen sinne kjørt i jævligere føre enn jeg gjorde i går. Jeg bor rett nord for Oslo, og jobber nabokommunen til Oslo. Problemet er jo ikke snøen i seg selv, men at måkemannskapet ikke rakk over alt og at det var så mye vind og føyke. Jeg så knapt noen ting. I tillegg frøys alt av vann på vinduene, det ble kladder på vindusviskerne.

Jævla drittdag i går ass.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 18-01-24, 09:40   #218
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg er enig med dere andre, men samtidig enig med Nenne om at det ikke var sååå mye snø, sånn egentlig. Problemet var vel mangt og mye også kulden og vinden. Det snør sjelden når det er så kaldt. Hos oss kom det ca 30 cm (i hvert fall ikke over 40 cm) puddersnø fra tirsdag til onsdag kl 16 når jeg måkte.

Men man må jo se helheten, snø etter en lang kuldeperiode (sånn at salting ikke fungerer optimalt) i kombinasjon med vind som gjør at snøen fyker rundt er helt håpløst å håndtere. Når det i tillegg ikke er det første sånne snøfallet sånn at vi har masse snø allerede som ikke har plass så går det åt skogen.

Men i dag er det 15 minus og sol, og jeg sender masser av sympati til sør- og vestlandet, som nok ikke er ferdige med snø helt enda.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 09:46   #219
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Et godt stykke lenger vest enn Oslo kjørte jeg til jobb i dag. Ikke i fartsgrensen, det var ikke kø, men bilene foran meg kjørte ikke fra meg og de bak tok meg ikek igjen, så ingen av oss følte for å kjøre i 70 på den veien er en dame i 50 årene i går mistet livet da hun traff en lastebil.

Det snødde mens jeg kjørte til jobb i dag, og det blåste, sikten var dårlig, det var snø i veibanen og glatt, og ekkelt dersom man kom utenfor det "oppkjørte sporet". Da jeg svingte inn på de få hundre meterene av 80-veien jeg skal kjøre på så jeg sporen av at noen ikke så langt foran har vært delvis over i motsatt felt, men kom seg tilbake på rett spor.

Utover dagen er her meldt snø, muligens store mengder, muliges ikke, vi får se. Spent på forholdene når jeg skal kjøre hjem i kveld. Men hva var det mannen sa? Om det tilsammen er kommet ti cm i går og i dag er det håp om brøyting av veien opp til oss også. Det kom nok ikke mer enn 2-3 i natt, og bare litt på dagtid så i går kom han ikke, men med dagens snøfall kan jeg jo håpe han kommer før jeg skal hjem. (Ikke akkurat øverst på prioriteringslista til han som brøyter den privat veien vi bor i enden av. Og muligens en avtale om brøyting ved 10 cm snø? Håper der er et tilleggspunkt om å ta det likevel dersom det er 8 cm og regnet kommer da....)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 09:48   #220
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.267
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Nenne var langt fra den eneste som ventet forgjeves igår, desverre. Tror det var stor forskjell på snømengden lokalt. Her hvor jeg bor kom det 70 cm i går, og Pelen sier 30 cm, så stor forskjell på små avstander. Mannen min kom seg hjem med buss i går fra samme område og samme tid som Nenne, men han sier det var pga aktiv bruk av ruter appen. Han tok en buss han aldri har tatt før, som gikk fra et stop på E18. Bussen stoppet ikke akkurat rett ved der vi bor, så han tok en annen buss tilbake til der vi bor. Hvis ikke var planen hans å bli hentet med bil av meg.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no